Jump to content

Muffinman

Medlemmer
  • Content Count

    5330
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

98 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Ikke oppgitt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har hatt denne godt og vel et par måneder nå, og jeg trener mye. Fungerte perfekt i starten, men så startet den å måle alt for lave pulsverdier når jeg valgte å logge "hike". Oppover fjellside hvor pulsen tidligere hadde ligget opp mot 150 i starten av turen var det nå umulig å få den til å vise over 100. Men på tilfeldig tidspunkt i løpet av første 15-20 minutter hoppet målingene opp til troverdige verdier mellom 150-160. En gang fikk jeg trigget realistiske verdier ved å manuelt velge at klokka skulle logge puls hele tiden, dvs ikke "smart", fra appen mens økten pågikk. Senere var det umulig å påvirke dette. Rebootet uten bedring. Deretter ble den resatt til fabrikkinstillinger, og de to neste "hike"`s fungerte som de skulle - og slik det hadde gjort tidligere. Deretter var det tilbake igjen. Valgte ved en anledning "outdoor walk" istedet for "hike", og da fungerte det bra 1 gang. Deretter ikke. Løpeturen i går logget mistenkelig lave verdier, og et stykke ut i økten spratt det brått opp et sted mellom 15-20 for så å ligge der ut økten. Mistenkelig på grunn av at det var lavere enn tidligere økter, og at jeg samtidig prøvde å sette en pers denne gangen slik at intensiteten var høy. Noen tips her? Har nyeste firmware, men vet ikke om det er problemer med hardwaren eller bugs som gjør dette. Med feilmåling av puls mister jo klokken mye av sin verdi da de andre funksjonene i stor grad baserer seg på disse målingene.
  2. Tja, denne har muligens ladeporten i front slik som Leaf? Da vil det oftest være mest praktisk å kjøre inn med fronten først.
  3. Klassiske eksempler på disruptive teknologier som blir undervurdert av etablerte selskaper som lever godt av eksisterende portefølje. Korrelerer perfekt med den eminente Clayton Christensen sine teorier.
  4. De fleste av disse bilene sjelden over 80%. Man kan velge 50-90% som daglig begrensning, alt etter behov. I praksis kjøres disse bilene med langt større buffer enn alle andre elbiler, og holdbarheten har jo også vist seg å være ekstremt bra for batteriene det er snakk om her. Derfor er det ingen behov for å "bedre" holdbarheten ved å softwarebegrense slik at 10-15% i toppen ikke er tilgjengelig, for det brukes svært sjelden uansett. Dermed må det være noe sikkerhetsmessig som ligger bak, og det spekuleres i at det har sammenheng med brannene i Asia. Jurist Thomas Iversen i Forbrukerrådet bommer for øvrig, forutsatt at han uttalte seg om denne konkrete saken. Det handler nemlig ikke om slitasje, men at man i nattens mulm og mørke har tatt vekk muligheten for å bruke en betydelig del av batterikapasiteten - uten forvarsel, uten noen innrømmelser og henvendelser er så langt bare besvart med bortforklaringer og tåkelegging. Hvis de hadde vært litt mer åpne om dette kunne de nok unngått søksmålet. Når de likevel tar sjansen på søksmål med all den dårlige publisiteten medfører kan det tyde på at å gå ut med årsaken ville gitt enda mer negativ PR. Spent på utfallet her.
  5. Tror denne sekten kun eksisterer i kommentarfeltene under elbilartikler, løftet frem av et fåtall brukere med hakk i plata.
  6. Utrolig at et selskap som har ansatt folk for å drive med kommunikasjon ikke klarer å kommunisere...
  7. En smule på tuppa dette "commercial environment" deteksjonsgreia til Teamviewer forresten. Etter 5-6 år har de nå funnet ut at jeg bruker det kommersielt og må ha profflisens for å styre filserveren i kjelleren fra laptop`en i stua . Jeg bruker VPN sporadisk, kan hende det gjør utslaget? Ikke at det gjør noe da det funker like godt å rusle ned trappe og betjene serveren fysisk, eller velge et annet alternativ til fjernstyring. Paradoksalt nok fungerer chrome-appen til Teamviewer helt fint på samme laptop, og til og med på jobb-pc`en. Sendte en mail mest for underholdningens skyld til Teamviewer om alt dette, men de var "unable to confirm" at jeg brukte dette privat og må fremdeles handle profflisens.
  8. Mye kjente feil fra tidlige produksjonmodeller her, og "phantom touch" har vi hørt om tidligere. Spent på om alt dette er rettet på bilene som leveres i Norge i disse dager. Selve bilen er jo relativt ukomplisert og bør kunne produseres med få feil. Jeg sitter ihvertfall på gjerdet noen år og ser hvordan det utvikler seg
  9. Tror ikke forskjellen ville blitt merkbar. De kommer til å levere så mange Model 3 de klarer til Norge i lange tider fremover uansett. Når etterspørselen etter de dyreste utgavene roer seg tror jeg nok det vil bli flere av disse bilene på veien totalt sett når billigste versjon kommer. Men forhåpentligvis får man orden i sysakene etterhvert.
  10. FUD. Hovedlageret i Norge ligger i Moss. Det har riktignok vært leveringstid på enkelte deler, men selv ukurante deler har blitt levert ut til de enkelte verkstedene over natt. Nå har enkelte verksteder kollapset pga kapasitetsproblemer, og da er det nok lett å skylde på manglende deletilgang. Ihvertfall har enkelte i Oslo-området fått presentert at man ikke har klart å skaffe deler, mens de samme delene har blitt levert uproblematisk litt mer grisgrendte strøk. Nå justeres strategien slik at verkstedene får større delelagre enn tidligere. Videre åpnes flere verksteder, og man rekrutterer et høyt antall medarbeidere for å styrke organisasjonen i Norge. Når man i tillegg gjør grep for å bedre logistikken er det ihvertfall mye som tilsier at man skal få kontroll på sakene. Men det vil naturligvis ta tid.
  11. Kø på enkelte av dem ja, men ikke på flertallet. Uansett ekspederes køen raskt med 16-20 stalls. Da går det fort 50-70 biler gjennom stasjonen i timen. Utbyggingstakten er vel også imponerende.
  12. Har ikke merket noen kritikk i det hele tatt i Norge ihvertfall. At det blir billigere å kjøre dieselbil faller på sin egen urimelighet.
  13. I Moss, nærmere bestemt. Og et annet ligger i Tilburg i Nederland. Kanskje på tide at enkelte slutter gjenta denne løgnen. Man dummer seg bare ut.
  14. http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=318094 Lenge siden sist. Startet for mange år siden, men har gått litt i rykk og napp
×
×
  • Create New...