Gå til innhold

Consumer Reports fjerner sin Tesla Model 3-anbefaling - igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye kjente feil fra tidlige produksjonmodeller her, og "phantom touch" har vi hørt om tidligere. Spent på om alt dette er rettet på bilene som leveres i Norge i disse dager. Selve bilen er jo relativt ukomplisert og bør kunne produseres med få feil. Jeg sitter ihvertfall på gjerdet noen år og ser hvordan det utvikler seg :)

Lenke til kommentar

Men hvor har det blitt av alle skrivebordskrigerne som aldri har problemer med Teslaene sine da? Det burde jo vært fult av kommentarer her nå som beskriver hvor utrolig feil "Consumer Reports" har tatt og hvor utrolig "dumt det er av Tek.no å skrive om det" etter som det "egentlig ikke er et problem for **JEEEG** har ikke hatt det".

 

Jaja. Tidlig på dagen kanskje. Teslaførerne sitter vel i ladekø en stund til.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Men hvor har det blitt av alle skrivebordskrigerne som aldri har problemer med Teslaene sine da? Det burde jo vært fult av kommentarer her nå som beskriver hvor utrolig feil "Consumer Reports" har tatt og hvor utrolig "dumt det er av Tek.no å skrive om det" etter som det "egentlig ikke er et problem for **JEEEG** har ikke hatt det".

 

Jaja. Tidlig på dagen kanskje. Teslaførerne sitter vel i ladekø en stund til.

 

Du leste ikke dette

 

Tesla Model 3 er for øvrig nummer én på Consumer Reports kundetilfredshetsundersøkelse fra januar. Der fikk bilen 99 av 100 poeng for kjøreopplevelsen, 84 poeng for komfort og 67 poeng for valuta for pengene. Undersøkelsen baserer seg på over 500 000 bileiere. 92 prosent av Tesla Model 3-kundene sa de ville kjøpt bilen igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du leste ikke dette

 

Tesla Model 3 er for øvrig nummer én på Consumer Reports kundetilfredshetsundersøkelse fra januar. Der fikk bilen 99 av 100 poeng for kjøreopplevelsen, 84 poeng for komfort og 67 poeng for valuta for pengene. Undersøkelsen baserer seg på over 500 000 bileiere. 92 prosent av Tesla Model 3-kundene sa de ville kjøpt bilen igjen.

Stor forskjell mellom spørsmålene i disse. 

 

Man kan like bilen sin, selv om bilen har problemer med QA. Det betyr jo bare at Tesla har potensiale til å få det til, men QA må bli bedre. Fiks dette, så er det jo tipp topp. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men hvor har det blitt av alle skrivebordskrigerne som aldri har problemer med Teslaene sine da? Det burde jo vært fult av kommentarer her nå som beskriver hvor utrolig feil "Consumer Reports" har tatt og hvor utrolig "dumt det er av Tek.no å skrive om det" etter som det "egentlig ikke er et problem for **JEEEG** har ikke hatt det".

 

Jaja. Tidlig på dagen kanskje. Teslaførerne sitter vel i ladekø en stund til.

De er kanskje opptatt av å kose seg på kjøretur? Kanskje de er på jobb? Hvem vet?

 

Skrivebordskrigerne som aldri har problemer med Teslaene sine er i det minste uendelig mye bedre enn skrivebordskrigerne som bruker all sin energi på å spre møkk om en bil de ikke har selv engang.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

BMW 5-serie mistet også sin anbefaling. Jaguar ligger på bunn.

 

Bare for å få et litt mer helhetlig bilde på saken.

For å gjøre bildet enda mer helhetlig. BMW har forbedret X3 slik at den fikk en anbefaling og X5 ble "Top Pick" i sin kategori. Dette er modeller som er viktigere enn 5-serie.

 

Jaguar i-pace produseres av Magna Steyr i Østerrike og er en kvalitetsprodusent av diverse modeller for flere merker. Så om Jaguar generelt scorer dårlig så sier det ikke så mye om i-Pace.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

BMW 5-serie mistet også sin anbefaling. Jaguar ligger på bunn.

 

Bare for å få et litt mer helhetlig bilde på saken.

For å gjøre bildet enda mer helhetlig. BMW har forbedret X3 slik at den fikk en anbefaling og X5 ble "Top Pick" i sin kategori. Dette er modeller som er viktigere enn 5-serie.

 

Jaguar i-pace produseres av Magna Steyr i Østerrike og er en kvalitetsprodusent av diverse modeller for flere merker. Så om Jaguar generelt scorer dårlig så sier det ikke så mye om i-Pace.

Nei, men alt i alt gir det et mer helhetlig og nyansert bilde på saken.

Lenke til kommentar

Du leste ikke dette

 

Tesla Model 3 er for øvrig nummer én på Consumer Reports kundetilfredshetsundersøkelse fra januar. Der fikk bilen 99 av 100 poeng for kjøreopplevelsen, 84 poeng for komfort og 67 poeng for valuta for pengene. Undersøkelsen baserer seg på over 500 000 bileiere. 92 prosent av Tesla Model 3-kundene sa de ville kjøpt bilen igjen.

Hvordan kan de ha spurt 500 tusen Modell 3 kunder?

Det er en logisk brist en eller annen plass her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men hvor har det blitt av alle skrivebordskrigerne som aldri har problemer med Teslaene sine da? Det burde jo vært fult av kommentarer her nå som beskriver hvor utrolig feil "Consumer Reports" har tatt og hvor utrolig "dumt det er av Tek.no å skrive om det" etter som det "egentlig ikke er et problem for **JEEEG** har ikke hatt det".

 

Jaja. Tidlig på dagen kanskje. Teslaførerne sitter vel i ladekø en stund til.

Det er utlevert et svært lite antall av Model3 i Norge, så det er svært få som kan komme og si noe. Spesielt siden det ikke har vært en model3 i privat eie i Norge før Januar/Februar 2019. 

 

Teslaførere sitter i ladekø? Alle teslaer har rekkevidde på 500km eller mer fra fult batteri. Du har nok diesel opp i halsen.. 500Km på en tank er omtrent det samme jeg hadde på min Suzuki S-Cross 2018 model som ble levert inn. 

Lenke til kommentar

> Det er heller ikke første gang Consumer Reports fjerner sin Model 3-anbefaling. Sist skjedde det i forbindelse med bremselengden

 

Consumer Reports fjernet også anbefalingen for Microsoft Surface Pro.

 

Men nesten alle som har en Surface Pro, er kjempefornøyd med maskinen sin. Men selvsagt forekommer det feil. Vår Surface Pro 3 tok kvelden etter en måned. Etter å ha troklet oss gjennom en webside, fikk vi varslet om feilen, og dagen etter kom en bil til huset vårt og hentet den. En uke etter kom han tilbake med den, og siden har den oppført seg helt perfekt. Det er 4 - 5 år siden nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...