Gå til innhold

Arkiteter bestrider offisell forklaring for 9/11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nomore skrev (5 minutter siden):

Litt som @Arve Synden sa; jeg kan ikke forstå såpass enkle ting for deg. Det må du gjøre selv.

Og så kan det være greit å være skeptisk til disse linkene du sprer for den siste der inneholder ulumskheter. Og det er litt merkelig at du av alle synes er ok.

Det er et lett mønster å spore. Utenomsnakk, nekter å lese, påstår det samme om og om igjen, kan ikke forsvare egne utsagn. Du er i den kategorien Nomore.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (6 minutter siden):

Det kan bli varmt nok for smeden å gjør jobben sin med jern/metall 

Å? Jeg har hatt vedovn i mange år. Leser du linken som vår venn Nomore nekter å lese (som mange andre), så ser du at kullet som blir igjen i ovnen har opp mot 1100 C. Aldri har ovnen min, eller noen andre ovner blitt svekket eller rødglødende. Hvorfor det tror du?

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (5 minutter siden):

Å? Jeg har hatt vedovn i mange år. Leser du linken som vår venn Nomore nekter å lese (som mange andre), så ser du at kullet som blir igjen i ovnen har opp mot 1100 C. Aldri har ovnen min, eller noen andre ovner blitt svekket eller rødglødende. Hvorfor det tror du?

Fordi de får ikke nok oksygen.  Åpner du vinduene på topp etasjene av en stor bygning så kan du få mye mer oksygen, akkurat som smeden gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (15 minutter siden):

Fordi de får ikke nok oksygen.  Åpner du vinduene på topp etasjene av en stor bygning så kan du få mye mer oksygen, akkurat som smeden gjør.

Joda, men du leser ikke hva jeg skriver. Kullet har allerede en temperatur på 1100 C. Mangel på oksygen vil hindre temperaturen å bli så høy. Så nei, det er ikke grunnen for at ovnen ikke blir rødglødende. Det er varmestråling (varmetap) som gjør det. Metallet i ovnen avgir varme slik at temperaturen aldri blir det samme som i kullet. Metallet i ovnen er en 'heat sink'. I tvilling tårnet var det 100K tonn med stål. En enorm 'heat sink'. Metallet ble aldri så varmt som i brannen. Tror du meg?

FYI: SINTEF fyrings råd https://www.sintef.no/siste-nytt/2016/her-er-vedfyringens-abc/

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (12 minutter siden):

I tvilling tårnet var det 100K tonn med stål. En enorm 'heat sink'. Metallet ble aldri så varmt som i brannen. Tror du meg?

Så ikke noe av metallet var varmeisolert?
Isolasjon har den fine egenskapen at den funker begge veier..

Ellers ser man jo smeder som holder metallet i den ene enden, og slår på den andre. På ca en meter går metallet fra rødglødende og nesten plastisk til å kunne holde i med relativt tynne hansker

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ingen annen råd enn at noen får bygge en 100 % kopi av WTC og kræsje to nye fly inn i dem. Så får vi følge godt med og se hva som skjer. Dere får starte kronerulling.

Vet du at tanken har slått meg. Med alle de pengene som er brukt på våpen, overvåkings systemer, krig og drap kunne man lett ha gjort alt det mange ganger over. Alt betalt av Amerikanske skattebetalere. Noe du burde tenke på JJ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (8 minutter siden):

Joda, men du leser ikke hva jeg skriver. Kullet har allerede en temperatur på 1100 C. Mangel på oksygen vil hindre temperaturen å bli så høy. Så nei, det er ikke grunnen for at ovnen ikke blir rødglødende. Det er varmestråling (varmetap) som gjør det. Metallet i ovnen avgir varme slik at temperaturen aldri blir det samme som i kullet. Metallet i ovnen er en 'heat sink'. I tvilling tårnet var det 100K tonn med stål. En enorm 'heat sink'. Metallet ble aldri så varmt som i brannen. Tror du meg?

FYI: SINTEF fyrings råd https://www.sintef.no/siste-nytt/2016/her-er-vedfyringens-abc/

Får du nok ved + O2 så  blir ovnen rødglødende, særlig hvis du manipulerer spjelden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Oddvardm said:

nekter å lese,

Jeg har forklart dette for deg (men jeg kan altså ikke forstå det for deg): Du har en ganske ufyselig insisterende, kommanderende og masende framtoning som lett gjør at man nekter å gjøre det du ber om fordi man ikke liker å bli kommandert av andre, eller rett og slett på trass. Tenk litt på det, du.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (3 minutter siden):

Jeg har forklart dette for deg (men jeg kan altså ikke forstå det for deg): Du har en ganske ufyselig insisterende, kommanderende og masende framtoning som lett gjør at man nekter å gjøre det du ber om fordi man ikke liker å bli kommandert av andre, eller rett og slett på trass. Tenk litt på det, du.

Hvis du stopper å poste så slipper du mer mas.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (4 minutter siden):

Ikke naturlig aspirert. Du må sette på ei vifte (og dermed tilføre energi).

Vinden tilfører energi. Jeg anbefaler du går rundt NYC på en dag da det blåser kraftig.  Bernoulis effekten kan gjør det vanskelig å gå.  Det blir enda verre høyere oppe. 

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...