Gå til innhold

Battlefield V har solgt langt færre eksemplarer enn EA forventet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer i grunn på om markedet for skytespill/FPS er noe mettet og at det påvirker salg/mersalg for mange FPS spill. Det er en del titler/konsept som kommer ut med en "ny", marginalt forskjellig utgave 12-18 måneder senere. Da er det ikke alltid interesse for å kjøpe "the next big thing".

 

Jeg vil også tippe en del er lettere oppgitt av spill lanseres uferdige, med masse bugs og manglende features, samtidig som det virker som vanilla spillet til 4-600 kroner med en håndfull (eller hva det nå er) maps ikke er hele opplevelsen. En "må" i tilegg kjøpe ørten mappacks, eventuelt premium versjon, season pass, o.l. for å få full utnyttelse så er det lett å tenke nei takk. Dette gjelder ikke bare BF, men omtrent det som er av AA fps titler i disse dager (for min del).

 

Legg så til at free to play spill som fortnite og ikke minst den generelle battle royal typen spill tar en del av kaka og at en ikke skal kimse av at en del foreldre som foretrekker at sine barn spiller et spill som er gratis kontra en AA tittel til 500 kroner.

 

Personlig er jeg møkk lei alt av unlock marathons / progressjonsbaserte systemer. For min del tar det livet av morroa. At jeg må spille "50 timer" for å få tilgang på et våpen som marginalt passer min spillestil bedre er for meg idioti. Men noen kloke hoder mener det er en god ide.

 

Jeg må vel også si at jeg savner dedikerte servere, server browser etc. som for min del gav en del til spillopplevelsen (heller ikke rettet mot BF).

 

Jeg lurer vel egentlig om jeg har blitt lei "same old same old".

Lenke til kommentar

Er nok inne på noe ja. Egentlig veldig rart at det har klart og holde på såpass mange spillere når det er mer eller mindre samme spillet som for 10år siden. Betaler 500kr for noen nye maps mer eler mindre

Konseptet battlefield er det som holder meg til serien iallefall. Spille i squad med venner ER Battlefield for meg. Conquest og PTFO er min favoritt :)

 

Quake og Battlefield er liksom det jeg har spillt mest. Alt annet blir liksom middelmådig for meg. 

Lenke til kommentar

Jeg lurer i grunn på om markedet for skytespill/FPS er noe mettet og at det påvirker salg/mersalg for mange FPS spill. Det er en del titler/konsept som kommer ut med en "ny", marginalt forskjellig utgave 12-18 måneder senere. Da er det ikke alltid interesse for å kjøpe "the next big thing".

 

Jeg vil også tippe en del er lettere oppgitt av spill lanseres uferdige, med masse bugs og manglende features, samtidig som det virker som vanilla spillet til 4-600 kroner med en håndfull (eller hva det nå er) maps ikke er hele opplevelsen. En "må" i tilegg kjøpe ørten mappacks, eventuelt premium versjon, season pass, o.l. for å få full utnyttelse så er det lett å tenke nei takk. Dette gjelder ikke bare BF, men omtrent det som er av AA fps titler i disse dager (for min del).

 

Legg så til at free to play spill som fortnite og ikke minst den generelle battle royal typen spill tar en del av kaka og at en ikke skal kimse av at en del foreldre som foretrekker at sine barn spiller et spill som er gratis kontra en AA tittel til 500 kroner.

 

Personlig er jeg møkk lei alt av unlock marathons / progressjonsbaserte systemer. For min del tar det livet av morroa. At jeg må spille "50 timer" for å få tilgang på et våpen som marginalt passer min spillestil bedre er for meg idioti. Men noen kloke hoder mener det er en god ide.

 

Jeg må vel også si at jeg savner dedikerte servere, server browser etc. som for min del gav en del til spillopplevelsen (heller ikke rettet mot BF).

 

Jeg lurer vel egentlig om jeg har blitt lei "same old same old".

 

Nå har ikke battlefield 5 noen premium utgave eller betalt dlc.

 

Det er også det spillet i serien som har forandret seg mest fra tidligere spill.

 

Spotting er borte, bullet spread er borte, supression er borte, health regen er borte, etc, etc.

 

Man får også alle typer våpen etter noen få minutter spilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...