Gå til innhold

ANMELDELSE: Battlefield V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare prøvd enspiller biten så vidt, og reagerte på at det ikke var ett eneste symbol fra det tredje riket å skimte. Det er veldig skuffende og direkte pinglete fra DICE sin side.

 

Nå spiller jo jeg for online biten sin skyld og klarer meg nok uten hakekorset og slikt der..., men det er synd å se at spillutviklere lar seg kue på sånt. Trist.

 

Online biten på PC har så langt vært preget med server relaterte problemer rundt TTD, tiden det tar før man ligger stiv når kulene hagler mot deg. Det har vært utrolig ødeleggende for min del. Men nå siste dagene virker dette å komme seg betraketlig :) Sykt plagsomt å ikke en gang får en sjangse til å reagere siden livet er over på ett knips, som om man spiller hardcore x100. Men som sagt virker det å skje ting i kulissene, så det er ikke så ille som det var har jeg inntrykk av etter noen timer online på kvelden i går og i dag.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes progresjonssystemet var litt svakt forklart.. Er det slik at de har gått tilbake til progresjon for hvert enkelt våpen slik som i f.eks. Battlefield 4? Eller er det en reskin av warbonds systemet? Eller er det noe nytt/midt i mellom?

 

Hei! Jeg er ikke hundre prosent sikker på hvordan det fungerte i Battlefield 4 (husker rett og slett ikke), men i Battlefield V får du tilgang til nye nivåer på våpenet du bruker, jo mer du bruker våpenet. Du vil for eksempel kunne bruke poeng du tjener opp i kampene på å oppgradere din MP40, så sant du allerede har høyt nok nivå (gjennom bruk og progresjon i kamper), til å kjøpe nye "ferdigheter". Håper det forklarte ting litt bedre :)

Lenke til kommentar

Har prøvd det, skytingen er bra, men et skikkelig Battlefield spill er det ikke. Holder meg derfor fortsatt til Battlefield 4 og trives med det.

 

Blir moro å se endringene om ett år hva de kan få til.

Det er så skuffende at de ikke klarte å lage noe bedre, er lite kjøtt på beina her. Ille å se at spill idag generelt failer på mye av det gamers ønsker seg.

 

Jeg vil heller ha ett spill som tar dobbelt så lang tid å lage som blir bra, enn et nytt BF spill som blir pushet ut hvert andre år, bare fordi de har lyst å levere no (få betalt).

 

Rockstar Games har skjønt det, de tar tiden sin og leverer saker som forbløffer alle når spillene kommer ut. Samtidig holder de opp et godt rykte for studioet, at man kan stole på det de leverer blir bra.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er ikke helt med på beskrivelsen av BF1 i anmeldelsen. Og i hvert fall ikke hvordan det blir sammenlignet mot BFV.

 

Personlig synes jeg BFV sin MP gjør et gigant steg i riktig retning i forhold til forgjengeren som jeg også likte godt.

 

Blir spennende å se hvordan innholdet blir fremover. Jeg er litt skeptisk til "planen" de har lagt frem.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg synes "alt for lite innhold" er et svakt argument i en anmeldelse av dette spillet, fordi det regelmessig kommer nytt multiplayerinnhold som er gratis (som nevnes i anmeldelsen).

Det er vel kanskje et problem for de som spiller ekstremt mye, men 8 kart til å begynne med er nok til å holde det gående en veldig god stund. Så blir man også bedre kjent med våpen og kartene, jeg mener det er viktig for balansen å innføre ting gradvis. På denne måten vil spillet føles fresht lenger. 

 

Ellers likte jeg også BF1 godt, og synes dette er enda et skritt mot det jeg ønsker fra Battlefield-spillene. 

 

Er dog enig i at det er snodig å utelate hakekors og nazistiske symboler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At det ikke er nazister med skjønner jeg kan være skuffende, men personlig driter jeg i det. At det er "tyskere" holder lenge nok. Jeg spiller ikke for å være så historisk korrekt som mulig. Jeg spiller for å ha det moro. Ser også at det er lite innhold, men dette er da noe vi har visst i mange måneder allerede? Så kanskje det er litt skuffende, men likevel noe man burde være forberedt på. Vi det jo også at det skulle ha en Battle Royal modus, men den ble utsatt til i mars neste år. Mer content kommer nok før den tid. 

 

Det jeg stusser mest på er at anmelder tydeligvis liker selve gameplayet, og sier skytingen er meget bra. Historiene i single-player er også bra, og modusene man har er bra. At det da bare får en 6/10 stemmer ikke helt i min bok. Hele poenget med spill bør jo være at de skal være morsomme å spille, og det er BFV, i følge anmeldelsen. Så hvorfor trekke så mye pga manglende nazister og litt få kart?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er like mange kart og våpen som BF1. + fremtidig innhold kommer hyppigere og er gratis. Medaljer og greier bf1 manglet er på plass til release. Det er langt mer customisation. Assignments fantes vel i BF1, med det er blitt langt mer interessant med et lass av proficiency og mastery challenges til klasser og våpen.

 

Om man synes kartene i ene eller andre spillet er best er vel kanskje subjektivt, men de er jo generelt større og med mindre chokepoints i BFV. Dette fører til mindre clusterfuck og imo bedre spillbarhet.

 

Hver sin smak selvsagt, jeg koser meg mer enn jeg trudde jeg kom til å gjøre så tipp topp!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

At det ikke er nazister med skjønner jeg kan være skuffende, men personlig driter jeg i det. At det er "tyskere" holder lenge nok. Jeg spiller ikke for å være så historisk korrekt som mulig. Jeg spiller for å ha det moro. Ser også at det er lite innhold, men dette er da noe vi har visst i mange måneder allerede? Så kanskje det er litt skuffende, men likevel noe man burde være forberedt på. Vi det jo også at det skulle ha en Battle Royal modus, men den ble utsatt til i mars neste år. Mer content kommer nok før den tid. 

 

Det jeg stusser mest på er at anmelder tydeligvis liker selve gameplayet, og sier skytingen er meget bra. Historiene i single-player er også bra, og modusene man har er bra. At det da bare får en 6/10 stemmer ikke helt i min bok. Hele poenget med spill bør jo være at de skal være morsomme å spille, og det er BFV, i følge anmeldelsen. Så hvorfor trekke så mye pga manglende nazister og litt få kart?

 

Hei! :) Skyting fungerer veldig bra, og er i stor grad det som gjør spillet gøy. Visse brett fungerer, men min mening er at kartene er mye mindre morsomme enn de har vært før, i tillegg til at Grand Operations ikke er i nærheten like kult som i Battlefield 1. Når kartene ikke fungerer på topp, kommer man bare så langt med god skyting. Når det er sagt er 6/10 en nokså god karakter, og jeg er sikker på at spillet vil bli bedre når DICE får fikset på ting, samt gitt ut nye kartpakker og mer unikt innhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

På samme måte er det noe litt merkelig ved at DICE har valgt å fullstendig utelate hakekorset og naziflagget fra Battlefield V. Jeg skjønner at man vil bruke jernkorset og krigsflagget som hovedflagg for Tyskland, men å utelate hakekorset fullstendig? Symbolisme var ekstremt viktig for det tredje riket og nazismen, men det hadde man aldri fått vite hvis Battlefield V hadde stått for historieundervisningen. I tillegg klarer jeg ikke huske å ha hørt eller lest noen si ordet «nazi» eller «Nazi-Tyskland» i det hele tatt. Nei, her handler det om «Germans», «German forces» og «Wehrmacht», helt normale ord som ikke nødvendigvis (utenom sistnevnte) er unikt for andre verdenskrig.

 

Fikk meg til å tenke på denne George Carlin-snutten: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fjerning av nazi-symbolikken er vel enkel snarvei i stedet for å lage flere "versjoner" for de landene hvor symbolikken er forbudt (Tyskland f.eks.) .
Syns ikke det er veldig kritikkverdig.

Lenke til kommentar

8 timer på trial akkurat nå, ikke bestemt meg om kjøp enda. Gunplayet er mye bedre enn de forrige, liker faktisk det. Men skulle ønske kartene var 10x større og at kjøretøy brukes mer aktivt. F.eks transport helikopter eller at vi kunne sittet ombord i en av flyene og parachute ned som i Battlefield 1942 som kom for 16år siden...

 

Er ikke overbegeistret av spillet men det er morro å spille men om det blir kjøp gjenstår å se...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fjerning av nazi-symbolikken er vel enkel snarvei i stedet for å lage flere "versjoner" for de landene hvor symbolikken er forbudt (Tyskland f.eks.) .

Syns ikke det er veldig kritikkverdig.

 

I Tyskland er det ikke lenger forbudt med nazistiske symboler i spill. Spill blir vurdert som kunst, akkurat som film og annen kultur. 

 

Ellers er jeg forsåvidt enig i at det ikke er en stor sak. 

Lenke til kommentar
 Ha med så mange hakekors og nazi-uttalelser du bare vil, men vis frem hvor avskyelig nazismen var og hvorfor det var riktig å kjempe mot dem, så trenger man ikke være redd for at folk skal bli nazister av å spille spillet ditt

 

 

Så hvis man ikke til enhver tid skriker ut om hvor forferdelig nazismen var, så kommer folk til å bli nazister? Folk greier faktisk å tenke selv.

 

Forøvrig er det helt utrolig hvordan artikkelforfatteren stadig lager bråk om politikk. Vanlige folk vil bare ha litt kveldsunderholdning for guds skyld. Vi er ikke så forferdelig interessert i å få trykket et visst politisk syn ned i halsen hver gang vi slår på en skjerm. Jesus ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Sanitetsklassen leger andre spillere ved å dele ut helsepakker, men nytt med Battlefield V er det at alle nå kan hjelpe sine lagkamerater tilbake fra dødens rand. Feltlegene kan imidlertid gjøre det mye raskere enn sine medsoldater."

 

Man kan ikke "hjelpe alle sine lagkamerater tilbake fra dødens rand". Bare de i sin egen squad (eller et Internett-lag av kamerater som anmelder sannsynlig vis ville kalt det). Såfremt man ikke er medic (les: vernepliktig akademiker).

All den unødvendinge oversettingen i denne anmeldelsen gjorde at hjernen min begynte å lese det med trist Herbjørn Sørebø stemme og drømte seg bort til et grått NRK-studio fra 1977. Så jeg måtte bare stoppe å lese etter dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...