Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Snowleopard skrev (4 timer siden):

Har MC-lappen selv, har testet den begrensede V-Max'en men aldri dratt på såpass med så kraftige sykler, at jeg har vært i nærheten av å oppleve den situasjonen han beskriver. Altså er mitt svar basert på hans beskrivelse, der det helt klart skrives at han opplevde denne mentale "låsingen". Ingen steder oppfatter jeg det som at han prøver å forsvare handlingen, men heller advarer om fenomenet.

Så får man selvsagt velge å tro på alt, litt eller intet. Men som sagt, ingen steder skriver han om dett som noe positivt. Derfor mener jeg kommentaren din ble unødvendig. Men helt greit å være uenige her!

Har kjørt MC i 10 år selv og jeg har kjlrt i snitt rundt 20.000 km. Pr år. Kan ikke si jeg kjenner til det fenomenet at man blir "paralysiert" til å holde fortsette aksellerasjonen. Har eid alt fra BMW S1000R til Triumph Rocket 3 GT med 2.500 kubikk. 

Jeg har til tider kjørt litt for fort ja, men det har ingenting med at jeg ble paralysert etc. La oss håper det ikke finnes så alt dor mange av dem der ute. En ting er å ta et veloverveid valg når man gir på, men når man ikke "klarer" og slippe gassen så ville jeg trolig kjøpt en mindre motorsterk motorsykkel. Uansett er det dumt og gi på for mye, veloverveid eller ikke. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
20 hours ago, Syar-2003 said:

Min kommentar er kanskje da like unødig som dine kommentarer om "min" og rant/wot som selvutnevnt forumpoliti. Bizzlink klarer nok å svare for seg selv. Det er uansett ikke lurt å sette seg i en slik situasjon, det kan man fint unngå 😛

@Snowleopard sin beskrivelse var dekkende. det var ikke meningen å kjøre i 200, men når jeg la inn 2. gir på den sykkelen, så traff jeg sperra før jeg skjønte noenting. Jeg har senere kjørt mye på raske sykler og man venner seg til det, men de første gangene man opplever akselerasjon på ≈ 3sek til 100 så er det lett å bli satt ut. om du ikke er enig i det, så er du sikkert bygget annerledes enn meg.

Inntil Hayabusa incidenten, så hadde jeg bare kjørt kjøreskolesykkel. Og ga vel på likt som jeg var vant med på den da.

Hvis dere aldri har opplevd panikk og stivning, så bra for dere. men det er altså en virkelig greie, og det skjer med alle i riktig/feil situasjon. 

Endret av bzzlink
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Nå er FSD lansert i Nederland godkjenningen kom i går ettermiddag.

Ser folk har signa opp på abonnementet og venter utålmodig på SW oppdatering. 

Endret av bzzlink
Skrevet (endret)
1 hour ago, kremt said:

FSD eller FSDs

Ja er jo supervised da, ellers hadde det vel vært på dagsnytt 18.

Her er instruksjonsvideoen fra Tesla som man må se igjennom før man kan aktivere cuet opp

Endret av bzzlink
Skrevet
13 hours ago, kremt said:

Så fortsatt L2, glorifisert AP

Ja, men i mitt hode så har de virkelig gjort seg fortjent til den glorien!

For 333 000,- + 990,- i mnd. så kan man kjøpe seg en selvkjørende (under oppsyn) bil! 

Nå som Tesla går foran og går opp lovverket på dette, så kan jo også Mercedes og BMW lett aktivere sine vil jeg tippe? De har jo level 3 allerede, men veldig begrenset. Man kan jo anta at de kan skru på level 2 på samme nivå som Tesla, eller?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Det er jo bra det, for pr nu fungerer viskerne dårlig. Hvis det regner slik at frontruta er dekt trenger de ikke starte selv om de står på auto. Og hvis det er helt tørt, blå himmel og ikke en dråpe i mils omkrets kan de finne på å dra noen runder. Det og førersetet er det verste på M3 så langt. 

Skrevet
Jotun skrev (15 minutter siden):

Takk for god info Bjerknes.

Hva slags info trengs her? Du stiller ingen spørsmål.

jeg postet et latterfjes fordi jeg syntes dette var ganske hysterisk. Sist jeg opplevde noe lignende var på en 1980 modell Mazda 323 som min mor hadde. Men der var det riktignok rustet tvers igjennom. Har ikke opplevd dette på nyere biler. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
41 minutes ago, Jotun said:

Denne var ny... 

Hører det når eg kjører i humper og trodde det var med opphenget.

Baksetet. Gulvet bak førersetet. Virker som gulvplate svikter 

Virker som gulvet står i spenn og beveger seg ja. Bare å få klager til Tesla.

De kan sikkert fore noe under så det holder seg rolig.

Gulvplaten er veldig tynn siden det er ett tykt batteri under der. Sansynligvis den sterkeste delen av hele bilen.

Da trenger ikke gulvplaten være så heftig, så de bruker en tynn en for å spare vekt og penger.

Men ikke helt uvanlig problem tydeligvis;

https://www.reddit.com/r/TeslaModelY/s/VYaV9TchSR

Endret av Complexity
Skrevet
Jotun skrev (36 minutter siden):

Denne var ny... 

Hører det når eg kjører i humper og trodde det var med opphenget.

Baksetet. Gulvet bak førersetet. Virker som gulvplate svikter 

Tydeligvis gulvplaten som flekser/slår seg. Første som slår meg er enten produksjonsfeil der det mangler fals/sveis for å stive av platen eller lim på en avstiver har løsnet.

Eneste du kan gjøre er vel å reise på verksted og få det sjekket opp.

Skrevet
Complexity skrev (4 timer siden):

Tesla jobber fortsatt med å forbedre viskerne. Selvfølgelig på standard Tesla vis, men det er bra siden det også vil fungere på eldre biler da.

Screenshot_20260412-154207_Facebook.png

Kan dei ikkje heller få viskarande til å fungere? Viskarane må gå minst ein runde for at systemet skal få informasjonen, og det vil den gjerne på knusktørr rute.

• Liker 1
Skrevet
Hansien skrev (31 minutter siden):

Tydeligvis gulvplaten som flekser/slår seg. Første som slår meg er enten produksjonsfeil der det mangler fals/sveis for å stive av platen eller lim på en avstiver har løsnet.

Eneste du kan gjøre er vel å reise på verksted og få det sjekket opp.

Ja får sende en service call.

Skrevet
Jotun skrev (4 minutter siden):

Ja får sende en service call.

Det er jo dette som er så bra  med tesla. Jeg har kjørt 80 000km og har ikke vert i kontakt med leverandør ennå. Triste greier

• Liker 1
Skrevet
Zeph skrev (16 minutter siden):

Kan dei ikkje heller få viskarande til å fungere? Viskarane må gå minst ein runde for at systemet skal få informasjonen, og det vil den gjerne på knusktørr rute.

Det er vel også et alternativ å vente å se om dette funker eller ei?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...