Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke helt troa på at alle ansatte hos tesla har full peiling dog. Har blitt sakt mye rart skjønner jeg.

Jeg har et inntrykk av at tesla ofte ansetter folk som er ferske i faget de skal drive med. Jeg vet ikke om dette er fordi de har høy gjennomtrekk, sliter med og få tak i nok folk eller rett og slett ønsker å spare penger på lønninger.

Lenke til kommentar

Jeg har et inntrykk av at tesla ofte ansetter folk som er ferske i faget de skal drive med. Jeg vet ikke om dette er fordi de har høy gjennomtrekk, sliter med og få tak i nok folk eller rett og slett ønsker å spare penger på lønninger.

De har økt salget voldsomt siste halve året og da er det ganske naturlig at mange av de som jobber der i dag ikke jobbet der for 12 måneder siden. Gjennomtrekk kommer på toppen av dette igjen..
Lenke til kommentar

Jeg har et inntrykk av at tesla ofte ansetter folk som er ferske i faget de skal drive med. Jeg vet ikke om dette er fordi de har høy gjennomtrekk, sliter med og få tak i nok folk eller rett og slett ønsker å spare penger på lønninger.

Er nok ganske naturlig at mange er ferske i et selskap i vekst.

Lenke til kommentar

Får vel min og i september. Håper litt at den kommer med sommerdekk enda så jeg slipper å ødelegge piggdekkene så mye med å akselerere på tørr asfalt.

 

Irriterer meg litt at man nå får Performance biler med krok.. det var hovedgrunnen til at jeg gikk for long range. Men ryktes at Performance bare kan dra 500kg såe..

Da får du nok med sommerdekk ja :-)

Lenke til kommentar

De har økt salget voldsomt siste halve året og da er det ganske naturlig at mange av de som jobber der i dag ikke jobbet der for 12 måneder siden. Gjennomtrekk kommer på toppen av dette igjen..

Nå siktet jeg heller mot faget de skal jobbe med enn at de faktisk jobber hos tesla. En som har jobbet i 5 år hos Mercedes skal ikke trenge å begynne helt i fra starten av kunnskapsmessig om han velger å begynne hos tesla, uavhengig om det er snakk om klargjører, kundebehandler, teknikker eller annet.

 

Min erfaring med tesla spenner seg over en periode på mer enn 12 måneder, og jeg føler ikke veksten dems det siste halve året har gjort noen endringer i mine opplevelser den ene eller andre retningen.

Lenke til kommentar

Ble en grå med svart interiør og selvkjøringspakka, spent på hvordan det blir.

Gratulerer!

 

Skal selv bytte til Model 3 fra Model X. Må bare få fikset noen skjønnhetsfeil på garanti først før jeg legger ut X’en.

 

Her blir det i så fall hvit bil og hvitt interiør.

 

Men ser M3 har samme utfordring med steinsprut som Model X. Har montert noen diskret skvettlapper på våres MX som har fungert veldig bra. Er det noen her som har noen tips om tilsvarende til M3? Kjøpte fra Gytis sist, men ser ikke at de har til M3 der.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med 3'e parts vinger?

Vurderer litt en "aggresiv" type, men lurer på om det kansje blir "too much?"

Ut i fra det lille man får sett på bildene tror jeg den der fort kan oppleves som en original-bit med litt ekstra former. Det vil nok lønne seg å ha felger som gir et mer sportslig inntrykk enn original-hjulene for totalinntrykket sin del.

 

Too much er når spoileren er halvmeter høy og tre meter bred.

Lenke til kommentar

Ut i fra det lille man får sett på bildene tror jeg den der fort kan oppleves som en original-bit med litt ekstra former. Det vil nok lønne seg å ha felger som gir et mer sportslig inntrykk enn original-hjulene for totalinntrykket sin del.

 

Too much er når spoileren er halvmeter høy og tre meter bred.

 

Hehe sant. Mulig jeg prøver en slik men venter til jeg får bilen.

 

Skvettlapper må jeg nok også ha. Håper bare ikke det øker forbruket for mye.

 

Ganske utrolig at det enda står "Forventet levering August" om du bestiller en ny bil i dag.

Bestilte forrige måned og fikk allerede da beskjed om at den neppe kom før September, og har enda ikke fått VIN nummer..

 

Blir man tilldelt VIN nummer først når bilen er i norge? eller gjøres det før den shippes fra San Fransico eller hvor nå enn dem losser båtene?

Lenke til kommentar

"Store avvik på Model 3

Finsk forbrukertilsyn mener lakkeringsjobben er mangelfull........."

Det skulle vel bare mangle at ikke en produsent som leverer så mangelfulle produkter ikke følger opp med solide mangler på nye produkter......  :hmm:

 

Hvorfor roper vi?

 

Dette er jo en helt åpenbar garantisak. Har selv hatt avvik på lakk på min MX. Riktignok ikke at grunningen er synlig (har mørk blå bil), men for mye lakk på enkelte områder, hakk i lakken ved utlevering (dette og for mye lakk var noe Tesla så selv og rapporterte før jeg fikk utlevering) pga. transportskade og ujevn lakk på et område (denne så jeg selv på selve utleveringen og fikk notert ned på stedet). Alt ble fikset innen rimelig tid hos lakkeringsverksted og jeg fikk i tillegg lånebil mens den var inne i 1,5 uker for utbedring. Vanskelig å finne noe kritikkverdig på behandlingen jeg fikk annet enn at dette burde ha vært fikset før jeg fikk bilen.

 

Så det at de ikke følger opp er bare bambus. Iallefall når det gjelder Tesla her i Trondheim. De har fulgt opp dette eksemplarisk. Forstår godt at ting går fort for seg når de har det vanvittige kjøret med å få levert ut nok biler for å holde tallene oppe for hvert kvartal. Tesla hadde absolutt fått mye igjen for å ha holdt igjen tøylene litt for så å tatt kvalitetskontroll på alvor, for slik jeg opplever det så går det altfor fort fra produksjon til utlevering.

 

Når det er sagt så måtte jeg spørre han på lakkeringsverkstedet (Tesla gjør ikke denne jobben selv, men sender bilene til tredjepart). De tar også biler fra andre merker (Volvo, VW etc.) og jeg spurte om lakken på Tesla var noe dårligere enn andre biler iogmed det er så mye i media. Hans erfaring var at Tesla var hverken dårligere eller bedre enn andre merker. Han mente det meste var dårlig lakk pga. det er miljøkrav i lakken på nyere biler. Og absolutt verste (hans mening og høyst anekdotisk) var VW, men ifølge han var ikke det like interessant å skrive om i mediene....

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...