Gå til innhold

Ny reklame i toppen av siden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk på at forumet i stor grad er drifter på ubetalte frivillige som gjør dette i fritiden sin og ikke noen multimillion korprasjon som har øyeblikkelige midler å sette på alle problemer. Så ting tar dessverre tid :)

 

Har dere løsninger og kompetanse å tilføye anbefaler jeg dere å prøve å søke dere inn til et verv i forumet.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Husk på at forumet i stor grad er drifter på ubetalte frivillige som gjør dette i fritiden sin og ikke noen multimillion korprasjon som har øyeblikkelige midler å sette på alle problemer. Så ting tar dessverre tid :)

 

Har dere løsninger og kompetanse å tilføye anbefaler jeg dere å prøve å søke dere inn til et verv i forumet.

 

Rart da, trodde det var Teknisk Ukeblad Media AS som eide dette forumet jeg da. De omsatte jo bare for 115 millioner kroner ifjor. Skulle tro at de hadde noe kompetanse på annonsering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten at jeg har noen form for informasjon til hvordan fordeling mellom ansvar, utgifter og inntekter er mellom TU Media og diskusjon.no så er det vel en balansegang som alt annet, men TU Media blir vel de diskusjon.no må svare til. Uavhengig av hvor mye TU Media omsatte for så er fortsatt storparten av medarbeiderene i diskusjon.no ubetalte frivillige. Om diskusjon.no bare blir ett sort hull for TU Media hvor vi ikke klarer å opprettholde en sunn inntekt men bare utgifter, hvorfor skal da TU media bry seg om å holde liv i et forum med mangfoldige kategorien som har ingenting å gjøre med TU medias egne artikler og innhold? 

 

Igjen så må det spesifiseres at jeg nå kommenterer som en bruker av forumet og representerer ikke meningene til hverken ledelsen i diskusjon.no eller TU Media, sier bare det jeg mener. 

Lenke til kommentar

Husk på at forumet i stor grad er drifter på ubetalte frivillige som gjør dette i fritiden sin og ikke noen multimillion korprasjon som har øyeblikkelige midler å sette på alle problemer. Så ting tar dessverre tid :)

 

Har dere løsninger og kompetanse å tilføye anbefaler jeg dere å prøve å søke dere inn til et verv i forumet.

Forumet har diverre ikkje blitt prioritert særskilt høgt i veldig lang tid av eigarane. Det er nok til at det går rundt og moderering er i stor grad basert på dugnadsarbeid. Mange kunne sjølvsagt bidra, men ein må kunne halde eigarane ansvarleg for tenesta dei leverer. Dei får det dei betalar for, og eg trur ikkje dei betalar meir enn nødvendig. Det er synd, men like fullt ein realitet. Forumet hadde hatt godt av ein 100% med ein god kvalifisert person som kun jobba med utvikling av forumet. Ikkje nødvendigvis permanent men nokre månader opp til eitt år. Ein person som ikkje var blanda inn i moderering, brukarstøtte, forumkategoriar og alt det der, men kun jobba med å optimalisere nettsida diskusjon.no med brukarane i fokus.

 

Reklame er heilt greitt. Endå betre om ein kan velje å betale for å sleppe reklamen. Det er måten det blir gjort på som skurrar for meg. Mange har hatt store ambisjonar for diskusjon.no opp gjennom åra, men det har ikkje blitt så mykje ut av det. At forumet ikkje genererer nok inntekter til å forsvare fleire midlar til utvikling er eit potensielt problem, men då veit eg ikkje om det blir betre av å legge ut reklame som dekkar ein heil mobilskjerm og sjå korleis det går. Det er mogleg å få fleire kroner ut av forumet, men då må det gjennomførast på riktig måte.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

snip

 

Enig i det meste du skriver. Prøver bare å roe ned den agresive retorikken flere har rettet mot de som faktisk sitter og bruker fritiden sin på å prøve å holde forumet gående. Da snakker jeg ikke om meg selv, da jeg som veileder ikke er påkrevd å bruke så fryktelig mye tid, men heller de moderatorene og administratorenne som jobber på med ingen andre insentiver enn en kjærlighet og ønske om å holde forumet i live. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Nå er det helt topp..! en stripereklame i toppen som dekket 10-20% av skjermen hadde også vært fullt akseptabelt.

Ikke ti til tjue. Men én helt hundre prosent fastlåst prosentvis andel. Slik at hoppingen slutter.

 

Hvis rammen blir lastet først slik at teksten havner der den skal så er det helt det samme.

Lenke til kommentar

Ærlig talt... hva slags reklame er dette?

 

iq.JPG

 

I går så jeg en reklame om et program som skulle gjøre Windows raskere med en link til en side hvor man kunne laste ned et program.

 

Dette er rett og slett ikke bra. Trodde jeg var ferdig med slike annonser for 15 år siden.

Du vet vel at ingen sider velger sine egne annonser? Det er annonseleverandøren som tar seg av det, eksempelvis google. Annonsen skal ha en knapp du kan trykke på for å rapportere og blokkere den.
Lenke til kommentar

Du vet vel at ingen sider velger sine egne annonser? Det er annonseleverandøren som tar seg av det, eksempelvis google. Annonsen skal ha en knapp du kan trykke på for å rapportere og blokkere den.

mange sider velger sine egne annonser, men denne siden har valgt å la Google bestemme hva som skal vises. Å trykke på en annonse for å fjerne den funker dårlig. Klikker på disse knappene på Facebook rett som det er, men det resulterer bare i fingerkramper. 

 

Her kan man feks. gå inn å velge hvem man vil reklamere for:

https://tradetracker.com/no/campaigns/no/

 

Da bestemmer man selv hva som vises av annonser. Altså hvis man ikke ønsker å ta noen telefoner og forhandle avtaler selv.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

De siste dagene har det vært reklame for "Akademikliniken" som, med veldreide kvinner som holder på å kle av seg, lokker med at man kan finne lykken bare man legger seg under kniven deres for ett, eller flere, kirurgiske inngrep.

 

Er dette noe diskusjon.no føler er greit?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt... dette finnes det svært lite kunnskap om blandt de som styrer forumet tydeligvis. Jeg er sikker på at jeg kunne fått inn mer sponsorinntekter på den private bloggen min enn det diskusjon.no gjør med disse google annonsene. Å det etter kun ett par telefonsamtaler.

 

Hvor vanskelig kan det være å sette seg ned en kveld og ta noen telefoner og spørre utvalgte bedrifter om å bidra med noen kroner mot annonsering i Norges største diskusjonsforum?

 

Jeg forstår det bare ikke.... rett og slett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...