Tussi Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar trn100 skrev (Akkurat nå): Nettopp! Noen religioner tror noe annet... Det finnes mange ord på dette. Selv er jeg så enkel at man kan kan være god mot andre uten å være religiøs, og drittsekk også! 😉 Ja, mange ikke-religiøse er gode, og mange religiøse er drittsekker. Men det endrer ikke på.det at jeg tror Gud, i Bibelen, er Gud, og eneste Gud. Men som sagt, det påvirker ikke mitt syn på ikke-troende. 2 1
nebrewfoz Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar 2 hours ago, Jobs said: Så det er viktig at folk får høre om Evangeliet Hvilket evangelium snakker du om? Det finnes fire av dem bare i bibelen ...
trn100 Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar (endret) Tussi skrev (7 minutter siden): Ja, mange ikke-religiøse er gode, og mange religiøse er drittsekker. Men det endrer ikke på.det at jeg tror Gud, i Bibelen, er Gud, og eneste Gud. Men som sagt, det påvirker ikke mitt syn på ikke-troende. Jeg vet du er godt menneske, men det hadde du vært uten religion og en gud også. Jeg er innom MIFF fra tid til annen og jeg er ganske så overrasket over deres forvaltning av de budene Moses hentet ned til dem, og hvordan de overholdes? Kan ikke se at det fantes noen unntak i utgangspunktet men det gjør det tilsynelatende? 5. Du skal ikke slå i hjel (Med mindre du har en annen oppfatning enn meg) 7. Du kal ikke stjele (I alle fall ikke fra alle!) 9. Du skal ikke begjære din nestes hus (Unntatt på vestbredden og andre steder vi liker!) Endret 21. januar av trn100 3 1
Tussi Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar trn100 skrev (3 minutter siden): Jeg vet du er godt menneske, men det hadde du vært uten religion og en gud også. Joda, jeg tror kanskje noen kan bli bedre av å bli religiøse, men hvis man trenger Gud til å fortelle deg at man ikke skal drepe, stkele etc, så er det noe galt i utgangspunktet. Ikke for å underslå det Gud sier men... Ellers, takk ❤️ 2 1
trn100 Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar (endret) Tussi skrev (10 minutter siden): Joda, jeg tror kanskje noen kan bli bedre av å bli religiøse, men hvis man trenger Gud til å fortelle deg at man ikke skal drepe, stkele etc, så er det noe galt i utgangspunktet. Ikke for å underslå det Gud sier men... Ellers, takk ❤️ En ting kan jeg gjerne være med på! Det er at religion har bidratt til den lille moralen noen har i dag! Mest fordi den har vist oss hva man IKKE skal gjøre. Tenker for eksempel på hvordan kristendommen ble innført i Norge (og andre steder) med vold, tortur, heksebrenning og jeg vet ikke hva... Det mange nå kaller kaller "våre kristne verdier", "kulturarv" osv... 😉 Endret 21. januar av trn100
Hugo_Hardnuts Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Tussi skrev (53 minutter siden): Det er flere ulikheter i verden ift da. Evangeliet har nådd de fleste folkeslag, Israel er opprettet, begge de to skal vel skje før endetiden, og var ikke til stede da Veeel, man regner med at kristendommens utbredelse i verdens befolkning var på høyden helt på starten av 1900-tallet og det var vel knapt en del av verden som ikke ble gjenstand for misjonering gjennom 1800-tallet. Israel ble opprettet i 1948. I Sovietunionen fortsatte Stalin å utrydde politiske motstandere over en lav sko. Den kinesiske borgerkrigen pågikk fortsatt og krevde nærmere 5 millioner liv, og kulturrevolusjonen der krevde ytterligere et par millioner liv et par tiår senere. I Vietnam krevde den første indokinesiske krigen rundt en million ofre. Koreakrigen skulle ila. kort tid kreve et sted mellom 1-2 millioner liv. Vietnamkrigen krevde ytterligere halvannen million liv på 60- og 70-tallet. På det afrikanske kontinentet raste en rekke kriger jevnt og trutt gjennom hele den andre halvdelen av 1900-tallet...osv. Så jeg tror altså man skal bedrive rimelig selektiv lesning for å ikke anse at vilkårene for endetiden var langt mer til stede i det forrige århundret enn i dette. 3 1
Trestein Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Må innrømme at jeg mistet litt troen på Jesus når jeg leste bibelen for noen år siden. Hans holdning til håndhygiene har vel drept flere enn alle kriger tilsammen Hvorfor man ikke kommer inn i guds rike uten å være omskåret er også litt uklart for meg?
Tussi Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Trestein skrev (Akkurat nå): Må innrømme at jeg mistet litt troen på Jesus når jeg leste bibelen for noen år siden. Hans holdning til håndhygiene har vel drept flere enn alle kriger tilsammen Hvorfor man ikke kommer inn i guds rike uten å være omskåret er også litt uklart for meg? Hva mener du med håndhygiene? Forøvrig ble det dog avgjort av omskjæring IKKE er nødvendig, og kanskje også ikke rett
Trestein Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Tussi skrev (2 minutter siden): Hva mener du med håndhygiene? Forøvrig ble det dog avgjort av omskjæring IKKE er nødvendig, og kanskje også ikke rett Jesus mente det var helt unødvendig å vaske hendene før et måltid slik romerne gjorde på den tiden? Leser du ikke bibelen?
Tussi Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar (endret) Trestein skrev (1 minutt siden): Jesus mente det var helt unødvendig å vaske hendene før et måltid slik romerne gjorde på den tiden? Leser du ikke bibelen? Vel, akkurat det har jeg ikke fått med meg, men jeg antar han fulgte lokal skikkelig på den tiden Endret 21. januar av Tussi
trn100 Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Trestein skrev (1 minutt siden): Jesus mente det var helt unødvendig å vaske hendene før et måltid slik romerne gjorde på den tiden? Leser du ikke bibelen? Men han fikk allikevel ikke korona? Han må jo være allmektig tross alt? 😉 Hvorfor er det tilsynelatende umulig for enkelte å snakke om religion uten å sitere denne eventyrboken? 1
Trestein Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar trn100 skrev (1 minutt siden): Men han fikk allikevel ikke korona? Han må jo være allmektig tross alt? 😉 Hvorfor er det tilsynelatende umulig for enkelte å snakke om religion uten å sitere denne eventyrboken? Det står i alle fall mye rart i den. Som om døtrene som skjeket faren full og prøvde å få barn med han? Hva var egenlig poenget med den historien? Mye råskap også om å slå i hjel barna om de ikke opførte seg 1
Simen1 Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar (endret) Sitat Folk trenger Evangeliet i dagens verden. De har jevnlig svært god pris på Serla toalettpapir på Rusta. Det er til og med tre lag og mye mer behagelig i bruk. Så jeg vil våge å si evangeliet er utkonkurrert. I hvert fall for min del. Det selges også i et mer praktisk format: på rull. Det er mye mer upraktisk å måtte rive av ett ark av gangen. Endret 21. januar av Simen1 3 2
Colin. Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar (endret) 13 hours ago, Jobs said: Det er tydelig at det er mange som får problemer i dagens turbulente verden med truende kriger og klimaendringer .Dette er helt etter hva Bibelen sier om de siste tider,og dessverre blir det slik til Jesus kommer tilbake. Det står også at det vil bli et stort frafall i fra troen på Gud og Jesus,noe som også stemmer. Så det er viktig at folk får høre om Evangeliet og da særlig barna som får med seg mye av det som skjer.Det er bra at NRK har igjen startet og sende Gudstjeneste på søndager .Matteus 7.7-8 . Disse ordene er utrolig viktig . Be, så skal dere få 7 Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det lukkes opp for dere. 8 For den som ber, han får, og den som leter, han finner, og den som banker på, skal det lukkes opp for. https://www.abcnyheter.no/nyheter/det-foles-som-om-fremtiden-bare-blir-morkere-og-morkere/1389064 👍 Rev 18:4 er viktig å forholde seg til. Man må være årvåken slik at man klarer skille det riktige ifra det galne. Endret 22. januar av Colin.
obygda Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Tussi skrev (11 timer siden): Evangeliet er helt avgjørende for mennesker i dette og det neste livet. Med så mye elendighet som foregår så må enden etterhvert være nær. Verden er ekstremt farlig for tiden, og kristne må ha "olje i lampen" Bare tull. Det finnes ikke noe liv etter dette. Folk gjør syke ting i dette livet om de tror de har et annet i bakhånd. Sånn sett er religion det som kan ødelegge vår verden..ikke redde den. Livet vi har er ikke et spill der man har flere liv...religion er en sykdom som kan ødelegge liv. 1
Dugg Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Jobs skrev (12 timer siden): Det er tydelig at det er mange som får problemer i dagens turbulente verden med truende kriger og klimaendringer .Dette er helt etter hva Bibelen sier om de siste tider,og dessverre blir det slik til Jesus kommer tilbake. Det står også at det vil bli et stort frafall i fra troen på Gud og Jesus,noe som også stemmer. Så det er viktig at folk får høre om Evangeliet og da særlig barna som får med seg mye av det som skjer.Det er bra at NRK har igjen startet og sende Gudstjeneste på søndager .Matteus 7.7-8 . Disse ordene er utrolig viktig . Be, så skal dere få 7 Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det lukkes opp for dere. 8 For den som ber, han får, og den som leter, han finner, og den som banker på, skal det lukkes opp for. https://www.abcnyheter.no/nyheter/det-foles-som-om-fremtiden-bare-blir-morkere-og-morkere/1389064 Kan du linke til det du ønsker andre skal lese?
skaftetryne32 Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Jobs skrev (14 timer siden): Det er tydelig at det er mange som får problemer i dagens turbulente verden med truende kriger og klimaendringer Dette evangeliet og ikke minst evangelister fremstår mer og mer som problemet fremfor løsningen på noe som helst, det vi trenger er empati å nestekjærlighet, samarbeid forståelse, religion fremmer ikke noe av dette, bare polarisering, sekterisk hat og drømmer om dommedag. 2
leticia Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Tussi skrev (12 timer siden): Det er flere ulikheter i verden ift da. Evangeliet har nådd de fleste folkeslag, Israel er opprettet, begge de to skal vel skje før endetiden, og var ikke til stede da Hvor ble denne boken skrevet, og av hvem? Tror du ikke at hvis denne boken hadde blitt skrevet i USA, f.eks av Maga - gjengen, at det hadde blitt nordamerikanerne som hadde blitt det utvalgte folket? Eller hvis det var stammer nede i Afrika som hadde funnet på historien at det var deres geografiske områder som var utgangspunktet? Det er noe helt merkelig rart med at folk ikke greier å se gjennom dette. Stikk fingern i jorda... 2
leticia Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Jobs skrev (12 timer siden): Dere må se til Evangelisentrene og Frelsesarmen ,med flere som gjør en kjempejobb for de utslåtte.Og det er i de menighetene det skjer store undre og tegn. Frelsesarmeen ja, de med deres diskriminerende holdning til homofile. For noen forbilder!!! https://www.vg.no/nyheter/i/pA74jE/mistet-stilling-i-frelsesarmeen-da-hun-fikk-kvinnelig-partner 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå