Gå til innhold

Arkiteter bestrider offisell forklaring for 9/11


Anbefalte innlegg

debattklovn skrev (12 minutter siden):

Siden du velger å ikke engang presentere argumenter men bare poster lenker i denne diskusjonen, så gir jeg meg. Lykke til videre.

Du følger bare mønsteret med ikke å undersøke, eller svare hvis noe er vanskelig. FYI: I lenken er alle argumentene skrevet ned. Du vil altså ikke å lese, så hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 hours ago, Oddvardm said:

Ok. La oss se på WTC 7. Der har vi data. Det er et faktum at bygget ble truffet av vrakgods. Men avstanden til senteret av det nærmeste tårnet gjorde at det var lett vrakgods som traff det. Det stod i NIST rapporten at skadene ikke hadde noe å si i kollapsen. Da kan vel du også være enig i det?

Jeg trodde dere var rykende uenig i NIST-rapporten? Og hva som var skyld i WTC7-kollapsen aner jeg ikke. Jeg har ikke satt meg inn i den saken, jeg vet for lite om den, jeg akter ikke å begynne nå, og jeg stoler ikke på at du/dere gir en uhildet og nøytral versjon.

Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (1 time siden):

Jeg trodde dere var rykende uenig i NIST-rapporten? Og hva som var skyld i WTC7-kollapsen aner jeg ikke. Jeg har ikke satt meg inn i den saken, jeg vet for lite om den, jeg akter ikke å begynne nå, og jeg stoler ikke på at du/dere gir en uhildet og nøytral versjon.

Det er vel lese vegring det. Hva er vitsen hvis du heller ikke vil lese? Det er ikke formålstjenlig å diskutere hvis du ikke vil sette deg inn i saken. Begynner å bli vant til at 'debunkere' ikke vil si annet enn: 'det stemmer ikke. Hva stemmer ikke? Vet ikke, det stemmer bare ikke.'

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Oddvardm said:

Det er vel lese vegring det. Hva er vitsen hvis du heller ikke vil lese? Det er ikke formålstjenlig å diskutere hvis du ikke vil sette deg inn i saken. Begynner å bli vant til at 'debunkere' ikke vil si annet enn: 'det stemmer ikke. Hva stemmer ikke? Vet ikke, det stemmer bare ikke.'

Du er faen meg ikke lite frekk. Du aner ingenting om hva og hvor mye jeg leser, verken privat eller i jobbsammenheng, eller hva jeg kan og ikke kan. Og som jeg har sagt før, jeg kommenterer bullshit når jeg ser det og når jeg gidder, og trenger ikke lese enda flere tykke bøker enn jeg allerede har gjort for å finne åpenbare feil.

Endret av Arve Synden
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (2 minutter siden):

Du er faen meg ikke lite frekk. Du aner ingenting om hva og hvor mye jeg leser, verken privat eller i jobbsammenheng ,eller hva jeg kan og ikke kan. Og som jeg har sagt før, jeg kommenterer bullshit når jeg ser det og når jeg gidder, og trenger ikke lese enda flere tykke bøker enn jeg allerede har gjort for å arrestere åpenbare feil.

En heller uberettiget kraftsalve vil jeg mene. Du vil ikke svare på spørsmål engang. Hva mener du om fritt fall argumentet mitt? Det har du ikke svart på, heller ikke hva som glødet og smeltet stål i ruinhaugen. Hva vil du at jeg skal si til det?

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (På 10.11.2021 den 13.31):

Gå tilbake til hvor jeg svarer Zork. Du ser det samme objektet fra to vinkler, neste 180 grader fra hverandre. Det du ser er at det lyser av seg selv. Ikke noe sollys, eller feileksponering. Kan dere ikke være litt mer presise?

 

stridshode.png

object-north-east.jpg

Fremdeles? 

Du ser to betydelige deler, den som flyr høyest er trolig motoren og den laveste er delen av skriket som landet på taket av WTC5. 

Tror jeg svarte på dette for noen titalls sider siden sist gang.

Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (2 minutter siden):

Fremdeles? 

Du ser to betydelige deler, den som flyr høyest er trolig motoren og den laveste er delen av skriket som landet på taket av WTC5. 

Tror jeg svarte på dette for noen titalls sider siden sist gang.

Jeg har sagt meg enig i hypotesen om at det var en motor basert på en forstørrelse av bildet som viser motoren med flammer komme fra den. I motsetning til dere ser jeg på (og leser) motargumenter.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (På 13.11.2021 den 9.51):

Hei Clink.

Legger du merke til at argumenteringen fra våre kjære 'debunkere' stopper opp når de blir konfrontert med deres egen kritikk? Det er  vist at en undersøkelse metode som innebærer å se nøye på bevisene virker. Eksemplet var spørsmålet mitt om det objektet som farer ut av bygningen. Den biter de villig på og kommer frem til en konklusjon som er sannsynlig, og med en gang aksepteres av oss. Men da neste runde med spørsmål blir reist (av en mye mer fundamental karakter) med oppfordring til å bruke samme metode som sist, blir eteren stille. Ingen svar å få. Det er meg forunderlig å se. Synes at alle lesere av tråden skal bite seg merke i dette. Ingen svar å få på spørsmålet om fritt fall. Heller ikke på spørsmålet om hva forårsaket glødende metall i ruinhaugen etter 9/11. Våre 'debunkere' går etter 'low hanging fruit' om du vil. De gir opp så snart de blir konfrontert med noe de ikke kan forklare, og sier at vi skal forklare det, ikke dem. Og så nekter de å se på indisiene vi legger frem. Det gamle uttrykket; "Går du tom for argumenter så prøv med skjellsord!" er i høyeste grad aktuelt fra noen av debattantene i tråden. La oss se om de våger å ta opp hansken denne gangen. Jeg håper at de gjør det!

På samme måte som Clink elegant hoppet over det jeg svarte om flymotorene? 

Grunnen til skjellsordene er at det er jævla slitsomt å bli presentert med og svare opp de samme tingene om og om igjen, akkurat de samme utvannede påstandene som dere har kommet med siden dere startet med dette...

Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (Akkurat nå):

På samme måte som Clink elegant hoppet over det jeg svarte om flymotorene? 

Grunnen til skjellsordene er at det er jævla slitsomt å bli presentert med og svare opp de samme tingene om og om igjen, akkurat de samme utvannede påstandene som dere har kommet med siden dere startet med dette...

Ikke noe svar her heller hva jeg kan se. Bare en masse 'steam'.

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Oddvardm said:

En heller uberettiget kraftsalve vil jeg mene. Du vil ikke svare på spørsmål engang. Hva mener du om fritt fall argumentet mitt? Det har du ikke svart på, heller ikke hva som glødet og smeltet stål i ruinhaugen. Hva vil du at jeg skal si til det?

Det er du som kommer med påstander her. Dermed ligger dokumentasjonskravet på deg. Det virker ikke som du har forstått det. Om jeg velger å kommentere dine påstander eller din dokumentasjon er fullstendig opp til meg. Det får du bare leve med.

Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (1 minutt siden):

Det er du som kommer med påstander her. Dermed ligger dokumentasjonskravet på deg. Det virker ikke som du har forstått det. Om jeg velger å kommentere dine påstander eller din dokumentasjon er fullstendig opp til meg. Det får du bare leve med.

Når du nekter å se på dem er det som å skvette vann på gåsa.

Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (15 minutter siden):

FTFY.

Du er ikke objektiv. Du er forut antatt og ikke realistisk. Hvis du ikke kan svare fordi 'du maser så jævlig', lurer jeg på om du VIL svare. Så der er vi. Spørsmålet er: Kan et legeme i fritt fall utføre fysisk arbeid? (og  fremdeles være i fritt fall) Ja eller nei?

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...