Gå til innhold

ANMELDELSE: Battlefield V


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

I Tyskland er det ikke lenger forbudt med nazistiske symboler i spill. Spill blir vurdert som kunst, akkurat som film og annen kultur. 

 

Ellers er jeg forsåvidt enig i at det ikke er en stor sak. 

10. august i år ja, spillet var allerede godt på vei, og mtp. de måtte utsette allerede av andre grunner, så tror jeg nok ikke det stod øverst på agendaen over ting de ville ha fikset i perioden 10. august - release.

Neste gang kanskje  :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Sanitetsklassen leger andre spillere ved å dele ut helsepakker, men nytt med Battlefield V er det at alle nå kan hjelpe sine lagkamerater tilbake fra dødens rand. Feltlegene kan imidlertid gjøre det mye raskere enn sine medsoldater."

 

Man kan ikke "hjelpe alle sine lagkamerater tilbake fra dødens rand". Bare de i sin egen squad (eller et Internett-lag av kamerater som anmelder sannsynlig vis ville kalt det). Såfremt man ikke er medic (les: vernepliktig akademiker).

All den unødvendinge oversettingen i denne anmeldelsen gjorde at hjernen min begynte å lese det med trist Herbjørn Sørebø stemme og drømte seg bort til et grått NRK-studio fra 1977. Så jeg måtte bare stoppe å lese etter dette.

 

Jeg brukte ordet squad for internett-laget av kamerater, som du selv sa, på sånn fjerde avsnittet i anmeldelsen. Jeg brukte til og med ordet "skins"! SKINS, for crying out loud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg brukte ordet squad for internett-laget av kamerater, som du selv sa, på sånn fjerde avsnittet i anmeldelsen. Jeg brukte til og med ordet "skins"! SKINS, for crying out loud.

Kom aldri så langt som til fjerde avsnittet. Da hadde Trygve Bratteli ruslet inn i hjernen min og satt og diskuterte krigsretorikk med Sørebø.

"Skins" trodde jeg var et gammelnorsk ord for et eller annt jeg ikke forsto.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hele Battlefield V er latterlig laget.

Selv DOOM har bedre AI, enn Battlefield V.

Battlefield er først og fremst et PvP spill, singleplayeren er en ettertanke, og AI'en deretter.

 

Doom er kun singleplayer, skulle vel bare mangle at det blir lagt litt mer arbeid i AI'en der?

Lenke til kommentar

Battlefield er først og fremst et PvP spill, singleplayeren er en ettertanke, og AI'en deretter.

 

Doom er kun singleplayer, skulle vel bare mangle at det blir lagt litt mer arbeid i AI'en der?

Nå skal det sies at DOOM er 25 år gammelt.

Det sier jo bare litt, om at singleplayer kunne de spart seg med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg brukte ordet squad for internett-laget av kamerater, som du selv sa, på sånn fjerde avsnittet i anmeldelsen. Jeg brukte til og med ordet "skins"! SKINS, for crying out loud.

 

Mener du "for å grine ut høyt"?  :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvorfor kunne de ikke bare ha hakekors? Er vel lite som er så tilfredsstillende som å drepe nazister.

 

Er vel som noen har spekulert i her for å gjøre det enklere å eksportere til enkelte markeder (selv om tyskland nå har endret regler, men det var vel for sent)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nå skal det sies at DOOM er 25 år gammelt.

Det sier jo bare litt, om at singleplayer kunne de spart seg med.

Vel, jeg antok jo selvfølgelig at du snakket om DOOM fra 2016. 

Lenke til kommentar

Det er fortsatt tidlig på dagen :lol:

Du skrev jo at det allerede var igang? 6/10 er nok hardt å svelge for fans av de nyere BF spillene, men grunnlaget for karakteren kommer godt frem i artikkelen da.

 

Personlig synes jeg det var kult, mangler litt plukk på balanse-siden. Trenger litt flere maps og moduser så er det et helt ok Battlefield.

 

Jeg savner også en mer autentisk WW2 mode, uten rødpunkt-sikter og tullevåpen. For meg er hastigheten vanvittig til tider, og kan ha godt av en noe roligere spillmodus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...