Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn


zeebra

Anbefalte innlegg

 

Står ikke det i tittel? "Libs"?

 

Hva om du byttet ut "libs" med "asiatere", "jøder", "libertarianere", "fundamentalister" eller "syklister"? Er det kritikk eller hat? Kall det gjerne kritikk om du vil, men konstruktivt er det ikke, så da kan det like godt være hat.

 

Om jeg kaller kristne for "galne psykopater" er det kritikk eller hat etter din definisjon? Setter du grensen på politikk? Har du da et eksempel på noe du ville kalt for politisk hat?

Det er forskjell på å diskutere "sinnsyke libertarianere" og "sinnsyke saker som handler om libertarianere" eller "sinnsyke saker libertarianere gjør".

Jeg oppfatter det ikke som at trådstarter mener disse folkene er sinnsyke, men at sakene er sinnsyke. 

 

Trådstarter, såvidt jeg ser oppfordrer også folk til å holde seg til sakene og ikke personene. 

 

"om nye sinnsyke tiltak som gjennomføres i samfunnet"

"hver gang vi hører om nye sinnsyke ting noen ønsker å implementere her og der"

"Når nye sinnsyke ting dukker opp,"

"bidrar til denne listen/samlingene av SINNSYKE nye tiltak/ting."

" av disse folkene og disse sprø og syke tingene og ideene"

 

Bruker riktignok et litt nedsettende kallenavn libtards men jeg ser ikke på det som uforventet i en diskusjon på internett.

 

Man må kunne mene at et tiltak diskutert i det offentlige er sinnsvakt uten at det er å regne som at man mener personene involvert/tilknyttet i saken også er sinnsvake eller som en oppfordring av hat mot personene involvert.

Endret av debattklovn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er flere problemer med Trump-tråden som denne tråden ikke har:

 

-Navnet er misvisende i motsetning til navnet til denne tråden. Jeg opprettet en tråd med et ærligere navn "Trump-bashing ekkokammer: fakta, logikk og kritiske spørsmål ikke velkommen", men det ble for ærlig for de som henger i Trump-tråden.

-Tråden er ikke plassert på Oppslagstavlen hvor den hører hjemme.

-I Trump-tråden blir alle som stiller spørsmål eller kommer med informasjon som avviker straks stemplet med det verste folkene i tråden kan komme på og moderatorene synes tydeligvis at dette er greit.

 

Igjen så viser du deg bare villig til å rette fingeren mot andre. Det er som å snakke om fattigdom i Norge, men bare komme med "Ja men hva med X, som har ENDA mer fattigdom?". Dette adresserer ikke fattigdomsproblemene i Norge, på lik linje med at din argumentasjon ikke adresserer de soleklare problemene med denne tråden. Skal du kritisere Trump-tråden så bør du komme deg ut av skyttergraven først for å kunne få legitimert din kritikk.

 

[...]

 

Å kalle dette for hat er ikke urimelig.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Igjen så viser du deg bare villig til å rette fingeren mot andre. Det er som å snakke om fattigdom i Norge, men bare komme med "Ja men hva med X, som har ENDA mer fattigdom?". Dette adresserer ikke fattigdomsproblemene i Norge, på lik linje med at din argumentasjon ikke adresserer de soleklare problemene med denne tråden. Skal du kritisere Trump-tråden så bør du komme deg ut av skyttergraven først for å kunne få legitimert din kritikk.

Når du kommer med kritikk av en tråd på et forum så er det helt naturlig å sammenligne med en annen tråd på samme forum som i langt større grad er en "hate-mongering circlejerktråd" og som både moderatorene har feilplassert og hvor de ikke bryr seg om klare personangrep.

 

Jeg er ikke i noen skyttergrav og min kritikk er absolutt legitim. Som sagt har jeg også opprettet en tråd med et mere korrekt navn og som ligger i riktig forum. Hva har derimot moderatorene gjort med:

-Tråden som har galt navn?

-Tråden som er feilplassert?

-At det kommer klare personangrep, inkludert fra moderatorer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du kommer med kritikk av en tråd på et forum så er det helt naturlig å sammenligne med en annen tråd på samme forum som i langt større grad er en "hate-mongering circlejerktråd" og som både moderatorene har feilplassert og hvor de ikke bryr seg om klare personangrep.

 

Jeg er ikke i noen skyttergrav og min kritikk er absolutt legitim. Som sagt har jeg også opprettet en tråd med et mere korrekt navn og som ligger i riktig forum. Hva har derimot moderatorene gjort med:

-Tråden som har galt navn?

-Tråden som er feilplassert?

-At det kommer klare personangrep, inkludert fra moderatorer?

 

Dette kalles for defleksjon, eller whataboutism. Å forsøke å avlede argumenter med å rette pekefingeren mot andre ting er ikke en problemløsning, det er en avledningsmanøver som snytt ut av alt-right playbooken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette kalles for defleksjon, eller whataboutism. Å forsøke å avlede argumenter med å rette pekefingeren mot andre ting er ikke en problemløsning, det er en avledningsmanøver som snytt ut av alt-right playbooken.

Her gjør de 2 vanlige grep:

 

1) henviser helt feilaktig vil whataboutismen som du ikke ser ut til å ha forstått. Å sammenligne hvordan moderatorer behandler to tråder på samme forum er ikke whataboutisme. Whataboutisme hadde vært å sammenligne med noe helt annet et annet sted. Om jeg hadde sagt "hva med arbeiderne i Panama som ikke har lov til å organisere seg da, de har det mye verre enn de som skriver i denne tråden" så hadde det vært whataboutisme.

2) Du prøver deg med alt-right stempling. Et vanlig grep blandt de som mangler argumenter og veldig utbredt i en kjent "hate-mongering circlejerktråd".

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Ideer det blir fremstilt hat mot og det er ingen som er mer skyldige i det en langt venstresiden. Med sin ulovlig gjøring av ord,bøker, meninger og ideer. Selv om ultra konservative kommer på en nær andre plass.

https://www.independent.co.uk/voices/banned-words-list-internet-slang-ghosting-shade-potus-yeet-millennials-a8706666.html

http://mentalfloss.com/article/558297/35-most-frequently-banned-books-past-five-years

https://no.wikipedia.org/wiki/Sensur

Sensur er undertrykkelse av tale eller annen offentlig kommunikasjon som kan anses som upassende, skadelig, følsom eller ubeleilig som bestemt av en regjering, mediene eller andre kontrollorgan. Det kan gjøres av myndigheter og private organisasjoner eller av personer som driver selvsensur.

Blasfemi (fra gresk blasphemein, «å snakke stygt om») betegner gudsbespottelse, men også annen nedsettende eller foraktelig tale om det som (av noen) anses hellig. Gjennom alle tider har de forskjellige religioner og deres talspersoner (prester eller lærde) forsøkt å beskytte seg mot angrep i form av hån og spott.

 

"The more you explain it, the more I don't understand it" - Mark Twain

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette kalles for defleksjon, eller whataboutism. Å forsøke å avlede argumenter med å rette pekefingeren mot andre ting er ikke en problemløsning, det er en avledningsmanøver som snytt ut av alt-right playbooken.

Nå er det du som driver whataboutism her, ved å avlede oppmerksomheten bort fra de konkrete sakene som postes i tråden, ved å rette pekefingeren mot dens formelle og overordnede ramme.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Istedet for å prøve å anklage hverandre for å være ditten og datten så kan vi jo heller bare ta denne tråden for hva det er: En hate-mongering circlejerktråd for de som har lyst til å stimulere sitt confirmation bias.

"Hatemongering"  :fun:

 

Du skal nå i alle fall ha for at du fikk presset inn en del engelske ord. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slutt å trolle tråden. Jeg håper noen etterhvert kan fjerne alle innleggene som ikke holder seg til trådens tema slik at tråden forholder seg ryddig. Se f.eks på puppetråden (bilder) eller filmanmeldelser eller andre spesifikke tråder, der blir off topic greier fjernet slik at tråden holder seg til det som er planlagt og forventet.

 

Jeg håper det samme kan skje her.

Lenke til kommentar

Nå er det du som driver whataboutism her, ved å avlede oppmerksomheten bort fra de konkrete sakene som postes i tråden, ved å rette pekefingeren mot dens formelle og overordnede ramme.

 

Nei det er ikke det, fordi jeg har aldri bedt om en relativ sammenligning av denne tråden. Jeg prøver iherdig å gjøre en isolert vurdering av denne tråden. Jeg har ikke en gang tatt stilling til noen andre standpunkter i saken da jeg utelukkende kritiserer hvor dårlig denne tråden er.

 

"Hatemongering"  :fun:

 

Du skal nå i alle fall ha for at du fikk presset inn en del engelske ord. 

 

Fordi ingenting sier fruktbar debatt som ubetydelige korrigeringer og kommentering på bruk av engelske uttrykk der norsk ordforråd er fattig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En barnehage i Tyskland forbyr i anledning karneval og kostymefester barna å kle seg ut som blant annet indianer eller sjeik.

 

Myndighetene støtter også at foreldrene unngår å kjøpe kostymer som bygger på stereotypier: «Letting girls dress up as fairies and mermaids allegedly translates the idea of female helplessness and insecurity while costumes of astronauts and superheroes supposedly make boys “reckless, fearless, always ready to fight the others,” the authors of the piece believe.»

https://www.rt.com/news/453196-german-kindergarten-ban-indian-costume/

Endret av coffeee
  • Liker 4
Lenke til kommentar

da jeg utelukkende kritiserer hvor dårlig denne tråden er.

'I don't think that the REAL violence has even started yet'

 

 

 

 

 

Fordi ingenting sier fruktbar debatt som ubetydelige korrigeringer og kommentering på bruk av engelske uttrykk der norsk ordforråd er fattig.

'Before you commit to him - ask him what the Sanskrit word for war is, and its modern day translation'.

 

('A DESIRE for more cows') - Arrival, the movie

Lenke til kommentar

En barnehage i Tyskland forbyr i anledning karneval og kostymefester barna å kle seg ut som blant annet indianer eller sjeik.

 

Myndighetene støtter også at foreldrene unngår å kjøpe kostymer som bygger på stereotypier: «Letting girls dress up as fairies and mermaids allegedly translates the idea of female helplessness and insecurity while costumes of astronauts and superheroes supposedly make boys “reckless, fearless, always ready to fight the others,” the authors of the piece believe.»

https://www.rt.com/news/453196-german-kindergarten-ban-indian-costume/

 

post-180111-0-70771800-1551983882_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...