Gå til innhold

Færre og færre ønsker seg ny iPhone


Anbefalte innlegg

Gang på gang på gang kommer der oppdateringer fulle av feil og prisene på iPhone kan ikke forsvares. Apple generelt. Støtter heller ikke ett selskap som direkte lurer kundene sine når man skal reparere noe. Apple VAR engang ett bra selskap. Ikke nå lengre. Nå betaler man 10-17.000kr for noe som ikke er bedre enm ett annet produkt til 6-8.000kr.

 

Du vet godt hva det betyr

Du kan jo mene hva du vil om Apple uten at jeg bryr meg noe om det. Jeg er fornøyd og trenger ikke forsvare kjøpet mitt.

 

Er ikke helt sikker på hva det betyr, men det var sikkert ikke så veldig positivt ment. Noe jeg uansett ikke ligger søvnløs over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor "nedgraderer" du fra iPhone X til iPhone XR? Er ikke IPhone X bedre enn IPhone XR + den har funksjoner som OLED, 3D touch, Telelinse osv, som ikke finnes på IPhone XR?

 

Forstår ikke hvorfor du ikke valgte å heller beholde IPhone X?

 

Er det noe IPhone XR har som mangler på IPhone X? (Bortsett fra å være 1 år nyere).

Kun pga en ting, størrelse, syntes X ble for liten etter ett par år med de største modellene, og etter å ha prøvd XR så valgte jeg å gi den en sjanse. Fort gjort å bytte hvis jeg skulle bli misfornøyd.
Lenke til kommentar

Det er det ikke? Det er desverre beviste fakta..

Samsung er noen luringer de også slik som 99% av alle selskap. Men i motsetning til Apple skrur de ikke ned hastigheten og man får som privatperson faktisk kjøpe deler rett fra fabrikk så man kan fikse sin egen mobil...

 

"Siden de ikke slipper oppdateringer til telefonene sine engang etter at de er ett år gamle?" Jaha? Hvorfor får jeg oppdateringer i 3år da??

 

Billigskrammel? 9000kr er billig altså?

Men hmm.. Hvem lager deler til iPhone da? Hvor er iPhone produsert? Ikke drit deg fullstendig ut her nå...? Viser bare hvor lite kunnskap du har

Akkurat, Samsung skrur altså IKKE ned hastigheten...

Kanskje du skal begynne å gjøre det du anbefaler andre å gjøre, søke litt på Internett, eller Google.

 

https://www.androidauthority.com/samsung-slow-down-fine-2018-917806/

 

https://wccftech.com/samsung-lied-about-not-using-updates-to-slow-down-older-phones/amp/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat, Samsung skrur altså IKKE ned hastigheten...

Kanskje du skal begynne å gjøre det du anbefaler andre å gjøre, søke litt på Internett, eller Google.

 

https://www.androidauthority.com/samsung-slow-down-fine-2018-917806/

 

https://wccftech.com/samsung-lied-about-not-using-updates-to-slow-down-older-phones/amp/

Ikke slik som Apple nei. Og på Android finnes der valg for sånt

Lenke til kommentar

Jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot Samsung telefoner, men etter å ha eid S8 over kortere tid så ga jeg opp, ene og alene grunnet batterikapasiteten. S6 Edge har jeg fortsatt ( i skuffen)

 

Når telefonen klarer og miste 20% (begge to mistet omtrent like mye) over natten i standby på nattbordet (Ca. 8 timer) så skjønner jeg ingenting. Den funket bra i starten og de første dagene, men etter en ukes tid så begynte batteriet og tappes fort.

 

Jeg tok bussen fra Fredrikstad til Oslo en lørdag fpr å sjekke utelivet. Telefonen ble ladet opp til 100% før avreise kl. 16:00. Jeg hadde med meg trådløse hodetelefoner for å høre på musikk via Spotify. Etter ca. 3 timer med spotify i bakgrunnen og ankomst Oslo så hadde den brukt 28% med strøm. Jeg avsluttet Spotify og fortsatte kvelden som vanlig, uten særlig bruk av telefonen. Litt senere tok jeg den opp for å sjekke status vedrørende sms, mail etc. og da hadde dne brukt ytterligere 10% siden forrige gange jeg sjekket.

 

Når klokken var 00:00 og siste toget gikk hjem så hadde jeg kun 38% med strøm igjen. Etter tre timer til med Spotify så sank den mer enn den gjorde på vei mot Oslo. Når jeg ankom Fredrikstad så hadde jeg 13% med strøm igjen. Når jeg var HELT hjemme var den nesten død.

 

Den holdt altså ikke en halv dag en gang med moderat bruk. Dette gjaldt begge telefonene, men S6 Edge var LITT bedre skal sies.

 

iPhone X (og de andre iPhone'ene jeg har hatt) klarer helt utmerket en kveld som dette, med utrolig god margin. Jeg har hørt at dette har med at Apple ikke tillater at programmer kjøres i bakgrunnen i idle mode. (usikker om dette stemmer). Noen muligens missliker dette, men personlig elsker jeg det.

 

Ja, jeg avsluttet alle bakgrunnsprosesser på Samsung telefonene og jeg satt dem tilbake til fabrikkinnstillinger rett som det var uten hell. Dem funket altså fint de første dagene, men etter det fikk jeg aldri batteriet til å takle mer enn en halv dag med moderat bruk.

 

Da blir jeg litt forundret når jeg ser disse batteritestene hvor iPhone mer eller mindre er ganske identisk med Samsung telefoner på papiret. I virkeligheten stemmer det vertfall ikke i det hele tatt. Er det bare jeg som opplever dette?

 

Hvis ikke så må jeg ha fått to Samsung telefoner med feil og det alene hadde egentlig vært bekymringsfullt nok for min del...

 

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri noensinne har hatt noe som helst problemer med iPhone mobilene jeg har hatt. Riktignok skjærte det seg en gang under oppdatering av iOs på en tidligere modell (husker ikke helt hvilken iPhone dte var) så jeg tok en tilbakestilling av telefonen, logget meg på iCloud og den fungerte utmerket etter dette.

 

Eneste grunnen til at jeg til tider har ønsket en Samsung er mulighetene for å tilpasse telefonen. Min erfaring er at dette er gøy de første dagene. Man går fort lei og når man ikke kan installere en launcher uten at batteriet svekkes ytterligere så stopper det seg litt selv. Mener å huske jeg brukte en launcher med navn "Nova" ett eller annet.

 

Men jeg har nå lært. En mobiltelefon er ikke en laptop. En mobiltelefon skal være enkel og forholde seg til på farten og den skal helst vare en halv dag før man får rekkeviddeangst vedrørende strømforbruk.

 

Min iPhone X la jeg på nattbordet i går klokken 22:15 med 39% med strøm igjen. Jeg sto opp klokken 05:30 i dag og den sto fortsatt på 39%. Jeg kjørte på jobb og koblet den til popanlegget i bilen via Bluetooth og hørte på Spotify på vei til jobb. Ca. 30 minutter senere og i skrivende stund viser indikatoren dette:

 

IMG_1058.PNG

Dama har S8, jeg har iPhone X, vi begge har hatt telefonene i ett år, hun skal for første gang prøve noe annet enn Samsung, problemet du opplevde med S8 har hun også, og vi har funnet ut at S8 høyst sannsynlig bruker mye batteri hvis telefonen er i områder med svake eller manglende 4G dekning.

 

Vi hadde feil på wi-fi nettet en periode, og har samtidig dårlig 4G dekning enkelte plasser i huset, S8 tappet batteriet relativt fort, X var helt som normal, mistet null i standby, vi merker det samme også når vi kjørte på mc-turer, noen av Samsung sine telefoner sliter tydeligvis med dette siden hun opplevde det samme med S7 Edge, og det var grunnen til at hun byttet til S8, men samme greia skjer med den, men det merkelige er at når den var ny så hadde den helt akseptabel batteritid, men da var det jo ikke feil på wi-fi i huset slik at den tydeligvis ikke søkte etter 4G nett hele tiden.

Hun skal prøve Huawei sin toppmodell nå.

Lenke til kommentar

Ikke slik som Apple nei. Og på Android finnes der valg for sånt

Finnes valg for sånt på iPhone og. Man kan velge å slå ned hastigheten i batteri innstillingene.

 

Kanskje du skal slutte å uttale deg om ting du ikke vet, og heller søke litt på Google slik som du anbefaler alle andre, så hat du litt kunnskap før du skriver.

Endret av Emile the rat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dama har S8, jeg har iPhone X, vi begge har hatt telefonene i ett år, hun skal for første gang prøve noe annet enn Samsung, problemet du opplevde med S8 har hun også, og vi har funnet ut at S8 høyst sannsynlig bruker mye batteri hvis telefonen er i områder med svake eller manglende 4G dekning.

 

Vi hadde feil på wi-fi nettet en periode, og har samtidig dårlig 4G dekning enkelte plasser i huset, S8 tappet batteriet relativt fort, X var helt som normal, mistet null i standby, vi merker det samme også når vi kjørte på mc-turer, noen av Samsung sine telefoner sliter tydeligvis med dette siden hun opplevde det samme med S7 Edge, og det var grunnen til at hun byttet til S8, men samme greia skjer med den, men det merkelige er at når den var ny så hadde den helt akseptabel batteritid, men da var det jo ikke feil på wi-fi i huset slik at den tydeligvis ikke søkte etter 4G nett hele tiden.

Hun skal prøve Huawei sin toppmodell nå.

Er nok en bug. Ikke opplevd det problemet på S7, S7edge eller S9+ (eller LG osv for den del) har opplevd det på iPhone men det spørs alltid på dekning og wifi og bakgrunnsprosesser. Somoftest enkelt å fikse ved å ta en tur i innstillingene å sjekke over. 4G søkes etter selv om man er på wifi forøvrig. Men der er valg for data når tlf er i stand by osv også. Men enkelte Samsunger og andre mobiler har hatt noe feil i hardware også. Slik som også enkelte iPhoner har hatt forørvig.

Lenke til kommentar

Finnes valg for sånt på iPhone og. Man kan velge å slå ned hastigheten i batteri innstillingene.

 

Kanskje du skal slutte å uttale deg om ting du ikke vet, og heller søke litt på Google slik som du anbefaler alle andre, så hat du litt kunnskap før du skriver.

Ikke de basic valgene på din iPhone jeg snakker om. Man har faktisk mer avanserte valg på en Android. Ikke uttal deg før du vet hva du snakker om og heller søke litt. Så kan du slutte å være sur fordi du velger å religiøst sverge til ett bestemt merke og ikke tåler at det merke får kritikk?

Lenke til kommentar

Er nok en bug. Ikke opplevd det problemet på S7, S7edge eller S9+ (eller LG osv for den del) har opplevd det på iPhone men det spørs alltid på dekning og wifi og bakgrunnsprosesser. Somoftest enkelt å fikse ved å ta en tur i innstillingene å sjekke over. 4G søkes etter selv om man er på wifi forøvrig. Men der er valg for data når tlf er i stand by osv også. Men enkelte Samsunger og andre mobiler har hatt noe feil i hardware også. Slik som også enkelte iPhoner har hatt forørvig.

Mulig det er bug, merkelig i såfall siden hun leverte inn S7 Edge for å få det sjekket, den tømte seg i løpet av noen timer, de byttet batteri, det ble bedre ja, men etter en stund så var det samme elendigheten.

Joda, feil finnes på alle telefoner, har også måttet sende inn en iPhone 6 pga feil, men det var liksom ikke poenget mitt, han spurte om andre hadde opplevd samme problem med S8.

Og S5 hennes som fremdeles ligger i skuffen hadde ikke det problemet, mens S7 Edge og S8 tydeligvis sliter.

Samtidig har det vært en del rare ting med S8, plutselig sluttet kamera å fokusere, alt ble grøt, jeg sa for moro skyld, gi telefonen ett lite kakk, og jaggu ordnet det seg, men det skal ikke være slik.

Synd egentlig, hun har ellers vært godt fornøyd med sine tidligere Samsunger, og liker telefonene.

Lenke til kommentar

Ikke de basic valgene på din iPhone jeg snakker om. Man har faktisk mer avanserte valg på en Android. Ikke uttal deg før du vet hva du snakker om og heller søke litt. Så kan du slutte å være sur fordi du velger å religiøst sverge til ett bestemt merke og ikke tåler at det merke får kritikk?

Kan man ikke si akkurat det samme om dæi da? Angående sverge til bestemt merke :)

 

Edit: eller i ditt tilfelle kanskje OS :)

Endret av bbios
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke de basic valgene på din iPhone jeg snakker om. Man har faktisk mer avanserte valg på en Android. Ikke uttal deg før du vet hva du snakker om og heller søke litt. Så kan du slutte å være sur fordi du velger å religiøst sverge til ett bestemt merke og ikke tåler at det merke får kritikk?

Mer avanserte innstillinger?

 

Trodde vi diskuterte muligheten på å slå på/av ytelsesbrems for å spare batteri. Noe du mener kun android har, som ikke stemmer.

 

Mer avansert? Hvilke funksjoner er det Android har som man ikke kan få med IOS?

 

Men du klarer vel ikke svare på det. Blir vel bare nok et personangrep om hvor dumme vi Apple brukere er, og at vi burde søke litt på Internett.

 

Ser at det er flere her som prøver å argumentere saklig med deg her, men du klarer jo ikke redegjøre for noe som helst. Men ber heller andre om å søke på nettet og redegjøre for dine absurde påstander.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Nei, jeg fant den frem for noen måneder siden, og da har den ligget ubrukt i over et år. Jeg får ikke brukt hverken netflix, viaplay eller andre apper. Kun Safari og noen få spill som fungerer. Får ikke lastet ned eller oppdatert apper fordi iosen er utdatert. Har forsøkt å googlet hvorfor, og finner kun ut at den ikke kan oppdateres lengre og det ikke er noe jeg kan gjøre med det.

Tja.. at den ik kan oppdateres lengre,e vel like greit.. men at diverse stream apper ikke fungerer var rart og kjipt da

Lenke til kommentar

Mulig det er bug, merkelig i såfall siden hun leverte inn S7 Edge for å få det sjekket, den tømte seg i løpet av noen timer, de byttet batteri, det ble bedre ja, men etter en stund så var det samme elendigheten.

Joda, feil finnes på alle telefoner, har også måttet sende inn en iPhone 6 pga feil, men det var liksom ikke poenget mitt, han spurte om andre hadde opplevd samme problem med S8.

Og S5 hennes som fremdeles ligger i skuffen hadde ikke det problemet, mens S7 Edge og S8 tydeligvis sliter.

Samtidig har det vært en del rare ting med S8, plutselig sluttet kamera å fokusere, alt ble grøt, jeg sa for moro skyld, gi telefonen ett lite kakk, og jaggu ordnet det seg, men det skal ikke være slik.

Synd egentlig, hun har ellers vært godt fornøyd med sine tidligere Samsunger, og liker telefonene.

S7 vet jeg der var noe problem med enkelte batteri. Jeg hadde ikke det problemet heldigvis. Den varte gjerne en hel dag uten problem selv med mitt bruk. S8 har jeg ikke vært borti selv men der har vært tilfeller av lignende problem etter det jeg har fått med meg. Men det du beskriver høres ut som en enhet som burde byttes i en ny.

Hehe. Litt komisk at S5 som har vært mer plaget med problem funker fint enda. Vært litt motsatt der i hus da virker det som.

Men skal ikke være slike problem hvertfall

Lenke til kommentar

Mer avanserte innstillinger?

 

Trodde vi diskuterte muligheten på å slå på/av ytelsesbrems for å spare batteri. Noe du mener kun android har, som ikke stemmer.

 

Mer avansert? Hvilke funksjoner er det Android har som man ikke kan få med IOS?

 

Men du klarer vel ikke svare på det. Blir vel bare nok et personangrep om hvor dumme vi Apple brukere er, og at vi burde søke litt på Internett.

 

Ser at det er flere her som prøver å argumentere saklig med deg her, men du klarer jo ikke redegjøre for noe som helst. Men ber heller andre om å søke på nettet og redegjøre for dine absurde påstander.

Der er flere valg for ytelsesbrems på Android ja... Aldri sagt det kun var Android som hadde det valget.

 

Oj.. Det er mye du.. Anbefaler deg å sammenligne selv istedenfor jeg skal bruke 1 time på å oppsummere det.

Ja, dere som religiøst sverger kun til 1 bestemt merke er igrunn litt dumme.

 

Redegjører for mye jeg men noen er blindere enn andre og nekter å lese negativt om ett merke...

Det er i samtlige tek aviser om Apple om dagene men du leser vist lite

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...