Gå til innhold

Folk trenger Evangeliet i dagens verden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tydelig at det er mange som får problemer i dagens turbulente verden med truende kriger og klimaendringer .Dette er helt etter hva Bibelen sier om de siste tider,og dessverre blir det slik til Jesus kommer tilbake. Det står også at det vil bli et stort frafall i fra troen på Gud og Jesus,noe som også stemmer. Så det er viktig at folk får høre om Evangeliet og da særlig barna som får med seg mye av det som skjer.Det er bra at NRK har igjen startet og sende Gudstjeneste på søndager .Matteus 7.7-8 . Disse ordene er utrolig viktig .

Be, så skal dere få
Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det lukkes opp for dere. 8 For den som ber, han får, og den som leter, han finner, og den som banker på, skal det lukkes opp for.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/det-foles-som-om-fremtiden-bare-blir-morkere-og-morkere/1389064

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Evangeliet er helt avgjørende for mennesker i dette og det neste livet. Med så mye elendighet som foregår så må enden etterhvert være nær. Verden er ekstremt farlig for tiden, og kristne må ha "olje i lampen"

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Oh my... 

Hvor mange tusen år skal disse "endetidene" vare da @Jobs? De religiøse opp igjennom tidene kan nesten peke på hvilken som helst tidsperiode siden noen fant på bibeltekstene, at "enden er nær." Er det ikke snart på tide å finne på noe nytt, i stedet for den gamle leksa om hva som uansett aldri kommer til å skje.  

Det som er viktig, er at barn ikke blir utsatt for skadelig manipulasjon og trusler om helvete osv osv. 

Tussi skrev (1 time siden):

Evangeliet er helt avgjørende for mennesker i dette og det neste livet.

På ingen måte. (om man da ikke tror fullt og helt på hva som står der). Evangeliet betyr absolutt nada, ingenting for veldig mange mennesker. 

Med så mye elendighet som foregår så må enden etterhvert være nær. Verden er ekstremt farlig for tiden,

Ja, verden er farlig for tiden, spesielt med den økende kristenfascismen (MAGA - kulten)  vi kan se får utvikle seg som en aggressiv kreftsvulst over dammen, med  angrep på forskjellige menneskerettigheter. Det betyr ikke at "enden er nær". Det har vært ekstremt farlige tider tidligere også, f.eks i 1940 - årene. Vi mennesker klarer visst ikke å lære av våre tidligere feil i tilstrekkelig grad til at de ikke blir gjentatt. 

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Med så mye elendighet som foregår så må enden etterhvert være nær.

Rundt en kvart milliard mennesker ble drept første halvdel av 1900-tallet knyttet til kriger, totalitære styresett, sult og epidemier. Verden føles ikke veldig stabil for tiden nei, men vi er langt unna tidligere tiders elendigheter med god margin. Merkelig nok inntraff ikke endetiden da heller gitt.

• Liker 5
Skrevet
Hugo_Hardnuts skrev (5 minutter siden):

Rundt en kvart milliard mennesker ble drept første halvdel av 1900-tallet knyttet til kriger, totalitære styresett, sult og epidemier. Verden føles ikke veldig stabil for tiden nei, men vi er langt unna tidligere tiders elendigheter med god margin. Merkelig nok inntraff ikke endetiden da heller gitt.

Det er flere ulikheter i verden ift da. Evangeliet har nådd de fleste folkeslag, Israel er opprettet, begge de to skal vel skje før endetiden, og var ikke til stede da

• Hjerte 1
Skrevet

Evangeliet er helt avgjørende for mennesker i dette og det neste livet. Med så mye elendighet som foregår så må enden etterhvert være nær. Verden er ekstremt farlig for tiden, og kristne må ha "olje i lampen"

Det er jo litt rart å høre at noen sier når religion er et av samfunnets største problemer for tiden?

Skrevet
Jobs skrev (2 timer siden):

Det er tydelig at det er mange som får problemer i dagens turbulente verden med truende kriger og klimaendringer .Dette er helt etter hva Bibelen sier om de siste tider,og dessverre blir det slik til Jesus kommer tilbake. Det står også at det vil bli et stort frafall i fra troen på Gud og Jesus,noe som også stemmer. Så det er viktig at folk får høre om Evangeliet og da særlig barna som får med seg mye av det som skjer.Det er bra at NRK har igjen startet og sende Gudstjeneste på søndager .Matteus 7.7-8 . Disse ordene er utrolig viktig .

Be, så skal dere få
Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det lukkes opp for dere. 8 For den som ber, han får, og den som leter, han finner, og den som banker på, skal det lukkes opp for.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/det-foles-som-om-fremtiden-bare-blir-morkere-og-morkere/1389064

Med all mulig respekt, har vi ikke forsøkt dette lenge nok nå? Hva med litt realisme?

• Liker 3
Skrevet
trn100 skrev (Akkurat nå):

Det er jo litt rart å høre at noen sier når religion er et av samfunnets største problemer for tiden?

Tja, det kommer an på hvilken religion,  og ikke minst om man følger religionen slik det er ment

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Tussi skrev (Akkurat nå):

Tja, det kommer an på hvilken religion,  og ikke minst om man følger religionen slik det er ment

Fordi din religion selvsagt er riktigere enn alle andres fordi det står i bibelen?

• Liker 5
Skrevet
trn100 skrev (1 minutt siden):

Fordi din religion selvsagt er riktigere enn alle andres fordi det står i bibelen?

Jeg mener selvsagt min religion er riktig, ellers hadde jeg ikke trodd på det, det er vel ganske naturlig

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
trn100 skrev (2 minutter siden):

Med all mulig respekt, har vi ikke forsøkt dette lenge nok nå? Hva med litt realisme?

Dere må se til Evangelisentrene og Frelsesarmen ,med flere som gjør en kjempejobb for de utslåtte.Og det er i de menighetene det skjer store undre og tegn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener selvsagt min religion er riktig, ellers hadde jeg ikke trodd på det, det er vel ganske naturlig

Og dermed er selvsagt alle som tror noe annet fullstendig på bærtur? Jeg begriper ikke hvordan du kan se ned på andre mennesker på den måten? Jeg tror ikke du gjør det heller, men det får deg til å føle deg bedre? Ikke fordi du VET noe som helst, men for du er ganske sikker....

• Liker 1
Skrevet

Og dermed er selvsagt alle som tror noe annet fullstendig på bærtur? Jeg begriper ikke hvordan du kan se ned på andre mennesker på den måten? Jeg tror ikke du gjør det heller, men det får deg til å føle deg bedre? Ikke fordi du VET noe som helst, men for du er ganske sikker....

Å tro at min religion er den riktige betyr ikke at jeg ser ned på mennesker som ikke tror . Det er en feilslutning. Nesten alle religiøse mennesker tror sin religion er rett, det betyr ikke at vi ser ned på andre.

• Liker 2
Skrevet
Jobs skrev (1 minutt siden):

Dere må se til Evangelisentrene og Frelsesarmen ,med flere som gjør en kjempejobb for de utslåtte.Og det er i de menighetene det skjer store undre og tegn.

All mulig respekt for de som gjør sånne gjerninger, og jeg sender 1000,- til Kirkens Bymisjon hver måned. Ikke fordi jeg er religiøs, men fordi noen mennesker gjør en fantastisk jobb for andre og fortjener støtten. Dette har imidlertid ingen ting med religion å gjøre...

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Å tro at min religion er den riktige betyr ikke at jeg ser ned på mennesker som ikke tror . Det er en feilslutning. Nesten alle religiøse mennesker tror sin religion er rett, det betyr ikke at vi ser ned på andre.

Så hvorfor er det da så mange konflikter mellom ulike trosretninger?

Skrevet (endret)

Så hvorfor er det da så mange konflikter mellom ulike trosretninger?

Noen religioner har et annet syn på ikke-troendes verdi enn egne. Og noen religiøse, uavhengig av religion, er drittsekker

Man blir ikke nødvendigvis et godt menneske av å være religiøs

Endret av Tussi
  • Liker 3
Skrevet

Noen religioner har et annet syn på ikke-troendes verdi enn egne. Og noen religiøse, uavhengig av religion, er drittsekker

Nettopp! Noen religioner tror noe annet...

Det finnes mange ord på dette. Selv er jeg så enkel at man kan kan være god mot andre uten å være religiøs, og drittsekk også! 😉

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...