Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

All good her også! Tipper som nevnt over det er bilen selv som har problemer med nettet. Har du sjekket det i bilen?

Om den virker å ha normal tilgang, prøv noe 3 parts løsninger? Funker det er det nok tesla appen i seg selv. Men siden det gjelder dere begge tror jeg det er enten bilen evt server dere er tildelt. Men holder en knapp på bilen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilen min slet litt med connectivity imorges for mediespilleren.

Appen funket som normalt dog, men når jeg tenker etter så står den på wifi på gården hjemme. Så kan jo være at de har problemer med en server ett eller annet sted

Skrevet
Nimrad skrev (2 timer siden):

Flere som har trøbbel med appen i dag?

Funker fint her også. Jeg er på versjon 4.53.1-4047
Kan din har auto oppdatert inatt?

Men det mest sannsynlige er vel at bilen din ikke er på nett av en eller annen grunn...
Mobilmast som er ute av drift i nærheten, eller noe videre på linjene.
Har du prøvd å slå av wifi på telefonen og ser at den får 5G?

Skrevet
ozone skrev (21 minutter siden):

Har du prøvd å slå av wifi på telefonen og ser at den får 5G?

Den har det ja. Dette er midt i Stavanger, hadde visst om nettet var nede i flere timer.

ozone skrev (21 minutter siden):

Kan din har auto oppdatert inatt?

Den virket da jeg ankom jobb, så har ikke noe med oppdateringen å gjøre. "Sist sett 4 timer siden".

Skrevet

Du får gå i bilen og se om den er på nett.

Siden det funker for alle andre er jo sentralt hos Tesla neppe problemet. Telefonen og app er utelukket siden begge har problemet.

Da er det vel noe lokalt i bilen? Kanskje det isåfall kan løses med en soft restart. 

Vanskelig å si hva som er problemet når alt virker 🤷

Skrevet
2 hours ago, Complexity said:

Bjørn Nyland tester FSD med Cybertruck på vinterveier i Norge

Hva er det de sier? FSD kjører som en mann med 1,5 i promille?

• Liker 2
Skrevet
Jotun skrev (19 timer siden):

Du får gå i bilen og se om den er på nett.

Den var ikke på nett når jeg kom ut. LTE fikk dekning i et sekund ila bilturen og så forsvant det igjen...

Skrevet
nebrewfoz skrev (8 timer siden):

Hva er det de sier? FSD kjører som en mann med 1,5 i promille?

Hvem? Haterne? Ja dere sier mye rart, men det er ingen som tar sånt på alvor lenger.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Complexity skrev (11 timer siden):

Bjørn Nyland tester FSD med Cybertruck på vinterveier i Norge

Ekspertene sier jo fortsatt at det er helt umulig på norske veier og iallefall på vinteren! 😛 Så da må jeg nesten si som ungdommen sier i dag når de ikke tror på ting, AI!!!! Eller var det boomerene som sier slik? 😛

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Salvesen. skrev (20 minutter siden):

Ekspertene sier jo fortsatt at det er helt umulig på norske veier og iallefall på vinteren! 😛 Så da må jeg nesten si som ungdommen sier i dag når de ikke tror på ting, AI!!!! Eller var det boomerene som sier slik? 😛

Så bare noen minutter. Tror han måtte gripe inn flere ganger på noen få km. Holt på å smelke inn i andre biler, kjørte midt i veien osv osv

Snø med spor i går nok fint men hva når det er helt hvitt. Fartsdumpene så den ikke?

https://www.finansavisen.no/finans/2026/02/17/8329203/tesla-robotaxi-14-hendelser-pa-atte-maneder

Taxi prosjektet viser vel hvor langt han har kommet? 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Trestein skrev (16 minutter siden):

Så bare noen minutter. Tror han måtte gripe inn flere ganger på noen få km. Holt på å smelke inn i andre biler, kjørte midt i veien osv osv

Snø med spor i går nok fint men hva når det er helt hvitt. Fartsdumpene så den ikke?

https://www.finansavisen.no/finans/2026/02/17/8329203/tesla-robotaxi-14-hendelser-pa-atte-maneder

Taxi prosjektet viser vel hvor langt han har kommet? 

Bilen er ikke klargjort for Norge enda, og som det blir nevnt i videoen bruker de mye kartdata osv for ting som fartsdumper og fart generelt sett. Men dette er nok svært mangelfult utenfor områdene den er aktivert for. Og dette er nok også grunnen til feil som feks en vikeplikt som ble oversett osv. Poenget er at den klarer å navigere helt fint. Hvit er også testet av andre, på samme måte som vi stort sett klarer å se veien når det er dekket klarer ett kamera det også... Ikke minst mange kamera. 

Taxiene blir stadig flere, så det går helt fint. Det er stor vekst, spesielt på vestsiden nå. Austin øker også på innimellom men mer stabilt der nå. Meg bekjent er det ingenting som presser mot at det ikke skal øke på videre. 

Skjønner at du følte deg truffet.. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Nimrad skrev (2 timer siden):

Den var ikke på nett når jeg kom ut. LTE fikk dekning i et sekund ila bilturen og så forsvant det igjen...

Ja var vel Telia som var problemet?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Høgre kamera er svart.

Er det noen restart muligheter her?

Såg det var litt fukt i toppen av det så er vel muligens gone men....

Skrevet
Jotun skrev (2 minutter siden):

Høgre kamera er svart.

Er det noen restart muligheter her?

Såg det var litt fukt i toppen av det så er vel muligens gone men....

Mest sannsynlig gone... Er bilen innenfor garanti / reklamasjon? Mener Tesla skulle ha 2000,- ca for å bytte kamera på framskjerm.

Prøvd å resette bilen?

Skrevet (endret)

Tok en kjapp på rulle hjulene.

Garanti så lager bare en call. Dette er vel forhåpentligvis en komme hjem og fikse sak håper eg.

Edit: kom ut så virket det men lager en call.

Endret av Jotun
  • Liker 1
Skrevet
24 minutes ago, Jotun said:

Tok en kjapp på rulle hjulene.

Garanti så lager bare en call. Dette er vel forhåpentligvis en komme hjem og fikse sak håper eg.

Edit: kom ut så virket det men lager en call.

Kamera er bare klipset på plass så de bytter ett slikt på 5 minutter.

De er og billige å kjøpe å bytte selv om de skulle ryke etter garantien er ute. Kan være lurt å kjøre en kalibrering etter byttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...