Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn


zeebra

Anbefalte innlegg

Fordi ingenting sier fruktbar debatt som ubetydelige korrigeringer og kommentering på bruk av engelske uttrykk der norsk ordforråd er fattig.

Der ditt norske ordforråd er fattig.

 

En barnehage i Tyskland forbyr i anledning karneval og kostymefester barna å kle seg ut som blant annet indianer eller sjeik.

Det er overraksende at de får lov å kle seg ut i det hele tatt gitt at det ikke lengere finnes en eneste utkledning som ikke kan sees som politisk ukorrekt.

 

Hadde det vært 4 menn ville vi nok hørt det. Noen som husker bildet fra regjeringsforhandlingene sist høst hvor det tilfeldigvis satt kun menn rundt bordet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.nrk.no/finnmark/stripper_-_-vi-er-de-virkelige-feministene-1.14460812

 

Strippeshowet som var planlagt å avholdes i dag blir avlyst på grunn av press fra diverse grupper. 

 

"Friis Reset synes arrangementet var provoserende og en latterliggjøring av kvinnekampen.

– Kvinnene som driver med striptease, har ofte få andre valg. Det er ofte fattige kvinner, kvinner fra andre deler av verden. Der utnyttes kvinner og kvinnekroppen, sier Friis Reset."

 

 

"Jorunn Friis Reset mener ingen bør dra på et «sånn idiotisk arrangement»."

 

 

Kvinner har bestemmelsesrett over egen kropp, men det er bare fint så lenge de bruker kroppen sin til feminist-godkjente aktiviteter, tydeligvis...

Endret av debattklovn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke alt-right, og disse enkelttilfellene som jeg i fremtiden kommer til å poste i denne tråden er bare ett lite utvalg av mange å velge i mellom. Og forøvrig så liker jeg ikke ekkokammer heller.

Folk på venstresiden har i tiår vært vant til at så godt som alt av offentlighet og media er ekkokamre hvor det kun var den siste ukens politiske korrekthet som gjaldt. Så kom Internett og sosiale medier hvor det ble mulig å spre kritiske spørsmål, andre meninger og offentlig informasjon som viste at verdensbildet venstresiden prøvde spre ikke stemte. Noen få på ytre høyre spredte også rasisme og hat, og det var nå viktig for folk på venstresiden å assosiere absolutt all kritikk med dette.

 

Fortsatt er det vestesiden som sprer mest hat og det er representanter fra Frp som mottar klart mest hatmeldinger og trusler av politikerne. Selv en journalist hat kommet med drapstrusler mot Sylvie Listhaug. De tviler på alt hatet fra venstresiden kan ta en titt på den store Trump-tråden hvor det er flere tusen postinger med rent hart og som oftest ingen info, og skulle noen komme med info som de ikke liker så utsettes selvsagt også disse for deres hat. Og er det noe sted, slik som denne tråden, hvor de ikke får sensurert alt de ikke liker så er det viktig for dem å kalle det et "ekkokammer" og stemple alle der som "Alt-right".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, det er flere problemer med Trump-tråden som denne tråden ikke har:

 

-Navnet er misvisende i motsetning til navnet til denne tråden. Jeg opprettet en tråd med et ærligere navn "Trump-bashing ekkokammer: fakta, logikk og kritiske spørsmål ikke velkommen", men det ble for ærlig for de som henger i Trump-tråden.

-Tråden er ikke plassert på Oppslagstavlen hvor den hører hjemme.

-I Trump-tråden blir alle som stiller spørsmål eller kommer med informasjon som avviker straks stemplet med det verste folkene i tråden kan komme på og moderatorene synes tydeligvis at dette er greit.

Nå tar du DENNE tråden off topic.

 

Hvis du vil diskutere Trump,  så kan du ta det i Trump-tråden. Hvis du vil diskutere hvorfor mediene gjengir virkeligheten i størst mulig grad i stedet for å drive på med propaganda, så start gjerne en egen tråd hvor du klager på at mediene gjengir Trump som den fjotten han er, og ikke skaper et glansbilde av ham slik Fox News har bestemt seg for å gjøre fordi eieren av Fox News har bokstavelig talt har bestemt seg for å promotere Trump langt forbi hva en objektiv eller nøytral nyhetsformidler ville kunne gjort.

 

Lenke til kommentar

Nå tar du DENNE tråden off topic.

Sjekk hvem som faktisk tok tråden off-topic ved å prøve sensurere den og stemple de som postet her. Jeg ga bare svar på tiltale, noe enkelte enda ikke har blitt vant med å få når de trakasserer andre på forumet.

 

Og det er en "SINNSYK PC/libs ting" som kan observeres i flere tråder. Stempling/brunbeising/trakasering/og til og med drapstrusler er helt OK så lenge noen på venstresiden først har klart stemple en meningsmotstander med ett eller annet. Som i #metoo er en påstand er det samme som en dom for folk på venstresiden.

Endret av robertaas
  • Liker 7
Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende;  flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Homofile tror de kan holde hender i offentligheten, og tror de kan slippe unna med det åpenbare angrepet på tradisjonelle familieverdier:

 

https://www.theguardian.com/world/video/2015/jul/23/gay-ukrainian-couple-pepper-sprayed-kiev-video

 

De blir selvsagt utsatt for vold for det som i disse dager kalles homofile propaganda.

Så ditt eksempel på politisk korrekthet er noe av det minst politisk korrekte en kan gjøre ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At homofile blir angrepet i gatene er selvfølgelig trist, men det er som oftest noen få ekstreme grupper som finner det akseptabelt. Det som er problematisk for oss som konservative (nei, konservative er ikke nazi eller alt-right), er når homofili og transseksuell propaganda blir en del av staten og det offentliges oppgaver som feks når man sender drag-queens til barneskoler og oppfordrer barn og unge til å normalisere homofili og nærmest sende den tradisjonelle familien i søpla. Ikke rart vesten i seg selv blir mer og mer svekket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så ditt eksempel på politisk korrekthet er noe av det minst politisk korrekte en kan gjøre

Hva? Slike reaksjoner som dette på såkalt homofil propaganda skjer hele tiden over alt i verden -- i motsetning til de få andre eksemplene så langt i denne tråden.

 

Det er ekstremt politisk korrekt å ikke tolerere homofili i mange land i Europa.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Filmkontrovers av nyere tid:

Captain Marvel og Brie Larson,

- Brie Larson startet en Gofundme kampanje slik at unge jenter fra fattige kår kunne se filmen hennes

Personlig mening om dette er att jeg synes det er greit å gi barn fra fattige kår muligheten til å se en film på kino en gang i blandt, men dette gjaldt bare jenter, og jeg synes jeg hører hysteriet hvis det hadde vært noe liknende for kun gutter. Hvis det hadde vært for begge kjønn så hadde det vært ok.

 

- Hun er forøvrig også bekreftet feminist

Personlig mening om dette, Feminister er sprø i hodet og nå er jeg snill.

 

- Brie Larsons melding om hvite middelaldrene menn

Personling mening om dette. blæh

 

- Rotten tomatoes tar vekk funksjon fra Captain Marvel siden (I don't want to see this film) etter att tusenvis erklærte att de ikke ville se filmen.

 

- Rotten tomatoes fjerner også tusenvis av reviews fra kino gåere når filmen når en lav tilskuerkarakter på 32%

 

- Det spekuleres i at Disney kjøper biletter til Captain Marvel på diverse kinoer for å heve box office score.

Det siste er som sagt bare spekulasjoner.

 

Black Panther: Hvorfor fikk denne filmen en nominasjon for beste film? De fleste youtube kritikerene sier at det er en middelmådig film.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Black Panther: Hvorfor fikk denne filmen en nominasjon for beste film? De fleste youtube kritikerene sier at det er en middelmådig film.

Husker ikke hvor i utlandet jeg var hvor jeg hadde Black Panther tilgjengelig på TV. Begynte å se da jeg ofte liker filmer i sjangeren, med dette var hverken engasjerende eller morsomt. Måtte gi opp etter en stund og bare skifte kanal.

 

Jeg henger meg ikke opp i hva som er hudfargen til de som er med i en film og synes det er like dumt å se en film bare pga. hudfargen til de som er med i filmen som det er å ikke se en film bare pga. hudfargen til de som er med i filmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...