Gå til innhold

ANMELDELSE: Days Gone


Anbefalte innlegg

Hver gang jeg ser anmeldelser av et spill så lurer jeg på om det er et enkelt punkt anmelderen legger mer vekt på enn andre.

 

Etter min mening burde karakteren settes som en gjennomsnittlig verdi av hver enkelt del.

 

Musikken, er den bra?

Story?

Gameplay?

Grafikk, lyd, skuespill, osv.

 

Da kan man mye lettere sammenligne spill, selv om de ikke er av samme type.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan dette bare få 5/10?

Du har jo selv koset deg under spilligen, hvordan er det mulig på et 5/10 spill?

 

Feks å rate just cause 4 høyere er merkelig, dette spillet er på samme linje med gamle gta5 når det kommer til grafikk og detaljer. Gørr kjedelig å utrolig dårlig til å være et 2018 spill.

 

Ser også at hitman 2 får 8/10 Dette spillet gir lite story, og igjen lite interessant med dårlig grafikk å detaljer.

 

Days Gone har sine feil og svakheter, men det er bedre enn spillene nevnt over, 8/10 ville vært mere rettferdig. Men igjen ulike meninger :)

 

grafikk er ikke alt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har skrevet det tidligere og jeg gjør det igjen nå. Fjern karakter skalaen ifra anmeldelsene deres! Så slipper en diskusjoner som ofte oppstår. Gjør som stadig flere har gjort å drop hele greia. La dem som vil vite om spillet kan være av interesse måtte lese hele anmeldelsen og danne seg et bilde utifra flere anmeldelser om det er verdt et kjøp eller ikke om en er i tvil.

 

Jeg skjønner at poeng skala får oppmerksomhet og diskusjon. Men er det virkelig slik diskusjoner vi vil ha? 

 

Ballen er i deres hender Gamer.no

Lenke til kommentar

Bare forstår ikke hvorfor hver gang det kommer et nytt spill så er folk negativ før de har prøvd spillet. Alle spill vil alltid ha noen småbugs og glitcher i begynnelsen, sånn er det alltid. Syns spillet er gøyt. Man kan ikke forvente action fra første sekunder og helt til man gjør ferdig spillet. Spillet er ikke noe God of War. Men absolutt et spill verdt å prøve, om du liker last of us, så får du litt av den samme feelingen bare du har litt mer frihet her. 7/10 fra meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv synes jeg det er rart at utgivere/utviklere fortsetter å sende ut anmelder kopier når så mange anmeldere anmelder et spill med mer feil og bugs en det alle vil spille på lansering og/eller noen dager etterpå. Det er jo helt vanlig med store patcher som fikser problemer nå i flere år.

 

Mange av anmeldelsene til Days Gone nevner bugs og som trekker ned karakteren. Så hvorfor den trenden får fortsette skjønner jeg ikke. Om ikke alle så er mye av problemene blitt fikset. Som vil si at mange anmeldelser er ikke oppdatert lengre. Og ikke tar dem fleste seg tid til å justere anmeldelsene i etterkant heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet er ganske bra selv jeg som er PC spiller og kun kjøper konsoll spill en skjelden gang liker jeg dette 8/10 for min del.

Men det som irriterer meg er at jeg kjøpte DVD utgaven og når man har innstalerte spillet så må man "oppgradere" spillet og det er en fil på over 30 gb....!

Lenke til kommentar

Er ikke hele problemet her at en ikke er konsekvent i bruken av skalaen? Om noen anmeldere bruker 5 som ‘greit’ mens de fleste andre regner 5 som ‘dårlig’ vil det nødvendigvis slå feil ut.

 

Personlig liker jeg tallkarakterer, siden jeg prøver å unngå å lese annmeldelser etter å ha brent meg på å få avslørt for mye av spill på den måten, men det forutsetter jo at en prøver å ha en viss objektivitet og uniformitet når en setter karakter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken agenda er du motivert av siden du reagerer på at at det finnes forskjellige meninger om spillet?

Hvilken agenda er jeg motivert av? Jo, det kan jeg si deg; SANNHETEN. Jeg er for kunstnerisk frihet, er du?

 

Når en anmelder gir 5/10 på ett spill og samtidig "virtue" signaliserer på twitter ting hun ikke liker med spillet, som at en karakter strutter ut rumpa, seksuell insinuasjoner, at alle freakers er hvite (som til og med er forklart i spillet) og at hun ikke liker sitater som "ol' lady" og "promise to ride me as much as you ride your bike". Da kan det være fare for at mentaliteten hennes farger anmeldelsen. Men hei, hvis du tror SJW agendaer bare er tull, så kan du jo lese noen intervjuer med utviklerene bak Mortal Kombat 11.

Endret av Allostasis
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvilken agenda er jeg motivert av? Jo, det kan jeg si deg; SANNHETEN. Jeg er for kunstnerisk frihet, er du?

 

Når en anmelder gir 5/10 på ett spill og samtidig "virtue" signaliserer på twitter ting hun ikke liker med spillet, som at en karakter strutter ut rumpa, seksuell insinuasjoner, at alle freakers er hvite (som til og med er forklart i spillet) og at hun ikke liker sitater som "ol' lady" og "promise to ride me as much as you ride your bike". Da kan det være fare for at mentaliteten hennes farger anmeldelsen. Men hei, hvis du tror SJW agendaer bare er tull, så kan du jo lese noen intervjuer med utviklerene bak Mortal Kombat 11.

 

Ja 'SJW agenda' er faktisk bare tull.

 

Anmelderen likte ikke spillet. Neivel. Sannheten er at det er anmelders fulle rett.

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har lest anmeldelsen, og Days Gone synast å være alt anna enn eit svakt spill.

 

Mitt inntrykk er at Days Gone synast å bli eit riktig så godt spill, der einaste eg direkte misliker er at eg må godta 30fps på PS4p. Sjansen for at Days Gone blir kjøpt av meg inna kort tid har auka. :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

DAYS%20GONE_20190417183105.300x169.png

Sony leverer sitt første svake storspill på flere år.

 

ANMELDELSE: Days Gone

Nå har jeg endelig fullført dette spillet og må si jeg ekstremt uenig i anmeldelsen din her.

 

Dette er et av de beste spillopplevelsene jeg har hatt på PS4, uten tvil. 

 

Grafikkmessig er det helt på høyde med de beste spillene der ute, så det er ingen grunn til å trekke så mye der selv om det finnes noen bugs her og der.

 

Lyden og musikken ligeså, spesielt om du har et surroundanlegg koblet til.  Følelsen av å høre en bleacher eller swarmer komme nærmere deg bakfra eller en annen vinkel er rimelig kult, det samme er andre lydeffekter som hvordan regnet slår ned på blikktaket om du står under et skur osv.    Fantastisk stemningsfull musikk også, faktisk med et par "skikkelige" sanger i tillegg.  Å gå fra å hviske til å brøle i løpet av et øyeblikk høres rart ut ja, men når resten er såpass bra så godtar jeg det.

 

Gameplay / Historie:  Har faktisk aldri vært så "inni" et spel som jeg var i dette.  Det hele føltes ganske ekte ut, og var mye mer engasjerende enn f.eks God of War som jeg rundet før dette. Eller til og med The Last of Us.

 

At lengden på spillet blir sett på som noe negativt synes jeg også er veldig rart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har skrevet det tidligere og jeg gjør det igjen nå. Fjern karakter skalaen ifra anmeldelsene deres! Så slipper en diskusjoner som ofte oppstår. Gjør som stadig flere har gjort å drop hele greia. 

 

Hvorfor er det blitt slik at mange folk ikke takler at en anmelder ikke liker eller misliker akkurat de samme spillene/filmene som han gjør? Noen folk må få seg et liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det blitt slik at mange folk ikke takler at en anmelder ikke liker eller misliker akkurat de samme spillene/filmene som han gjør? Noen folk må få seg et liv.

 

Er nok flere grunner til at det er blitt slik. Men problemet til mange er at en ser bare på selve poenget spillet har fått uten å lese en anmeldelse og se hva som ligger til grunn for hvorfor. Noen anmeldere trekker for en ting mens andre legger til for noe annet. Om en leser eller ser på flere anmeldelser og danner seg et bilde i forhold til hva en selv tror en vil like eller ikke så hadde det vært helt greit slik som det er nå idag.

 

Men det er blitt ganske klart at veldig mange gjør ikke det. Derfor liker jeg veldig hvordan endel har gjort det med å fjerne hele poeng skalaen og heller bruke ting som styr unna,bra og kjempe bra fks... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...