Gå til innhold

Tesla lanserer endelig den billigste Model 3-varianten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kom den, istedet for å bli utsatt enda lengre. Dette bør bety bra oppgang på børsen, og større frykt fra de selskapene som ennå ikke har fått ut fingeren.

 

Startpris i Norge 330 K? tatt dagens kurs, fraktkostnader og annet i betraktning...

 

Om du ser på Long Range-modellene nå, så bruker Tesla en omregningskurs på like over 9, så et sted mellom 320 og 330 er nok sannsynlig, ja. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et selskap hvor pengene nærmest renner ut, ønsker å selge flere biler, å tror de skal gjøre det ved å legge ned de fleste av sine rundt 200 butikker, og å fjerne prøvekjøring ?

 

Man kan jo alltids kjøpe en bil til over tre hundre tusen kroner, så prøvekjøre den, er man ikke fornøyd kan man levere den tilbake.

 

Flere oppsigelser, mer tap og færre salg, det virker som om man forsøker alt for å få butikken til å gå rundt, men Musk fikk i hvert fall $35k bilen sin til markedet, kanskje, de har jo til gode å levere noen av de ?

Spørsmålet er nok kanskje hvor lenge de ansatte som er igjen, velger å bli, etter at 7% av selskapets ansatte nylig fikk sparken, og nå alle butikkene legges ned.

 

I mellomtiden venter kunder uker og måneder på en service, mens Tesla ser ut til å ikke ønske å ansette flere personer i et håp om at de noen gang skal klare å tjene penger.

Endret av 0laf
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Næmen se der da! Denne skulle jo aldri komme ...

 

Hatten av for at Tesla endelig ser ut til å klare å levere den bilen de har lovet i tre år, men det ser ut som de må betale en høy pris i form av kutt andre steder ?

Endret av 0laf
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvor mange Tesla eiere har prøvekjørt bilen sin?

Ikke mange jeg kjenner.

Hadde aldri prøvd en Model S før jeg kjøpte den.

Men det gjorde jeg heller ikke med Audi S6 når jeg kjøpte en slik for x antall år siden.

 

Nå må du jo opp i nesten 400,000kr for en Kia E-Soul (2020), og den må du bestille og betale 7777kr for måneder før du får se den.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det tok ikke lange tiden før markedet var tomt for folk som ville ha lønnsom Model 3.... Det er bare en måned siden Elon satt å skrøyt av å ha åpnet flere butikker. Og da var han også optimistisk på å tjene penger i Q1, mens nå er det definitivt at Q1 vil gå med tap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det tok ikke lange tiden før markedet var tomt for folk som ville ha lønnsom Model 3.... Det er bare en måned siden Elon satt å skrøyt av å ha åpnet flere butikker. Og da var han også optimistisk på å tjene penger i Q1, mens nå er det definitivt at Q1 vil gå med tap.

 

Det var aldri snakk om at Q1 skulle gå i fortjeneste. Markedet er det for alle versjoner av Model 3, på lik linje som andre produsenter selger biler med forskjellige motorer og interiør. De har fortjeneste på 35K versjon også..

Lenke til kommentar

Når jeg så overskriften så var jeg jo litt spent på hvordan mange ville klare å snu dette også til noe negativt i kommentarfeltet. Jeg ble ikke skuffet ;)

 

Jeg liker spesielt godt logikken om innstillingen at det er negativt for Tesla at de ikke klarer å slippe billigmodellen, men når de gjør det er det også negativt for det viser at de ikke klarer å selge dyre modeller. Vinn-vinn-situasjon hvis man ønsker å se negativt på alt som kommer fra Tesla.

Endret av Nimrad
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Når jeg så overskriften så var jeg jo litt spent på hvordan mange ville klare å snu dette også til noe negativt i kommentarfeltet. Jeg ble ikke skuffet ;)

 

Jeg liker spesielt godt logikken om innstillingen at det er negativt for Tesla at de ikke klarer å slippe billigmodellen, men når de gjør det er det også negativt for det viser at de ikke klarer å selge dyre modeller. Vinn-vinn-situasjon hvis man ønsker å se negativt på alt som kommer fra Tesla.

 

Rart ja, Billigmodellene er det Tesla har ønsket å lage.

Men de måtte først selge dyre modeller for å bygge organisasjon og få ned kostnadene per bil.

 

Bilmarkedet blir under mye press i årene som kommer, ikke bare fra Tesla. VAG sjefen innrømte i et intervju at Tesla har en fordel som ikke har et fossil marked de må prøve å beskytte. Så Tesla kan satse alt på elbiler, der de andre tjener mest på fossil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...