Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

ozone skrev (7 minutter siden):

På min forrige bil måtte jeg bøye meg ned ved siden av pedalene for å låse opp panseret, og så var det å gå frem å finne hendelen på innsiden for å få løsnet det videre, og så få hevet det jævlig tunge panseret med én hånd! For nå var det å fiske opp stangen som skulle holde det oppe med andre hånden, og prøve å finne hullet den skulle inn i...

Men hadde du noe lagring i denne?

ozone skrev (8 minutter siden):

Så å nå bare kunne trykke "Unlock Frunk" på skjermen og gå frem å heve et fjærlett "panser" som blir stående oppe selv, er himmel nok for meg!

Ja, det er jo definitivt et hakk opp med gassarm som holder seg oppe. Men med auto-funksjon så blir det enklere å bruke til daglig, f.eks. til handleturer. Rommet framme i Model Y er jo faktisk ganske stort. Hadde jeg ikke hatt hund vet jeg ikke om jeg hadde brukt tid og penger på det, men med en hund som tar opp rundt 40% av bagasjerommet bak så tar man alt man kan få. Hvertfall når det fungerer så smidig som det gjør. Siste oppdatering av tesla-appen la jo til støtte for "Snarveier" til iPhone, så da kan man åpne med et enkelt trykk på klokka. WAF-en spiller også inn her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Emsal skrev (På 22.8.2023 den 11.57):

Bruker det ofte når jeg er på vei til bilen med hendene fulle. Så er bagasjerommet åpent når jeg er fremme.

Den er ikke dum, faktisk :) Har til gode å teste ut det enda. Noen som har prøvd å gjøre innbytte hos Tesla forresten? Virker som de tilbyr ganske så mye lavere pris ift f.eks hvis man skal/vil selge på finn.no? 

Lenke til kommentar
Iterion skrev (24 minutter siden):

Virker som de tilbyr ganske så mye lavere pris ift f.eks hvis man skal/vil selge på finn.no? 

Nå må du ikke ta FINN.no-prisene for god fisk. Det er alltid noe pruting involvert og mange har urealistiske priser der inne. Ellers tar jo forhandlere alltid noe påslag. 20-40k typisk, i prisklassen 200-300k hvertfall. På innbytte kan de være noe greiere, men vet ikke hva du mener med "ganske så mye lavere pris".

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iterion said:

Den er ikke dum, faktisk :) Har til gode å teste ut det enda. Noen som har prøvd å gjøre innbytte hos Tesla forresten? Virker som de tilbyr ganske så mye lavere pris ift f.eks hvis man skal/vil selge på finn.no? 

Jeg fikk et estimat fra Tesla på 110.400,00. Solgte bilen via nettbil til 150k. En volvo V60 D6 2014.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 timer siden):

Nå må du ikke ta FINN.no-prisene for god fisk. Det er alltid noe pruting involvert og mange har urealistiske priser der inne. Ellers tar jo forhandlere alltid noe påslag. 20-40k typisk, i prisklassen 200-300k hvertfall. På innbytte kan de være noe greiere, men vet ikke hva du mener med "ganske så mye lavere pris".

Sant nok det. Ville egentlig bare sjekke hva jeg kunne få for min 2021 RWD model 3 i innbytte. De tilbydde rundt 290k, er kanskje ikke så gæli allikevel da? Mtp det største verditapet er de første 3 åra.  På finn er de priset til alt mellom 320-350k. 

Lenke til kommentar

Tesla :)

Sitat

The worlds first V8 Tesla. Built years ago by my friends and I. 415 stroker, stage 3 blower cam, 4:10 gears. 2.6 magnuson supercharger, sequential shifter, 4 inch oval nascar style dual side exit exhaust, See below for more details but we Saved over 1300lbs in the process, Built from a salvage flooded car, Tesla wouldn’t sell me parts to fix it. Chevy did.

Kan være et bilde av tekst

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
17 hours ago, ozone said:

Skjønner jo at de ble nødt å fjerne panseret for å få luft på radiatoren, men blir fort upraktisk å kjøre rundt sånn...😉

 

V8-Tesla-Hero.thumb.jpg.d326e70175e38bcb3c38dae2b49ba562.jpg

Virker som den får luft nok.

Er bare å søke opp Rich Rebuilds på YouTube for å se hvordan de bygget den. Var litt styr med girkassetunellen.

De driver vel å bygger en dieseldrevet Model 3 og nå. 

(Og for å berge nattesøvnen deres så har han og fikset mange vannskadere Teslaer uten å bygge dem om til å gå på annet drivstoff)

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Var innom i Drammen i dag og prøvekjørte en MYLR. Har hatt dieselmøkk siden jeg solgte min 19mod 3er og gud bedre så digg det var å kjenne på skyvet fra en Tesla igjen! Herregud så mye jeg hadde glemte at jeg savnet det 

Og den var tightere å kjøre enn 3ern jeg hadde før. Rattet var bedre å holde i også, bløtere skinn. Mer raffinert inni, og stillere. Må si jeg likte den jævlig godt rett og slett

Så forhørte jeg meg om pris og om det gikk an å få en deal, men pga rentekamanjen de kjører nå så er det ingen deals på inventory MY nå. Så det suger litt at jeg ikke gikk for den jeg postet her sist. Pokker :p 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Det er litt kjipt ja. Vurdert model Y tidligere jeg også @bshagen, men tror ikke det blir noe av. Model 3 er forsåvidt mer enn sportsbil enn det model Y er, sånn sett vil jeg si at den er tightere og diggere å kjøre 😁Men begynner å bli så villt mange av de også nå! Så har lyst til å gå for noe som skiller seg litt mer ut i fremtida, selv om jeg liker Tesla veldig godt og kunne tenkt meg å holdt meg til det merket.  Er utrolig spent på hvordan Highlander blir og hva neste bil blir etter dette igjen. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Iterion Ser den så absolutt, men jeg liker bittelitt mer bakkeklaring og den ekstra plassen baki er kjekk. Men Highland kan overraske og alt har en pris. Så dvs at om Highland er priset aggressivt nok for meg så kan det fort hende jeg velger den likevel, på tross av størrelse og plass. Tror nok den vil skille seg ut med den nye fronten i allefall :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (På 5.8.2023 den 23.49):

Ehm, det at alle biler har parkeringssensorer betyr ikke at de ikke klarer å parkere uten? Veldig rar påstand spør du meg.

Det var du som spurte om jeg var dårlig til å kjøre siden jeg "må" ha sensorer for å parkere. Jeg dro bare logikken din til sin ytterste konklusjon.

  

uname -i skrev (På 13.8.2023 den 11.37):

Som alle programmerere vet så er en fullstendig omskrivning av koden et tydelig tegn på at kun den siste finpussen står igjen og at produktet, som lovet, vil være klart på slutten av dette året. 😄

image.png.45c24c5257341c9020c8c3547a98a303.png

Fikk du med deg kjøreturen med v12 som Musk gjorde her om dagen? Det virker som de har brukt noen måneder på å trene opp v12 til et nivå som tok flere år å trene opp det gamle systemet til. Før denne videoen og diskusjonene rundt det så var jeg usikker på hvor mange år det ville ta å gjøre FSD ferdig, men nå er jeg faktisk ikke sikker på om det vil ta like lang tid som jeg trodde.

Jeg regner også med at treningstakten vil øke eksponentielt med v12.

Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 minutt siden):

Det var du som spurte om jeg var dårlig til å kjøre siden jeg "må" ha sensorer for å parkere. Jeg dro bare logikken din til sin ytterste konklusjon.

Da tror jeg vi har misforstått noe her. Jeg synes ikke det at "alle" biler har park.sensor betyr at alle er dårlige å kjøre hvertfall. Den henger jeg ikke helt med på. Jeg synes 360-kamera er det beste for å kunne parkere bra. Heller 360-kamera enn park.sensor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 timer siden):

Da tror jeg vi har misforstått noe her. Jeg synes ikke det at "alle" biler har park.sensor betyr at alle er dårlige å kjøre hvertfall. Den henger jeg ikke helt med på. Jeg synes 360-kamera er det beste for å kunne parkere bra. Heller 360-kamera enn park.sensor.

Poenget er at det var et tåpelig spørsmål. For det første har det ingenting med saken å gjøre, og for det andre er det ikke jeg som person som er tema her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...