Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
27 minutes ago, Hanhijnn said:

"Går ann"? Vil påstå at det er så enkelt at omtrent hvem som helst kan gjøre det. Jeg gjør det 1 gang å året. Tar noen minutter ekstra bare ved hjulskift.

T.M.3.LR.AWD.2019: Noen minutter ekstra per hjul, ja. Ganske lett foran. Litt verre bak, særlig å få riktig dreiemoment på skruen

Videoannonse
Annonse
Skrevet
trikola skrev (13 minutter siden):

T.M.3.LR.AWD.2019: Noen minutter ekstra per hjul, ja. Ganske lett foran. Litt verre bak, særlig å få riktig dreiemoment på skruen

Har aldri brukt momentnøkkel på de boltene. Har bare tatt det på "gefühlen", og det har fungert fint sålangt. 😇

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Har dere hørt om tilfeller i Norge der dette har skjedd? Flere tilfeller over dammen der bolter bare faller ut av seg selv. Trolig bolter som er dårlig tiltrekt eller ikke har "threadlocker". Problemet gjelder hvertfall 3 men Y er trolig konstruert likedan. Kanskje norske service centre er bedre på å sjekke slike ting. I USA er vel man vel ute av nybil garanti etter 3 år / 50 tusen miles eller noe, så det går ganske fort, bedre dekket her. Men ulyder i understellet bør man være veldig oppmerksom på, plutselig blir det bråstopp. 

 

Endret av kremt
Skrevet (endret)
1 hour ago, kremt said:

Har dere hørt om tilfeller i Norge der dette har skjedd? Flere tilfeller over dammen der bolter bare faller ut av seg selv. Trolig bolter som er dårlig tiltrekt eller ikke har "threadlocker". Problemet gjelder hvertfall 3 men Y er trolig konstruert likedan. Kanskje norske service centre er bedre på å sjekke slike ting. I USA er vel man vel ute av nybil garanti etter 3 år / 50 tusen miles eller noe, så det går ganske fort, bedre dekket her. Men ulyder i understellet bør man være veldig oppmerksom på, plutselig blir det bråstopp. 

 

Ikke hørt om tilfeller hvor det har gått så ille at de faktisk har falt ut. Det er sabla rabalder bare de er litt løse de boltene så forhåpentligvis kjører ikke mange så lenge med det.

Har selv måtte stramme dem på ene siden på min bil etter Tesla byttet armen på garanti og tydeligvis ikke strammet til godt nok etterpå. Er veldig lett å komme til de boltene må bare av med hjulet.

Ble vel redesignet i 2021 eller noe så er ikke så veldig mange som er berørte av det der. Kun tidlige Model 3 meg bekjent.

Som nevnt i recallen: If the fasteners that secure the lateral link to the sub-fame become loose, abnormal noise may occur and be detectable by the customer from the fasteners that secure the lateral link to the sub-fame become loose, abnormal noise may occur and be detectable by the customer from the front suspension.

Og det stemmer. Slamrer noe jævlig.. 

Endret av Complexity

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...