Gå til innhold

Battlefield V har solgt langt færre eksemplarer enn EA forventet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

En skandale av ett spill, har aldri spilt ett så halvferdig møkkaspill i mitt liv, tenk vi hadde BF1, de kunne bare tweaket suksessformelen de hadde med det spillet, men så får man de greiene her, det skal mye til får jeg kjøper ett produkt fra EA og Dice igjen for å si det sånn !

Du klarte ikkje å komme med noe konkret nei ??

 

Du må komme fra itavisen kommentarfelt eller.no :p

Vel lista kunne blitt veldig lang om jeg skulle ramset opp alt jeg synes er feil med det spillet, det virker som utviklerne har prøvd å vinne til seg fortnite spillere, spillet spriker i alle retninger, det prøver å være en hel masse ting men feiler i alle bokser, gameplayet suger, masse grafiske glitcher, den dystre stemningen som man hadde i bf1 er helt borte, det er noe tegneserieaktig over animasjonene, spillet føles rett og slett ikke ut som ett ww2 spill, ikke er det fengende heller, følte man kunne spille maks i en halvtime før man ga seg hvorpå man kunne spille i timevis på bf1 uten problemer, avinstallerte faenskapet etter 2 uker med ren irritasjon, glad jeg gjorde, ser folk enda klager på det på youtube selv etter 3 måneder med patching, say no more.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vel man kan ikke få alle til å stemme. Men 300k likte den og 500k likte den ikke. Utifra Facebook kommentarer o.l. så har folk unngått å kjøpe spillet pågrunn av traileren og uttalsen fra P. Søderlund.

Det er alltid de som skriker høyest som kommenterer og faktisk trykker down vite osv.

Man vet heller ikke om alle de som skriker høyt om å ikke kjøpe det faktisk gjorde.

BFV har mange problemer som ikke er relatert til noe politisk.

Og hadde virkelige det politiske påvirker ville vel salgstallene hvert enda dårligere.

Spillet solgte vel ca. Det samme som battlefront 2.

Som tyder på at det er generelt en boikott av EA som påvirker.

Ellers ville salgstallene være samme som battlefront 2 minus noen millioner til pga kontroversen.

Lenke til kommentar

Det er alltid de som skriker høyest som kommenterer og faktisk trykker down vite osv.

Man vet heller ikke om alle de som skriker høyt om å ikke kjøpe det faktisk gjorde.

BFV har mange problemer som ikke er relatert til noe politisk.

Og hadde virkelige det politiske påvirker ville vel salgstallene hvert enda dårligere.

Spillet solgte vel ca. Det samme som battlefront 2.

Som tyder på at det er generelt en boikott av EA som påvirker.

Ellers ville salgstallene være samme som battlefront 2 minus noen millioner til pga kontroversen.

Battlefront 2 hadde sin egen store kontrovers. På samme måte som Battlefield V hadde sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er alltid de som skriker høyest som kommenterer og faktisk trykker down vite osv.

Man vet heller ikke om alle de som skriker høyt om å ikke kjøpe det faktisk gjorde.

BFV har mange problemer som ikke er relatert til noe politisk.

Og hadde virkelige det politiske påvirker ville vel salgstallene hvert enda dårligere.

Spillet solgte vel ca. Det samme som battlefront 2.

Som tyder på at det er generelt en boikott av EA som påvirker.

Ellers ville salgstallene være samme som battlefront 2 minus noen millioner til pga kontroversen.

 

BF5 salg skyldtes stort sett av dårlig trailer og politisk agenda. Deretter mye bugs,få kart og generelt lite innhold.

Battlefront 2 hadde dårlig salgstall pågrunn av P2W lootboxes og helter som var låst bak ekte penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BF5 salg skyldtes stort sett av dårlig trailer og politisk agenda. Deretter mye bugs,få kart og generelt lite innhold.

Battlefront 2 hadde dårlig salgstall pågrunn av P2W lootboxes og helter som var låst bak ekte penger.

Dårlig trailer ja, politisk agenda nei, da det ikke var noe politisk agenda.

Det var en liten minoritet som brydde seg.

Den enste politiske agendaen til EA/DICE er å tjene penger (og de er vist ikke gode i det)

 

De ville nå jenter/kvinner Så de stappa kvinner i spillet.

 

Det er som når Nike støttet Colin Kapernick. Det var egentlig ikke politisk.

De kalkulerte at Nike brukermassen hovedsaklig er liberale og unge.

Så tap i salg fra sure konservative ville mindre ( potensielt mye mindre) enn ekstra salg de får fra liberale. Det er ikke politikk det er kapitalisme.

 

Samme kalkuleringa gjorde EA. De regnet med ekstra salg hos kvinner ville veie opp for mangel på salg pga redde gutter.

Jeg har ikke sett beviser for at dårlig salg hovedsaklig er pga noe kontrovers.

Det er fremdeles hovedsaklig pga EA PR problemer. samt at BFV ikke er et ferdig produkt som også har tatt noen kjipe design valg.

 

Hadde DICE lagd mer eller mindre en remake av 1942 ville det nok solgt mye bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den første traileren var rett og slett dårlig. Den viste ikke frem spillet på en god måte, heller ikke slik det endte opp med å bli. Dessverre ga det førsteinntrykket mange fikk av traileren grobunn til mye hat og en del misforståelser rundt spillet. Også ble det en håpløs teit diskusjon rundt kvinner i spillet hvor mange hatere ropte høyt.

 

Utviklerne har jo virkelig hørt på fansen i ettertid og endret mye, og dette har endt opp som et meget godt spill etter min mening. Som Battlefield-spiller i mange, mange år nå er jeg veldig fornøyd så langt og gleder meg til mer innhold. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dårlig trailer ja, politisk agenda nei, da det ikke var noe politisk agenda.

Det var en liten minoritet som brydde seg.

Den enste politiske agendaen til EA/DICE er å tjene penger (og de er vist ikke gode i det)

 

De ville nå jenter/kvinner Så de stappa kvinner i spillet.

 

Det er som når Nike støttet Colin Kapernick. Det var egentlig ikke politisk.

De kalkulerte at Nike brukermassen hovedsaklig er liberale og unge.

Så tap i salg fra sure konservative ville mindre ( potensielt mye mindre) enn ekstra salg de får fra liberale. Det er ikke politikk det er kapitalisme.

 

Samme kalkuleringa gjorde EA. De regnet med ekstra salg hos kvinner ville veie opp for mangel på salg pga redde gutter.

Jeg har ikke sett beviser for at dårlig salg hovedsaklig er pga noe kontrovers.

Det er fremdeles hovedsaklig pga EA PR problemer. samt at BFV ikke er et ferdig produkt som også har tatt noen kjipe design valg.

 

Hadde DICE lagd mer eller mindre en remake av 1942 ville det nok solgt mye bedre.

 

Jeg forstår at de vil nå en større masse, problemet er EA at har blitt såpass grådige at de glemmer kjernebrukerne deres. Forsetter de i samme spor som nå, vil de ende opp som IBM om de er heldige. Dersom de ikke imploderer, og går konkurs eller blir kjøpt opp. Det blir ikke i hvertfall ikke godt mottatt når brukerne føler at de får ting tredd dette over hodene deres. EA er eksperter på å lage kontroverser av ingenting.

 

I BFV blir tungtvannssabotørene ble skrevet ut av historien, og man blir tvunget å spille kvinnelig karakter dersom man bruker fly eller tanks. For noen er dette en overtramp og en dealbreaker. Personlig bryr jeg meg ikke spesielt, men generelt hadde foretrukket om ting var mer autentisk med tanke på uniformer, og våpen bunnet til spesifikke fraksjoner, men med noe frihet.

Selv det igrunn har ikke plaget meg nevnverdig, bugs derimot er det som har vært utfordrende for min del, og at spillet har blitt sluppet ut såpass upolert som det var.

 

Jeg mener at Company Coins, Tides of War, SP, COOP og Practice Range, bedre UI, delen burde ha vært klart fra begynnelsen av. Bugs som hindrer deg å spawne eller for spilt videre burde vært unngått. Selv når Tides of War var implementert så ble ikke progressjonen alltid registrert, noe som medførte at de ikke fikk unlocket f.eks våpen. Våpen som skal egentlig i ettertid være tilgjenglig på market store, men igjen pågrunn av problemer så er det fortsatt ikke tilgjenglig. De utsetter også stadig ting fra Tides of War, hvor det ender med at vi progresjonen stagnerer og vi må vente enda lenger på mer innhold. 

Endret av Heradon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Klassisk eksempel på når bedrift utviser dårlig relasjon til forbruker. Grunnen kan være fleirfoldig. Men liten tvil om at bedrift i dette tilfellet har "sett ned" på sine kunder. Istadenfor å åpne seg opp for kritikk, og vise god kunderservice.

 

Trur det er svært få som hadde brydd seg om kvinnelige spelkarakterer i BF5. Eller proteser. Men markedsføringa har bommet totalt i henhold til kva "fansen" eller kunden forventa ut fra eit battlefield spel. Med kvinnelig karakter på forsiden, som den største "historiske korrekte blunderen". Då dette blei fort eit symbol på politisk korrektheit. Med det meiner eg at andre verdenskrig var eit "manneleg spel", der mannen spelte hovudrollen, og kvinnen ein svært viktig birolle. Då er det mange, riktig eller uriktig som meina at da ikkje passa seg med kvinnelig forside, iført protese, satt midt i slagmarken, i eit spel om andre verdenskrig. Og ser den underliggande grunnen, som kanskje er at EA skal sette sitt politisk preg på spelet.

 

Når då kunden viser sin missnøye, legetimt eller ikkje, håndterte EA dette svært dårlig i tillegg. Dei avviste all kritikk som idioti, og meinte dei visste bedre. EA får rett og slett null sympati fra meg.

 

Og eg meina at dei kunne ha ungått dette ved å gjere da så enkelt som å ha ein mannleg karakter på framsida. Eller høyrt på kritikken, og respondert voksent og profesjonelt. Dei valgte sin eigen rute, som då resulterte i dårlige salgstall.

 

Skal ein spele politikk, må ein og tåle at folk ikkje stemmer på deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Relativt godt oppsummert. ( edit: av Heradon) (edit2: av begge over forsåvidt)

 

har selv vært heldig og hatt minimalt med bugs.

 

Kan også legge til at jeg har hatt ganske mange timer med moro. Så totalt sett så er alt tipp topp.

 

Mye burde vært gjort bedre og vært med, men dette er jo en negativ trend som vi har sett i årevis. Trippel A titler fra Ubisoft, Activision og EA lever generelt svært sjeldent opp til potensialene sine. Det er mange gode ider som er alt for dårlig utført.

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...