Gå til innhold

Tom Hagen-saken: Milliardær-kone bortført


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-JEm7FT
Quote

– Uten å kommentere konkret, så er det jo ulike fakta vi bygger vurderingene våre på. Vi ser spor av planlegging fra sommeren 2018. Vi kan ikke utelukke at vi står overfor flere gjerningspersoner her, sa Brøske til VG i januar.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rA2gvK/polititeori-spor-tyder-paa-flere-gjerningspersoner

 

Jeg tror nok jeg har delvis rett i at han må ha gjort noe research på hvordan dette skulle gjennomføres spesielt mtp. Monero og at dette ville være vanskelig å skjule.

Lenke til kommentar
frohmage skrev (3 minutter siden):

Har de sagt tydelig at det faktisk var en samtale, og ikke bare et anrop?

Politiet avlytter jo ikke mobiltelefoner på generelt grunnlag, de kan se fra mobildata at det har vært et "anrop", og trolig hvor lenge det varte, hvilke basestasjoner det gikk gjennom osv, men ikke noe mer.

Et familiemedlem var mottaker av det "anropet", å hevder at det var en samtale med Anne-Elisabeth Hagen, men det er jo ingen måte å bekrefte det på.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JEm7FT
4 minutes ago, frohmage said:

Har de sagt tydelig at det faktisk var en samtale, og ikke bare et anrop?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vmoVP5/politiet-dette-er-siste-livstegn-etter-anne-elisabeth-68

 

Quote

Samme morgen hun forsvant, snakket 68 år gamle Anne-Elisabeth Hagen i telefon med et familiemedlem. Politiet mener at det er siste livstegn etter kvinnen.

 

Lenke til kommentar

Hvis han drepte henne så er det jeg ser på som mest plausibelt at kona ville avsløre noe og han ville stoppe det. Kanskje avsløre noe misbruk å gjøre, evt. noe annet straffbart han har gjort tidligere. 

Det kan umulig være penger eller skilsmisse som er problemet. Han bruker jo ikke pengene sine på en måte som tilsier at han bryr seg om hva han kan gjøre med de. Bor i et trist hus i Lørenskog med en kjedelig bil. Og det er åpenbart planlagt og ikke et uhell eller skjedd på impuls. Hva annet kan det være? 

Lenke til kommentar
On 10/17/2019 at 1:47 PM, Ove38 said:

Ok, papir (Clas Ohlson) og strips (Biltema) må være Alna Senter, Strømsveien 245

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JoG4BX/loerenskog-forsvinningen-har-sporet-trusselbrev-papiret-til-clas-ohlson?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

 

Hele "åstedet" virker konstruert. Dette er ikke en bortføring, dette er ikke et mord.

Gammelt innlegg jeg svarer på, men skitt au...

Hvordan vet man at papiret er fra Clas?
Står det mikro-skrift på hvert ark i pakka? (jeg tviler).
I hvor mange boliger finnes det A4-ark liggende i nærheten av en eller annen skriver?
Og hvordan finner man ut hvor pakka er kjøpt, og hvilken rolle spiller det?

Dette er sånn type spor som egner seg kun til å fylle sensasjonsnyhetene.
Jeg er så konspiratorisk anlagt at jeg ikke kan se bort fra at det hele er en rigget situasjon, kun ment for å forsvare/styrke politiets eksistens, samt hindre agurknytt-sesong.
Vil naturligvis aldri få svar på noe sånt.
 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, frohmage said:

Takk. Man kan jo se fra operatørene hvorvidt anropet ble besvart, men jeg har ikke fått med meg at dette var bekreftet av familiemedlemmet.

Det beviser jo lite om hvem som trykket "svar", eller hvem som utførte anropet, annet enn hvem som er registrert som eiere av abonnement.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Mr.M said:

snuten har tro på "teatralske" pågripelser. På mange fungerer den type skremsel-taktikk, og de vil tro "løpet er kjørt"

Men reelt sett kunne de selvsagt bare innkalle ham til et avhør og så pågripe ham, eller møte i heimen, slik de allerede har gjort utallige ganger-

Men spørs om Hagen er en type som knekker sammen av litt mulig teater.

Det fungerte på Arne Treholt

Lenke til kommentar
45 minutes ago, Comma Chameleon said:

Hvis han drepte henne så er det jeg ser på som mest plausibelt at kona ville avsløre noe og han ville stoppe det. Kanskje avsløre noe misbruk å gjøre, evt. noe annet straffbart han har gjort tidligere. 

Det kan umulig være penger eller skilsmisse som er problemet. Han bruker jo ikke pengene sine på en måte som tilsier at han bryr seg om hva han kan gjøre med de. Bor i et trist hus i Lørenskog med en kjedelig bil. Og det er åpenbart planlagt og ikke et uhell eller skjedd på impuls. Hva annet kan det være? 

Han er gnien. Hadde ikke pengene betydd noe så hadde han i det minste kjørt en ny og trygg bil. Plausibelt at han ikke ville at hun skulle stikke av med halve formuen og bruke den på "unødvendige" ting. Dessuten er det ikke bare likvide midler, han måtte gitt fra seg eierandeler.

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar
Kroat skrev (33 minutter siden):

Han blir siktet for drap uten at man sikkert vet at hun er drept ? Hvor vanlig er det ?

Ikke veldig vanlig, men det har skjedd flere ganger tidligere at domfellelse har kommet uten at offeret er funnet.

Det var noen saker på nittitallet med dom, hvor gjerningspersonen selv tilsto, men hvor man aldri fant liket.
Det var også Grande-saken i 1998, hvor flere ble dømt for legemsbeskadigelse med døden til følge, selv om Geir Grande aldri ble funnet.

I Hollekim-saken, en av norges få uoppløste saker, fant man aldri offeret, men hadde tilståelse, Hollekim ble likevel frikjent i retten.

I Hosein-saken ble ektemannen varetektsfengslet i flere perioder, og skulle til å løslates, fordi man ikke kunne finne hans kone, inntil hun plutselig fløt opp i Skienselva.

Det er sikkert flere, det finnes noen saker hvor folk er dømt for drap uten offer, eller at man vet sikkert hva som har skjedd.

 

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
1 hour ago, Mr.M said:

Siktelsen mot Tom Hagen er "drap eller medvirkning til drap"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/op2A27/politiet-tom-hagen-siktet-for-drap-eller-medvirkning-til-drap

men, er Anne-Elisabeth Hagen erklært død? Personer må vanligvis ha vært savnet i ti år, før domstol evt. erklærer dem for døde. Dette kan også forkortes ned til kun ett år, hvis overbevisende grunner sannsynliggjør at personen er død. Det siste kan vel gjelde i denne saken. Men, hvis det ikke har vært foretatt en slik domstolsavgjørelse ang. Anne-Elisabeth Hagen's status, kan man da sikte Tom Hagen for drap? Da er hun jo fortsatt pr. definisjon i livet. :roll:

Ja det er skremmende, at noen siktes for drap uten at noen helt sikkert er drept. I morgen er det du som blir siktet for noe som ikke har funnet sted.

 

Lenke til kommentar
Kroat skrev (14 minutter siden):

Ja det er skremmende, at noen siktes for drap uten at noen helt sikkert er drept.

sannsynligheten er dog opptil 100% sikker, eller hevet over enhver tvil.

Olaf har forklart hvorfor man ikke nødvendigvis forhånds-erklæres "død" på selvstendig grunnlag, men at det kan skje samtidig med at noen domfelles.

Lenke til kommentar
51 minutes ago, Mr.M said:

sannsynligheten er dog opptil 100% sikker, eller hevet over enhver tvil.

Olaf har forklart hvorfor man ikke nødvendigvis forhånds-erklæres "død" på selvstendig grunnlag, men at det kan skje samtidig med at noen domfelles.

Det er hevet over enhver tvil at hun er drept ? Hva tyder på at hun er drept ? Det er ikke spor av noe lik eller drap noe sted.

Endret av Kroat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...