Gå til innhold

Færre og færre ønsker seg ny iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, nei for all del.. Men de burde heller lære seg at penger ikke vokser på trær.

Det lærer dem nok tidsnok. 

 

Jeg var vel selv litt bortskjemt som liten, men når jeg var liten fantes det ikke mobiltelefoner. Knapt nok hustelefoner. Men jeg fikk en 14" fargetv når jeg var 11 år gammel på på rommet og jeg var den eneste jeg viste om i min alder som hadde en fargetv på rommet. Selv om jeg kun fikk inn TV2 og NRK, hvis jeg stilte antennen skikkelig. :) 

 

I dag så har jeg allikevel klart å lære meg at ikke penger vokser på trær. Når jeg flyttet ut så var det slutt på godene :) 

Lenke til kommentar

Mener du Samsung her nå?

 

Jada, man kan sjekke der, og jeg har sikkert gjort det flere ganger, men husker ikke nå hva som trakk så mye strøm.

 

Hele poenget er at jeg ikke orker og legge så mye energi rundt det strømforbruket. Å installere en app for å sjekke strømforbruk, som sikkert også bruker mer strøm er uaktuelt. Det er en telefon som uansett havner på dynga ved neste anledning.

 

Jeg spurte en unge jeg er filleonkel til som er 10 år om han ville ha den. Han takket nei. Han hadde jo en iPhone X som han hadde fått av pappa! :rofl:

Det er jo ikke så mye arbeid å sjekke batteri forbruk då, men men..

 

Var bare mer som interesse ettersom du nevnte du kanskje skulle grave frem den gamle S6'en og teste litt.

Hadde vært kjekt å sett hvordan tiden har påvirket mobilen/batteriet og evt hva som trakk strøm.

 

Får en valget mellom S6 og IPhone X er valget meget lett :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jobber med ungdom. Særlig dem i alderen 15-20 år mener man er looser om man ikke får nyeste IPhone av foreldre på sin bursdag....!!!

Mange er ikke flinke til å ta vare på mobilen til 10.000 heller.

 

Vet ikke hvor du jobber, men jeg jobber også med ungdommer og her har vi ingen som kommer med sånt. Her er man faktisk litt kuul om man har en rimelig modell som Motorola eller LG.

Lenke til kommentar

Da er det snart på tide og dra fra jobb. Jeg tok en screenshot nå ca. 15 minutter før jeg drar. Mobiltelefonen har stort sett ligget i idle mode. Jeg har sjekket mail to ganger og sendt to SMS'er. Thats it. 

 

Batteriprosenten når jeg sto opp i dag, ca. 05:30:

 

post-30214-0-41043700-1544536016_thumb.png

 

Å her er batteriprosenten i skrivende stund. Ca. 9-10 timer etterpå:

 

post-30214-0-31892600-1544536069_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor du jobber, men jeg jobber også med ungdommer og her har vi ingen som kommer med sånt. Her er man faktisk litt kuul om man har en rimelig modell som Motorola eller LG.

Det er flott. Enkelte blåser i og forstår ikke jaget med å måtte ha IPhone. På mitt sted er det særlig de med flerkulturell bakgrunn som er særdeles opptatt av IPhone og merkeklær.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er flott. Enkelte blåser i og forstår ikke jaget med å måtte ha IPhone. På mitt sted er det særlig de med flerkulturell bakgrunn som er særdeles opptatt av IPhone og merkeklær.

Er noe av d samme her å når det gjeld Iphones, men derimot ikke så nøye om d e 5s el Xs..

Lenke til kommentar

Jaha, er dette bare noe du selv mener? Vis gjerne til artikkel hvor det bekreftes at kvaliteten er dårligere (eller stupt som du sier) i forhold til de tidligere modellene.

 

Bare å slutte å be om artikler eller noe som helst for det han påstår/mener.

Hans svar vil alltid være noe i denne stilen:

Det er utrolig mye info om dette på nettet, orker ikke skrive noe om det. Finne det selv

Har du ikke google/youtube selv?

.........

 

edit: Tenkte jeg bare skulle spare deg for masse trøbbel, enten ta det som god fisk eller bare overse det.

Endret av wampster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det snart på tide og dra fra jobb. Jeg tok en screenshot nå ca. 15 minutter før jeg drar. Mobiltelefonen har stort sett ligget i idle mode. Jeg har sjekket mail to ganger og sendt to SMS'er. Thats it. 

 

Batteriprosenten når jeg sto opp i dag, ca. 05:30:

 

attachicon.gifIMG_1057.PNG

 

Å her er batteriprosenten i skrivende stund. Ca. 9-10 timer etterpå:

 

attachicon.gifIMG_1059.PNG

Samsung Galaxy S6 Edge holder nå på og lade opp i skrivende stund. Det er ikke noe simkort i den og jeg får ikke ladet den helt opp siden jeg ikke rekker dette, men iPhone var heller ikke oppladet i går.

 

Slenger inn screenshot når jeg drar på jobb og screenshot når jeg drar hjem fra jobb vedrørende batterikapasiteten. Samsung S6 Edge opplevde jeg hadde LITT bedre batterkapasitet enn S8 jeg hadde skal sies. 

 

Så skal vi se om en Samsung S6 Edge klarer 9-10 timer  på kun 1% forbruk i 99% idle mode. 

 

Hele telefonen er satt tilbake til fabrikkinnstillinger og uten apper utover de som kom med telefonen. 

 

To be continued...

Lenke til kommentar

Da har jeg dratt den ut av laderen og drar på jobb.

 

Jeg får ikke lastet opp screenshot da jeg ikke har simkort og har heller ikke noe mail etc. installert. Det er altså ingenting som synkroniserer i bakgrunen. 

 

men jeg skal få lastet opp screenshots senere i dag når jeg kommer hjem igjen.

 

Den starter på 17% da jeg bare fikk ladet den en halvtimes tid. I skrivende stund er den allerede på 15% etter 5 minutter. Holder den ut dagen blir jeg imponert.... på en måte... 

Lenke til kommentar

Da har jeg ankommet jobb og det er ganske nøyaktig 30 minutter siden jeg dro den ut av laderen. Ingenting kjører i bakgrunnen. Den er ikke tilkoblet wifi og har ikke sim kort.

 

Den falt fra 17 til 9% på 30 minutter uten noe som helst bruk (annet enn at jeg slo på skjermen for å sjekke batteriprosenten) Skjermdump er tatt og blir lastet opp senere i dag.

 

I morgen tenkte jeg at jeg skulle teste med en mer jevnbyrdig konkurrent. Nemlig madammens gamle iPhone 5S. Jeg er sikker på at iPhonen vil gruse Samsungen, selv med alle duppeditter påslått, musikk i bakgrunnen etc. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Da har jeg ankommet jobb og det er ganske nøyaktig 30 minutter siden jeg dro den ut av laderen. Ingenting kjører i bakgrunnen. Den er ikke tilkoblet wifi og har ikke sim kort.

 

Den falt fra 17 til 9% på 30 minutter uten noe som helst bruk (annet enn at jeg slo på skjermen for å sjekke batteriprosenten) Skjermdump er tatt og blir lastet opp senere i dag.

 

I morgen tenkte jeg at jeg skulle teste med en mer jevnbyrdig konkurrent. Nemlig madammens gamle iPhone 5S. Jeg er sikker på at iPhonen vil gruse Samsungen, selv med alle duppeditter påslått, musikk i bakgrunnen etc.

Det høres ut som batteriet er game-over.. spesielt når du ikke engang har simkort i.

 

Du skulle fått installert AccuBattery og ladet den til 100%, også bare latt den stå i ett eller to døgn. Vil du være ekstra snill kan du sette den i fly-modus, og skru av GPS, WI-FI og Bluetooth. Om den da mister 10% på 24timer er det noe seriøst galt.. (og ville vært ekstra kjekt å sett hva som forbrukte denne strømmen da).

 

Men det høres ut som batteriet er finito.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har det vært finito fra dag en i tillfelle. Det samme gjelder S8 jeg hadde. Den første uken fungerte begge telefonene fint, men etter det var det dårlige greier. 

 

Jeg kontaktet forhandler vedrørende S8 og han mente at dette var normalt at batteriet ladet seg ut etter en dag med moderat bruk. Jeg sendte den inn og fikk den i retur "friskmeldt". 

 

men den var like dårlig etterpå. 

 

Flere jeg kjenner har også problemer med opplevd batteritid på Samsung telefoner. 

 

EDIT:

Nå er batteriet nede i 5%. Den holder neppe en time til.

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...