Gå til innhold

Færre og færre ønsker seg ny iPhone


Anbefalte innlegg

Nå klokken 08:04 sjekket jeg Samsung S6 Edge og den har nå slått seg helt av. Batteriet er utladet. Det er ca. 2 1/2 time på 17%. Det står helt i stil med det jeg opplevde når den var ny.

 

Jeg skal nå lade den helt opp til 100% da jeg har lader til den på jobb. 

 

Til sammenligning dro jeg på jobb med 100% ladet iPhone X i dag. Den brukte jeg i bilen via Bluetooth som musikkspiller og det har alt av synkronisering og virsa versa aktivert. 

 

I skrivende stund ha denne gått ned 2% siden klokken 05:15. Altså 3 timer. I dag har jeg dog brukt den litt mer enn i går, men ikke noe heavy bruk. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser disse Youtube videoene hvor man sammenligner batterikapasitet på iPhone og Samsung og der er dme mer eller mindre like. Problemet er at jeg aldri har fått en Samsung telefon til å være i nærheten av iPhone vedrørende batterikapasitet i praksis. Vi snakker fullstendig utklassing i mine tillfeller. 

 

Helt merkelig.

 

Har jeg virkelig vært uheldig med to Samsung telefoner, hvorav den ene har vert på service og blitt friskmeldt? Altså to Samsungtelefoner på rad med kaputt batteri?

 

Det er nesten så jeg får lyst til å kjøpe meg en S8/S9 bare for å sjekke... Men det sitter litt langt inne... 

Lenke til kommentar

Man får seg jo en Limited Edition McLaren telefon med 10GB ram for lavere pris enn iPhone XR (med mindre lagring tillogmed)

 

https://www.komplett.no/product/1118922/mobil/mobiltelefon/oneplus-6t-10256gb-mclaren-ltd-edition

 

Ikke rart folk flykter.

 

Får jo og med en 30W lader. Litt mere generøst en Apple sin 5W...

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til sammenligning dro jeg på jobb med 100% ladet iPhone X i dag. Den brukte jeg i bilen via Bluetooth som musikkspiller og det har alt av synkronisering og virsa versa aktivert. 

 

I skrivende stund ha denne gått ned 2% siden klokken 05:15. Altså 3 timer. I dag har jeg dog brukt den litt mer enn i går, men ikke noe heavy bruk. 

 

Så det du sier at en iPhone X kan streame via bluetooth nesten 24/7 med synk etc aktivert samt litt annen bruk og kun miste 16%? (3 timer a 2% ganger 8 = 24 timer og 16%) Så Da kan du lade den ca hver 6. dag (100% delt på 16% = 6.25)? Det er ikke ille nei, skal være enig i det.

Lenke til kommentar

Jeg ser disse Youtube videoene hvor man sammenligner batterikapasitet på iPhone og Samsung og der er dme mer eller mindre like. Problemet er at jeg aldri har fått en Samsung telefon til å være i nærheten av iPhone vedrørende batterikapasitet i praksis. Vi snakker fullstendig utklassing i mine tillfeller. 

 

Altoritmene for styring av effekt og batteri har blitt veldig sofistikerte.

 

Det betyr at det er vanskelig å lage en test av batteri-levetiden til to helt forskjellige telefoner som er helt relevant for deg.

 

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser det ofte snakkes om CPU og benchmarks samt RAM etc når det kommer til telefoner. Hvor himla mye CPU kraft og RAM trenger man egentlig for å sjekke mail, sende SMS og ringe?

Siden alle tre kunne gjøres med en Nokia for mange år siden så er svaret opplagt «fint lite».

 

Men når produsentene legger inn høyoppløste skjermer med glatte animasjoner, fancy kamera med face detect, og mailen din sjekkes med en nettleser som av uforståelige grunner trenger masse minne så ender du likevel fort opp med ønske om kraftig maskinvare - med mindre du kjøper en Nokia 3110.

 

Jeg synes at websider peaket på sent 90-tall. Da hadde de informativ tekst og litt bilder. Akkurat det jeg ønsker. Etter det så

har nytteverdien vært flat eller nedadgående, mens alle aktører prøver å presse på meg facebook-knapper, youtube-videoer som ofte funker dårligere enn tekst, og algoritmer som utelukkende prøver å spionere på meg.

 

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden alle tre kunne gjøres med en Nokia for mange år siden så er svaret opplagt «fint lite».

 

Men når produsentene legger inn høyoppløste skjermer med glatte animasjoner, fancy kamera med face detect, og mailen din sjekkes med en nettleser som av uforståelige grunner trenger masse minne så ender du likevel fort opp med ønske om kraftig maskinvare - med mindre du kjøper en Nokia 3110.

 

Jeg synes at websider peaket på sent 90-tall. Da hadde de informativ tekst og litt bilder. Akkurat det jeg ønsker. Etter det så

har nytteverdien vært flat eller nedadgående, mens alle aktører prøver å presse på meg facebook-knapper, youtube-videoer som ofte funker dårligere enn tekst, og algoritmer som utelukkende prøver å spionere på meg.

 

-k

Jeg tror også at mye av dette er ren gimmick. FInt for nerder, men i virkeligheten tror jeg vel at man ikke trenger å overdrive dette. Jeg aner ikke hvilken CPU eller hvor mye RAM iPhone har, men både mine iPhoner og madammen sin gamle 5S fungerer silkesmooth. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Problemet er prisen, i er rett og slett for dyre i forhold til hva man får og en android telefon. Selv samsung s8 pluss eller s9, huawai p20 osv...koster mindre uten at de er noen særlig dårligere telefoner, og i tillegg finnes det jo kjempe telefoner til en mye billigere pris, da har man jo i tillegg råd til 3-4 telefoner for samme prisen, eller en liten tur til London med fly!! 

Lenke til kommentar

Sjekket prisene nå

LG G6 H870 32GB koster 2990 (+32GB minnekort 150kr)

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4191479

Apple iPhone 8, 64GB, koster 5999

På Telenor.

Apple telefonen er altså dobbel så dyr som Android telefonen.

En iPhone 8 har også mye bedre ytelse enn G6en. Ytelsen på et 32GB minnekort er atskillig tregere enn den interne lagringa på iPhonen.

 

Hadde lett tatt en iPhone 8 i dette tilfellet :-)

Lenke til kommentar

En iPhone 8 har også mye bedre ytelse enn G6en. Ytelsen på et 32GB minnekort er atskillig tregere enn den interne lagringa på iPhonen.

 

Hadde lett tatt en iPhone 8 i dette tilfellet :-)

G6 er en eldre modell og ikke noe bra kjøp lengere.

 

Sleng på litt mere å velg heller noe slikt.

 

https://m.banggood.com/Xiaomi-Mi8-Mi-8-Global-Version-6_21-inch-6GB-RAM-128GB-ROM-Snapdragon-845-Octa-core-4G-Smartphone-p-1325619.html?rmmds=search

 

Da får du amoled skjerm, snapdragon 845 og 128GB lagring.

Lenke til kommentar
roblemet er prisen, i er rett og slett for dyre i forhold til hva man får

 

 

Det finnes ikke noe fornuft i å kjøpe en telefon til over 10 lapper. Dette er noe man kjøper for å "henge med" eller fordi man vil ha noe kult. Det blir litt som å kjøpe klær mener jeg. Man får også flotte klær andre steder enn i de dyre merkebutikkene. 

 

Jeg tenker litt sånn at de som tenker fornuft og vil ha en smart telefon kjøper seg en rimeligere modell, mens de som vil ha noe som er litt "kult" velger å bla opp litt ekstra. En mobiltelefon i dag er jo nærmest som et plagg å regne. Man sitter og fikler med disse over alt. Vertfall de fleste av oss. 

 

Jeg har en eldre Samsung som jobbtelefon som er ganske så kjedelig, men den fungerer som bare det den også. Ja den har faktisk ganske god batterikapasitet også og langt bedre enn de nyere modellene. Men det er ikke noe jeg drar frem for å "vise frem". Det er en fornuftig telefon som skal brukes. 

 

Så når folk begynner å snakke om fornuft når det kommer til mobiltelefon så melder jeg meg ut. Det samme gjelder nettbrett og til dels laptop og pc etc. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Da kan jeg meddelle at Samsung S6 Edge er fulladet i skrivende stund (11:07).

 

Så skal vi se da hvor lenge den klarer og holde pusten denne gangen.

 

Sammenligner du en s6 Edge med en iPhone X?

Hvorfor sammenligne en 2,5 år eldre mobil med en mye nyere?

Hvorfor ikke sammenligne en S9 med iPhone X?

Endret av wampster
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...