Gå til innhold

Battlefield V har solgt langt færre eksemplarer enn EA forventet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7,3 mill er ikke så alt for gale da. Slik som folk har skreket skulle man jo tro det var under 200k :p

 

Det store spørsmålene er jo hvor mange spiller fortsatt og hvor mange spiller om 6 måneder?

 

For min del så syntes jeg ikke det kommer nok interessant innhold fort nok. Singel player misson og coop spesielt skulle/burde vært til release. og denne tiden etter burde blitt brukt til å pøse inn nye maps, kjøretøy, utstyr og våpen.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om mangel på battle royale når like høyt opp på listen over grunner spillet solgte dårlig som det Andrew Wilson foreslår.

 

7,3 mill er ikke så alt for gale da. Slik som folk har skreket skulle man jo tro det var under 200k :p

Spillet kom på 50% avslag veldig kort tid etter lansering så det spørs hvor mye de egentlig har tjent. 7mill er jo rundt det samme som Battlefront 2 og det er vel ingen som ser på det spillet som en suksess heller når både Battlefield 1 og Battlefront 1 solgte 14 mill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De bommet ganske greit med alt av markedsføring så det ble vel som det ble :p Suksess skal man absolutt ikke kalle det, men 1 mill bak target er ikke helt skivebom heller. Selvsagt et poeng som du nevner med pris/penger tjent. 

 

BF1 og Battelfront 1 var litt unike i at det ble enorm hype. BF1 fordi det vendte tilbake i tid etter alt for mye modern warfare og future i de 2-3 årene før. Og Battlefront selvsagt fordi det var første "next gen" starwars fps spill.

 

Trur ikke BFV hadde nådd opp dit uansett. Nesten samme hvordan produkt de hadde gitt ut så hadde de blitt møtt med en vegg av mostand pga battlefront 2 og tidligere svik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mangelen på battle royale mode er helt klart årsaken!

 

Eller kan det være politikken og eddiken dere serverte med spillet deres?

 

Det er nok det siste (håper jeg). Jeg blir glad av nyheter som dette. Drt kan utviklere til å stappe deres politiske synspunkt tilbake dypt opp i rævhølet det kom fra, og vi får kanskje spill som før, fri fra moderne politikk, som minner mer på sinnsykdom enn noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aksjen til EA gikk rett i fritt fall etter dette, noe som jeg ser på som positivt. Håper konsekvensene fører til større kutt innad i selskapet og at de enten er nødt å lande på jorda igjen med å høre på spillerne, ellers er det kroken på døra.

Hvis giganter som EA velter over ende, vil bransjen fort få en påminnelse om at kvalitet lønner seg over grådighet. Det trengs!

Lenke til kommentar

Tror dere overdriver "politikken" bare en liten minioritet bryr seg en vei eller annen. 

Det er vel at EA ikke vet hva de driver med, og mange fremdeles ikke har noe ønske om å kjøpe EA spill.

Blir spennede å se om denne EA skepsisen også påvirker Anthem som har holdt seg ganske godt unna noe som helst kontrovers. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aksjen til EA gikk rett i fritt fall etter dette, noe som jeg ser på som positivt. Håper konsekvensene fører til større kutt innad i selskapet og at de enten er nødt å lande på jorda igjen med å høre på spillerne, ellers er det kroken på døra.

Hvis giganter som EA velter over ende, vil bransjen fort få en påminnelse om at kvalitet lønner seg over grådighet. Det trengs!

 

Håper?

Om ea gjør slik de har gjort tidligere så betyr dette altså slutten på Dice, ikke ea.

De vil da stenge ned hele Dice.

Det er 650 personer uten jobb.

Det betyr også slutten på battlefield og battlefront.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper?

Om ea gjør slik de har gjort tidligere så betyr dette altså slutten på Dice, ikke ea.

De vil da stenge ned hele Dice.

Det er 650 personer uten jobb.

Det betyr også slutten på battlefield og battlefront.

 

Er vel større sjanse for at de selger Dice, da kan de få inn gode penger, samtidig som Dice lever videre med nye muligheter.

Det håper og tror jeg, hvis det skjer noe som helst da.

Lenke til kommentar

En skandale av ett spill, har aldri spilt ett så halvferdig møkkaspill i mitt liv, tenk vi hadde BF1, de kunne bare tweaket suksessformelen de hadde med det spillet, men så får man de greiene her, det skal mye til får jeg kjøper ett produkt fra EA og Dice igjen for å si det sånn !

 

Du klarte ikkje å komme med noe konkret nei ??

 

Du må komme fra itavisen kommentarfelt eller.no :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...