steinjarle Skrevet 28. februar 2019 Skrevet 28. februar 2019 Tesla lanserer endelig den billigste Model 3-varianten
Snowleopard Skrevet 28. februar 2019 Skrevet 28. februar 2019 Da kom den, istedet for å bli utsatt enda lengre. Dette bør bety bra oppgang på børsen, og større frykt fra de selskapene som ennå ikke har fått ut fingeren. Startpris i Norge 330 K? tatt dagens kurs, fraktkostnader og annet i betraktning... 7
steinjarle Skrevet 28. februar 2019 Forfatter Skrevet 28. februar 2019 Da kom den, istedet for å bli utsatt enda lengre. Dette bør bety bra oppgang på børsen, og større frykt fra de selskapene som ennå ikke har fått ut fingeren. Startpris i Norge 330 K? tatt dagens kurs, fraktkostnader og annet i betraktning... Om du ser på Long Range-modellene nå, så bruker Tesla en omregningskurs på like over 9, så et sted mellom 320 og 330 er nok sannsynlig, ja. 2
Ano__Nym Skrevet 28. februar 2019 Skrevet 28. februar 2019 Model X blei betydelig rimeligere også. Lover godt for bruktprisene ??? 5
Gjest I1RRS7FlJH Skrevet 28. februar 2019 Skrevet 28. februar 2019 Kutter prisene over hele fjæla, nye masseoppsigelser og varsler underskudd i Q1. Ser ikke lovende ut for selskapet.
0laf Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 (endret) Et selskap hvor pengene nærmest renner ut, ønsker å selge flere biler, å tror de skal gjøre det ved å legge ned de fleste av sine rundt 200 butikker, og å fjerne prøvekjøring ? Man kan jo alltids kjøpe en bil til over tre hundre tusen kroner, så prøvekjøre den, er man ikke fornøyd kan man levere den tilbake. Flere oppsigelser, mer tap og færre salg, det virker som om man forsøker alt for å få butikken til å gå rundt, men Musk fikk i hvert fall $35k bilen sin til markedet, kanskje, de har jo til gode å levere noen av de ?Spørsmålet er nok kanskje hvor lenge de ansatte som er igjen, velger å bli, etter at 7% av selskapets ansatte nylig fikk sparken, og nå alle butikkene legges ned. I mellomtiden venter kunder uker og måneder på en service, mens Tesla ser ut til å ikke ønske å ansette flere personer i et håp om at de noen gang skal klare å tjene penger. Endret 1. mars 2019 av 0laf 7
Populært innlegg Salvesen. Skrevet 1. mars 2019 Populært innlegg Skrevet 1. mars 2019 Næmen se der da! Denne skulle jo aldri komme, i følge hatkoret her inne. Smell som vanllig:p 24
0laf Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 (endret) Næmen se der da! Denne skulle jo aldri komme ... Hatten av for at Tesla endelig ser ut til å klare å levere den bilen de har lovet i tre år, men det ser ut som de må betale en høy pris i form av kutt andre steder ? Endret 1. mars 2019 av 0laf 4
bshagen Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 Ja, dette må jo utelukkende bare være negativt, hæ? Dette hylekoret har hyla helt siden lanseringen av Model S. Når skal dere gi opp? 8
AllFather Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 Hvor mange Tesla eiere har prøvekjørt bilen sin? Ikke mange jeg kjenner. Hadde aldri prøvd en Model S før jeg kjøpte den. Men det gjorde jeg heller ikke med Audi S6 når jeg kjøpte en slik for x antall år siden. Nå må du jo opp i nesten 400,000kr for en Kia E-Soul (2020), og den må du bestille og betale 7777kr for måneder før du får se den. 4
Salvesen. Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 Ja, dette må jo utelukkende bare være negativt, hæ? Dette hylekoret har hyla helt siden lanseringen av Model S. Når skal dere gi opp? Samme regla siden 2013, snart konk 8
missi Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 Det tok ikke lange tiden før markedet var tomt for folk som ville ha lønnsom Model 3.... Det er bare en måned siden Elon satt å skrøyt av å ha åpnet flere butikker. Og da var han også optimistisk på å tjene penger i Q1, mens nå er det definitivt at Q1 vil gå med tap. 3
Spetsnaz Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 (endret) De selger alle modell 3-bilene de produserer, og har møtt forventningene om en billigbil med god ytelse, som ikke ser ut som en returstasjon på hjul. Prøv hardere. Endret 1. mars 2019 av Spetsnaz 5
Jack Johnson Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 Det tok ikke lange tiden før markedet var tomt for folk som ville ha lønnsom Model 3.... Det er bare en måned siden Elon satt å skrøyt av å ha åpnet flere butikker. Og da var han også optimistisk på å tjene penger i Q1, mens nå er det definitivt at Q1 vil gå med tap. Det var aldri snakk om at Q1 skulle gå i fortjeneste. Markedet er det for alle versjoner av Model 3, på lik linje som andre produsenter selger biler med forskjellige motorer og interiør. De har fortjeneste på 35K versjon også..
Populært innlegg Jack Johnson Skrevet 1. mars 2019 Populært innlegg Skrevet 1. mars 2019 Et selskap hvor pengene nærmest renner ut, ønsker å selge flere biler, å tror de skal gjøre det ved å legge ned de fleste av sine rundt 200 butikker, og å fjerne prøvekjøring ? Man kan jo alltids kjøpe en bil til over tre hundre tusen kroner, så prøvekjøre den, er man ikke fornøyd kan man levere den tilbake. Flere oppsigelser, mer tap og færre salg, det virker som om man forsøker alt for å få butikken til å gå rundt, men Musk fikk i hvert fall $35k bilen sin til markedet, kanskje, de har jo til gode å levere noen av de ? Spørsmålet er nok kanskje hvor lenge de ansatte som er igjen, velger å bli, etter at 7% av selskapets ansatte nylig fikk sparken, og nå alle butikkene legges ned. I mellomtiden venter kunder uker og måneder på en service, mens Tesla ser ut til å ikke ønske å ansette flere personer i et håp om at de noen gang skal klare å tjene penger. Til gode og levere de andre? De har levert 200 000 Model 3 til nå. De har økt med 30% ansatte i 2018, at 7% av totalen forsvinner er normalt i alle bransjer etter en opprydningsrunde. Tesla ansetter services teknikere i store nummere daglig, de har doblet kapasiteten i Norge og per dags dato er over 2000 søkere pr service tekniker stilling i Tesla Norge. Prøvekjøre en Tesla blir ikke ett problem, de kutter på selgere, ikke på showrom. Man kan besøke showroom, prøvekjøre, så bestille/kjøpe bilen fra mobilen uten å legge på 10% av prisen til selgeren. 15
bshagen Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 (endret) Slutt og ødelegg diskusjonen med fakta a, Jack Johnson Endret 1. mars 2019 av bshagen 8
Nimrad Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 (endret) Når jeg så overskriften så var jeg jo litt spent på hvordan mange ville klare å snu dette også til noe negativt i kommentarfeltet. Jeg ble ikke skuffet Jeg liker spesielt godt logikken om innstillingen at det er negativt for Tesla at de ikke klarer å slippe billigmodellen, men når de gjør det er det også negativt for det viser at de ikke klarer å selge dyre modeller. Vinn-vinn-situasjon hvis man ønsker å se negativt på alt som kommer fra Tesla. Endret 1. mars 2019 av Nimrad 9
potetskrell Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 Forandrer gamet totalt. 7 dagers returrett er helt kongo. Tradisjonelle bilforhandlere kan gå vanskelig dager i møte! 1
Olavxxx Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 Når jeg så overskriften så var jeg jo litt spent på hvordan mange ville klare å snu dette også til noe negativt i kommentarfeltet. Jeg ble ikke skuffet Jeg liker spesielt godt logikken om innstillingen at det er negativt for Tesla at de ikke klarer å slippe billigmodellen, men når de gjør det er det også negativt for det viser at de ikke klarer å selge dyre modeller. Vinn-vinn-situasjon hvis man ønsker å se negativt på alt som kommer fra Tesla. Rart ja, Billigmodellene er det Tesla har ønsket å lage. Men de måtte først selge dyre modeller for å bygge organisasjon og få ned kostnadene per bil. Bilmarkedet blir under mye press i årene som kommer, ikke bare fra Tesla. VAG sjefen innrømte i et intervju at Tesla har en fordel som ikke har et fossil marked de må prøve å beskytte. Så Tesla kan satse alt på elbiler, der de andre tjener mest på fossil. 2
Ano__Nym Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 Lover dårlig for Leaf, BMW og andre småbiler det her 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå