skaftetryne32 Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar DukeNukem3d skrev (1 minutt siden): Jeg tror faktisk ikke noe på at du er så dum som dette. Jeg er smart nok til å skjønne når apologeter plukker kirsebær. DukeNukem3d skrev (Akkurat nå): Du fikk svar på det du ba om. Du svarer med latterliggjørelse og personangrep. En skikkelig usikker bølle er du. Jeg svarer med samme mynt, noe du sjeldent tåler legger jeg merke til. Jeg venter fremdeles på dokumentasjon, du påstår så mye du ganske enkelt drar rett ut av ræva, det er så åpenbart hvorfor du holder på dette viset din ideologi, hvorfor blir du ikke med i diskusjonen i stedet for, du er ikke så jævla dum selv, men du virker til tider grundig hjernevasket av høyrevridd SOME. 2
HasuUser Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar 1 minute ago, sofiemyr said: Mitt poeng var at de begge hadde samme utgangspunkt - Abraham. Eneste store forskjellen er at kristedommen fikk filtrert bort alt som ikke passet de geistliges narrativ under kirkemøtet i Nikea. Utover det er begge r e l i g i o n e n e like ille Takk gud for de geistliges narrativ 1
DukeNukem3d Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar skaftetryne32 skrev (1 minutt siden): Jeg er smart nok til å skjønne når apologeter plukker kirsebær. Jeg svarer med samme mynt, noe du sjeldent tåler legger jeg merke til. Jeg venter fremdeles på dokumentasjon, du påstår så mye du ganske enkelt drar rett ut av ræva, det er så åpenbart hvorfor du holder på dette viset din ideologi, hvorfor blir du ikke med i diskusjonen i stedet for, du er ikke så jævla dum selv, men du virker til tider grundig hjernevasket av høyrevridd SOME. Stakkars, tenk å eksplodere som dette pga litt uenighet på et forum 😂 Jeg spurte deg hvilke kristne land som er styrt etter sharialover, når du klarer å svare på det så har du jo fått svaret ditt. Du ignorerer fortsatt det som egentlig er det eneste som er vesentlig her: hvordan utøves religionene i praksis. Fasiten er at hvis du er født i den muslimske verden, spesielt som kvinne, har du tapt livets lotteri. Er vi født inn i kristne vesten så kan vi takke høyere makter hver dag 2
Tussi Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar skaftetryne32 skrev (14 minutter siden): Hva om en av 10000 andre gudene med 100000 tilhørende religionene er korrekte, hva da? skaftetryne32 skrev (15 minutter siden): Hva om en av 10000 andre gudene med 100000 tilhørende religionene er korrekte, hva da? Atib Azzad skrev (12 minutter siden): Jeg er inneforstått med at det teoretisk er mulig at en av de mange trossamfunnene kan ha rett, og således har jeg ikke fulgt det rette galleriet av guder, eller hvordan denne ene rette trosretningen evt. måtte formulere seg. Jeg kommer ikke til å klandre dem som viste seg å være retttroende for å ikke ha gjort en bedre jobb med å omvende meg, det er bare jeg som kan velge slike ting, jeg håper det gjelder deg også om det viser seg at det er Brahman som er den rette gud. Selvsagt, hvis jeg tar feil så blir det drit. Men dette er jo da grunnen til at jeg ikke blir irritert over muslimer eller JV som vil omvende meg. Fordi selv om jeg mener de tar feil, så vet jeg de mener det godt 2
sofiemyr Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar HasuUser skrev (2 minutter siden): Takk gud for de geistliges narrativ Hvis du mener dette ironisk så ler jeg med deg - hvis du er alvorlig så bør du reflektere over hva de egentlig foretok seg: * de fjernet en rekke bøker som viste bredden i Jesu liv og virke * de ufrivillig laget en bok som egentlig helt og holdent sier at satan er verdens hersker og gud * de endret på datoer og feiringer for å harmonere jesu fødsel med mithra, johannes fødsel med sommersolverv * med disse og en rekke flere korrigeringer tok de vekk det som kunne vært en autentisk bibel til å bli noe helt annet
HasuUser Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar 1 minute ago, sofiemyr said: Hvis du mener dette ironisk så ler jeg med deg - hvis du er alvorlig så bør du reflektere over hva de egentlig foretok seg: * de fjernet en rekke bøker som viste bredden i Jesu liv og virke * de ufrivillig laget en bok som egentlig helt og holdent sier at satan er verdens hersker og gud * de endret på datoer og feiringer for å harmonere jesu fødsel med mithra, johannes fødsel med sommersolverv * med disse og en rekke flere korrigeringer tok de vekk det som kunne vært en autentisk bibel til å bli noe helt annet På ingen måte 😊
Atib Azzad Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Just now, Tussi said: Selvsagt, hvis jeg tar feil så blir det drit. Men dette er jo da grunnen til at jeg ikke blir irritert over muslimer eller JV som vil omvende meg. Fordi selv om jeg mener de tar feil, så vet jeg de mener det godt Ja, den instillingen har jeg også, det er jo til syvende og sist en vennlig gest, uavhengig av hva man synes om innholdet. Dersom folk mente de hadde svaret, for deretter å bare holde det hemmelig for seg selv mener jeg det ville sett styggere ut, det er ikke det at jeg ikke forstår at folk blir irritert av misjonering, eller at det ikke finnes store problemer med dét, men jeg setter pris på at de ønsker at jeg skal ha det like bra som de selv føler de har det. 1
Fibonacci Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar (endret) Tussi skrev (37 minutter siden): Det triste med dette er jo at HVIS vi har rett, vil de samme som sitter her og latterliggjør kristendommen på den siste dag spørre "hvorfor sa dere ikke noe?" Det er ikke for vår skyld vi forteller evangeliet, det er for deres skyld, enten dere liker det eller ei Hvordan kan du ikke tro på Odin og Tor, når du både ser og hører at Tor ommøblerer i Åsgård hver gang det er tordenvær?! Vend om, før det er for sent! Endret 22. januar av Fibonacci 4
skaftetryne32 Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): Jeg spurte deg hvilke kristne land som er styrt etter sharialover, Fordi du spør dumt, det er ikke logsik at et kristent land skal ha sharialover skjønner du vel? DukeNukem3d skrev (4 minutter siden): Stakkars, tenk å eksplodere som dette pga litt uenighet på et forum 😂 Du har litt for høye tanker om deg selv, jeg skjønner hvorfor du svarer sånn, det er sånn du holder på, lyver å lager stråmenn, standard folk som ikke har svar. Du burde virkelig sette deg litt bedre inn i materialet om du vil diskutere dette emnet. 3
agvg Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Fibonacci skrev (3 minutter siden): Hvordan kan du ikke tro på Odin og Tor, når du både ser og hører at Tor ommøblerer i Åsgård hver gang det er tordenvær?! Vend om, før det er for sent! Ja, de er like bra som disse tre ørkenreligion som historisk sett bare har laget ugreie.
sofiemyr Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar DukeNukem3d skrev (13 minutter siden): Stakkars, tenk å eksplodere som dette pga litt uenighet på et forum 😂 Jeg spurte deg hvilke kristne land som er styrt etter sharialover, når du klarer å svare på det så har du jo fått svaret ditt. Du ignorerer fortsatt det som egentlig er det eneste som er vesentlig her: hvordan utøves religionene i praksis. Fasiten er at hvis du er født i den muslimske verden, spesielt som kvinne, har du tapt livets lotteri. Er vi født inn i kristne vesten så kan vi takke høyere makter hver dag Kanskje ikke kristne land som har sharia men det er nok av land med sharia som har kristne menigheter: 1. Egypt Har sharia som hovedkilde i lovverket Ca. 10–15 % kristne (koptere) Egen kirke, biskoper, gudstjenester Men: begrensninger på kirkebygg, konvertering og offentlig forkynnelse ➡️ Kristne er synlige, men ikke likestilt. 2. Jordan Sharia gjelder hovedsakelig familierett for muslimer Kristne kirker er offisielt anerkjent Frie gudstjenester ➡️ Et av de tryggere landene i Midtøsten for kristne. 3. Indonesia Verdens største muslimske land Sharia gjelder fullt i Aceh-provinsen, ikke resten av landet Millioner av kristne nasjonalt ➡️ Regional forskjell: noen steder helt ok, andre svært vanskelig. 4. Malaysia Dobbelt rettssystem Sharia for muslimer, sivile lover for andre Kristne menigheter finnes ⚠️ Men det er ulovlig for muslimer å konvertere til kristendom. 5. Nigeria (nordlige delstater) Flere delstater har sharia Store kristne samfunn finnes ➡️ Ofte sterke spenninger og tidvis vold, men kirkene eksisterer. 1
HasuUser Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar 1 minute ago, sofiemyr said: Kanskje ikke kristne land som har sharia men det er nok av land med sharia som har kristne menigheter: 1. Egypt Har sharia som hovedkilde i lovverket Ca. 10–15 % kristne (koptere) Egen kirke, biskoper, gudstjenester Men: begrensninger på kirkebygg, konvertering og offentlig forkynnelse ➡️ Kristne er synlige, men ikke likestilt. 2. Jordan Sharia gjelder hovedsakelig familierett for muslimer Kristne kirker er offisielt anerkjent Frie gudstjenester ➡️ Et av de tryggere landene i Midtøsten for kristne. 3. Indonesia Verdens største muslimske land Sharia gjelder fullt i Aceh-provinsen, ikke resten av landet Millioner av kristne nasjonalt ➡️ Regional forskjell: noen steder helt ok, andre svært vanskelig. 4. Malaysia Dobbelt rettssystem Sharia for muslimer, sivile lover for andre Kristne menigheter finnes ⚠️ Men det er ulovlig for muslimer å konvertere til kristendom. 5. Nigeria (nordlige delstater) Flere delstater har sharia Store kristne samfunn finnes ➡️ Ofte sterke spenninger og tidvis vold, men kirkene eksisterer. Kristne blir forfulgt i mange muslimske land, spesielt de arabiske. Tror dette er selvmål å dra frem. Minoriteter dør ut i den muslimske verden 1
DukeNukem3d Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar skaftetryne32 skrev (9 minutter siden): Fordi du spør dumt, det er ikke logsik at et kristent land skal ha sharialover skjønner du vel? Gratulerer, du har funnet ut at det er forskjell på Islam og kristendom likevel? 1
DukeNukem3d Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar skaftetryne32 skrev (9 minutter siden): Du har litt for høye tanker om deg selv, jeg skjønner hvorfor du svarer sånn, det er sånn du holder på, lyver å lager stråmenn, standard folk som ikke har svar. Du burde virkelig sette deg litt bedre inn i materialet om du vil diskutere dette emnet. Du har jo utvist absolutt ingen kunnskap om dette, så hvordan kan du da kreve at andre skal sette seg inn i materialet? 1
DukeNukem3d Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar (endret) HasuUser skrev (4 minutter siden): Kristne blir forfulgt i mange muslimske land, spesielt de arabiske. Tror dette er selvmål å dra frem. Minoriteter dør ut i den muslimske verden Korrekt! Dette er dokumentert i hundrevis av artikler opp igjennom årene • Aktiv misjonering fra ikke-muslimers side er i de fleste tilfeller forbudt. • Ikke-muslimer må gjerne gå over til islam, men muslimer har forbud mot å konvertere til andre religioner. • Bygging av nye ikke-muslimske gudshus er i de fleste landene vanskelig. Moskeer kan derimot fritt oppføres. • Ikke-muslimske kvinner kan gifte seg med muslimske menn. En muslimsk kvinne kan derimot ikke gifte seg med en ikke-muslimsk mann. Tankegangen er at kvinner er underordnet menn, og at muslimer ikke kan underordnes ikke-muslimer. • I mange land kan ikke personer som ikke er muslimer, arve fra muslimer. Det innebærer at for eksempel en ikke-muslimsk hustru ikke vil arve noe fra sin muslimske ektemann. • Enkelte statlige embeter er i mange tilfeller stengt for ikke-muslimer. Annenrangs borgere i sine egne land Endret 22. januar av DukeNukem3d 1
Jobs Skrevet 22. januar Forfatter Skrevet 22. januar skaftetryne32 skrev (29 minutter siden): Er det? Fint for deg, hva er det trump og putin driver med da? De bruker den samme råtne bibelen til sine egne onde hensikter, polarisering med hjelp av bibelen, la oss gjøre lgbtq folk til vår tids jøde, du ser ikke et problem med det kristen hatet, det er lett å finne gode mennesker på tross av bibelen, å finne et pga bibelen blir bare verre og verre. Din mening om hva som er det viktigste budet i bibelen er lite interessant da hvilken som helst kan bestride det, det er en personlig mening du har. Jesus sa at det skulle komme som ulv i fåreklær men vi skulle se de sanne Kristne på fruktene, nettopp de som hjelper de utslåtte. Det største budet Matteus 22.36-39. å elske Gud av hele sitt hjerte, sjel og sinn, samt å elske sin neste som seg selv. Disse to budene regnes som fundamentet for hele loven og profetene 1 1
DukeNukem3d Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar (endret) Mimir Kristjansson har skjønt det, kristendom trenger da ikke være ille 😍 Tenk det dere flotte kristne i tråden her, dere har selv Mimir på deres side 👍Støtte fra Rødt til FRP (muligens unntatt ukristelige MDG og SV) Bøllene her inne er det altså ikke noe å bry seg om. De skikkelige folka er på deres lag 😁 Endret 22. januar av DukeNukem3d 2 1
Atib Azzad Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar 8 minutes ago, DukeNukem3d said: Mimir Kristjansson har skjønt det, kristendom trenger da ikke være ille 😍 Tenk det dere flotte kristne i tråden her, dere har selv Mimir på deres side 👍Støtte fra Rødt til FRP (muligens unntatt ukristelige MDG og SV) Bøllene her inne er det altså ikke noe å bry seg om. De skikkelige folka er på deres lag 😁 Jeg tror verken, MDG, SV, eller de du omtaler som bøllene her inne ville sagt seg uenig med Moxnes når han sier det er en innflytelsesrik bok, eller at den kan brukes til forbedring av selvet. Rødt kritiserte forøvrig KRF med utgangspunkt i kristen teologi da de mottok det Rødt kalte sølvmynter fra finanseliten for å avskaffe formueskatten. Det påfallende her er hvor diametralt annerledes du hadde reagert dersom Mimir hadde laget den samme posten med koranen. 4
HasuUser Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar 6 minutes ago, Atib Azzad said: Jeg tror verken, MDG, SV, eller de du omtaler som bøllene her inne ville sagt seg uenig med Moxnes når han sier det er en innflytelsesrik bok, eller at den kan brukes til forbedring av selvet. Rødt kritiserte forøvrig KRF med utgangspunkt i kristen teologi da de mottok det Rødt kalte sølvmynter fra finanseliten for å avskaffe formueskatten. Det påfallende her er hvor diametralt annerledes du hadde reagert dersom Mimir hadde laget den samme posten med koranen. Moxnes? Er dere enige i at man blir et bedre menneske av kristendom? 1
Atib Azzad Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar 1 minute ago, HasuUser said: Moxnes? Er dere enige i at man blir et bedre menneske av kristendom? Jeg har en tendens til å blande navnene deres, mener selvsagt Mimir hele veien. Jeg er ikke flere, men jeg er enig i at alle religioner potensielt kan gjøre deg til et bedre menneske, jeg har selv sett folk bli lykkerligere og bedre rustet til livet etter å ha mottat selvhjelpen som kommer med alle trosretninger, samtidig har jeg sett det motsatte også, at folk har mistet seg selv og blitt ulykkelige. Mennesket og religion er komplekse temaer, det finnes sjeldent et utvetydelig svar. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå