Gå til innhold

Så mange Model 3 skal Tesla ha solgt i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De prøver seg, vettu. Passat har en kant som fanger opp det meste av vannet. På Model 3 renner det rett inn i "brevsprekken". Regner med at ingeniørene bak dette allerede har fått sparken av Felon Musk :-p

Du hadde sjansen til å skrive et seriøst innlegg, men så gikk det helt på trynet på slutten der. Ah, måtte internett-trollene aldri forsvinne :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gi meg eksempel på andre sedan bilar med slikt problem hekomo. Aldri sett dette før.

Normalt så renn vatnet ned bak pakningen og rundt.

 

Er jo ein stor design tabbe som gjer at eg ville tenkt meg om fleire gonger.

Spesielt her vest som det regnar så mykje så vil jo dette vere heilt håplaust.

Jeg kommer til å svelge den kamelen. Det sier litt om hvor overlegen drivlinjen til Tesla er.

 

Snakk om fail. Selv Bjørn Nyland innrømmer det.

Bjørn er mer en teknologientustiast enn Tesla fan. Han har også vært veldig positiv til Hyundai og Kia. også har han vært rimelig kritisk til Tesla når noe ikke fungerer. Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Folk har kjørt denne bilen i snart ett år, om det hadde vært ett så stort problem hadde en hørt mer om det. Er nok en vanesak og om det blir for galt kommer folk til å klage og Tesla blir nødt til å revidere løsningen.

 

Dog synd at de har havnet der i første omgang. Skulle gjerne sett "S løsning" på luken.

Lenke til kommentar

Prøv igjen hekomo, det der er snø. Det har alltid vore eit problem, men er lett å fikse før ein opnar luka.

Det går også an å fikse vann på luka ved å ikke åpne den veldig raskt. Poenget er uansett at dette problemet er noe som er vanlig på biler med slikt design på bakluka.

 

Og så er det jo rart at det ikke er storm på internett over dette ekstreme problemet. Så rart at de som faktisk eier en Model 3 ikke driver og skriker opp om det hele tiden. Kanskje det ikke er et så stort problem som enkelte vil ha det til?

 

Tesla-Bjørn "overdrev" jo også ved å åpne såpass raskt at det kom mye vann på en gang.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Ikkje råd å unngå at det renn vatn inn frå M3. Glaset og pakningskanten er såpass høgt oppe at det renn over den store pakninga samma pokker.
Einaste som kanskje vil hjelpe her er om ruta bak er veldig skiten slikt at det seinkar vatnet nok.

Opnar ein luka seint så renn vatnet rett frå luka og inn i bagasjerommet.
Luka opnar seg og i den farten utan at ein hjelper til.

Lenke til kommentar

Ikkje råd å unngå at det renn vatn inn frå M3. Glaset og pakningskanten er såpass høgt oppe at det renn over den store pakninga samma pokker.

Einaste som kanskje vil hjelpe her er om ruta bak er veldig skiten slikt at det seinkar vatnet nok.

 

Opnar ein luka seint så renn vatnet rett frå luka og inn i bagasjerommet.

Luka opnar seg og i den farten utan at ein hjelper til.

 

Du har kjørt mye model 3 forstår jeg? 

 

Men i så tilfelle er det jo bra, da blir det en revidert løsning. De kan ikke selge en bil hvor det konstant lekker inn vann uten en form for løsning. 

 

Tesla ordner somregel opp, tar bare litt tid. 

Lenke til kommentar

Sånne type småfeil kan det jo være med alle slags biler. Eksempel, tror ikke jeg har kjørt en éneste brukt BMW 3-serie Coupé (E46-E92) der pakningen rundt døra, som tetter mot vinduet, IKKE har vært lekk. Men det betyr ikke at bilen er dårlig

 

Og her er det disse digitale dekksparkerne kommer med «Felon Musk» osv, bare fordi en banal og liten feil. Kvalitetsfeil finner man med ALT, og Tesla er (dessverre) intet unntak, men om dette er det mest graverende, så er det jammen en bra bil i mine øyne. Det skal dog sies at Tesla har stridd litt med kvaliteten, men det virker ut som kundene er svært fornøyde, så det tyder på at ting blir ryddet opp i. Og det er et kvalitetsstempel i seg selv :)

Lenke til kommentar

Tesla fikser vanligvis opp i feil, men de er fortsatt rangert 28/30 i CR sin undersøkelse om feil på biler. Kanskje det blir bedre i fremtiden, men per i dag så kan en umulig nekte for at Tesla er biler med mye feil på. Selv Model S kommer med mer feil av og til siden de bytter på deler osv. som introduserer feil de ikke hadde før. Eksempelvis 2017 modell av Model S. Det er nok stort sett helt fint nå, men uansett ikke til å komme unna at det er et bilmerke med mye feil. Gjør ikke så mye i USA da, der kjøper de masse biler med mye feil. Blir verre i andre marked.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke uenig i det, men det virker ut som folk er villige til å «se litt mellom fingrene» når det kommer til Tesla, og det mener jeg er pga et godt helhetsinntrykk som kundene sitter med :)

Ja stemmer det, og bra er jo det da. Elbiler er bedre enn fossil, selv om du må mer på verksted. Alt som er nytt har alltid mer feil. Må nesten bli slik i starten, og bra folk kjøper i begynnelsen.Selv om ting kan bli mye bedre på elbilfronten. Så sier ikke folk ikke skal kjøpe Tesla pga det, men det er noe å være klar over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...