Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, AL123 said:

Hvis

Når man går tom for argumenter og begynner med personangrep i stedet for å diskutere selve saken, kalles det primært for ad hominem (latin for «mot mennesket»). Wikipedia

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AL123 skrev (22 minutter siden):

Håndbygging av ti biler i måneden av en bil som ikke kan kjøpes og som det ikke er mulig å kjøre i Europa er vel neppe relevant for diskusjonen.

«Ti håndbygde»

IMG_2569.jpeg

IMG_2570.jpeg

IMG_2571.jpeg

IMG_2572.jpeg

IMG_2573.jpeg

IMG_2574.jpeg

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
KriZZ skrev (11 minutter siden):

«Ti håndbygde»

IMG_2569.jpeg

IMG_2570.jpeg

IMG_2571.jpeg

IMG_2572.jpeg

IMG_2573.jpeg

IMG_2574.jpeg

Er vel omtrent der, ja. For å bli blant de bestselgende bilene i Europa  så må en bortimot 25000 i mnd. Dette er mer på nivå med Caterham og Morgan...

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, AL123 said:

Renault tjener gode penger på elbilene sine. Trolig de første som gjør det i dette segmentet, der selv ikke Kineserene klarer å slå dem på pris. Tesla opererer ikke i dette segmentet, så om de ville klart å tjene penger der er umulig å si, men jeg tviler.

Har du noen kilde på dette?
For jeg finner ikke noen rapportering av tall på EV delen av businessen til noen fabrikanter bortsett fra Ford. (Og der går det ikke så bra)

Stellantis har akkurat avskrevet 22 milliarder EURO som tap på EV. 

Så at Renault tjener gode penger på akkurat sin produksjon klarer jeg ikke helt å tro på

Endret av bzzlink
  • Liker 2
Skrevet
bzzlink skrev (44 minutter siden):

Så at Renault tjener gode penger på akkurat sin produksjon klarer jeg ikke helt å tro på

Renault har tidligere sagt selv at de 'ikke taper' på elbilproduksjon. Jeg kan ikke huske at de kom med noen øvrige detaljer men selv om vi tar dem på ordet så virker det rimelig å anta at de ikke skuffer inn penger(selv om 'ikke taper' er bedre enn 'taper')

• Liker 1
Skrevet
frohmage skrev (På 24.4.2026 den 16.12):

Jeg bruker en skrutrekker til å trekke skruene ut, men nå skal de inn igjen. Må jeg kjøpe meg en skrudriver?

Det heter jo "screwdriver" på engelsk, så da må du nok det. 😅

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ettersom bilen nærmer seg 7 år tenkte jeg det var på høy tid å bytte bremsevæske.

Det var jo utrolig enkelt.
Bare å starte "Brake Bleed" programmet i servicemodus og tappe ut\fylle på.
Går helt fint å gjøre alene. Trenger ikke å ha noen til å stå å pumpe pedalen som før.

Når man har byttet bremseveske kjører bilen trykktest og lekasjetest av systemet for å bekrefte at ting er på stell.

Genialt.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 5
Skrevet
16 hours ago, Complexity said:

db52cec0-98c9-4097-a976-339781644c7a.png

LItt usikker, men jeg tror kanskje du må merke dette som AI ihht forumretningslinjer jeg akkurat fikk som popup her 😆

Med mindre det faktisk er et ekte bilde av vesken din, isåfall så har jeg nå enda høyere respekt for deg

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...