Gå til innhold

Ny reklame i toppen av siden


Anbefalte innlegg

Innloggede brukere har nå i flere år sluppet unna reklame i forumet, derfor forstår jeg at det blir uvant at det nå dukker opp reklame. 

 

Det har blitt meldt inn behov om at det trengs flere reklamegivende visninger i forumet. I og med at ca. 50% av visningene kommer fra innloggede brukere er dette derfor et ganske betydelig antall visninger.

 

Antallet visninger i spesifikke forumdeler og kategorier er dessverre heller ikke høyt nok til at det lønner seg å bruke ressurser på å selge målrettede kampanjer mot de enkelte forumdelene. 

 

Vi kommer til å evaluere dette etterhvert og tilbakemeldinger fra dere er viktige, men enn så lenge vil det fortsette å være slik. 

 

Ser det kan være plagsomt at siden hopper. Kommer derfor til å sette en minimumshøyde på reklamen i toppen, slik at hvis det ikke leveres noe reklame, så vil høyden på siden likevel forbli den samme, uten noe hopp.

 

Forumet er en tjeneste som koster penger å drifte, som de fleste andre nettsider, vi ser derfor på dette som en av metodene vi kan bruke til å generere noe mer inntekt på kort sikt. På lang sikt kan det tenkes at det finnes bedre finansieringsløsninger.

Finnes det mulighet for å tegne et abonnent som gjør siden (og tilhørende sider) 100% reklamefri?

 

Personlig har jeg ett ønske om at forumet skal ha nok inntekter til å faktisk kunne driftes slik det gjøres i dag, jeg kommer derfor til å hviteliste diskusjon.no i min adblocker. Vil oppfordre alle andre som aktivt bruker forumet og ønsker at det fortsatt skal eksistere i utallige år fremover å gjøre det samme.

 

Hvorfor kan en ikke abonnere på en 100% reklamefri løsning?

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan en ikke abonnere på en 100% reklamefri løsning?

 

Kunne godt tenkt meg en slik løsning selv. Vikti å poengtere ut at jeg og samtlige andre moderatorer og veiledere ikke er affilierte med diskusjon.no på annen måte enn som en frivillig ubetalt "dugnadsarbeidere" med et ønske om at forumet skal vedvare langt inn i fremtiden. Og har sådan ingen mer kontroll over hva som blir gjort og ikke gjort med forumet en vanlige brukere. Eneste vi kan gjøre er å gi tilbakemeldinger til redaksjonen/ledelsen. 

 

Det som uansett er det store faktumet her er at det uansett hvordan en vrir å vender på det koster det penger å drifte et av norges største nettforum, og jeg tror nok at jeg kan si med ganske go sikkerhet at det er ingen som blir rike på de reklamene som nå er plasserte her, men de er dessverre nødvendige for å skaffe nok intekter til driften av forumet.  Ingenting her i verden er gratis, så om en har et ønske om å holde liv i forumet er reklame noe en nå bare må leve med :)

 

edit: Eller å få inn en abonnements tjeneste lignende som vi hadde med Tek Extra før Tek ble skilt ut fra diskusjon.no , kanskje bake det inn i TU Extra eller lignende. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg en slik løsning selv. Vikti å poengtere ut at jeg og samtlige andre moderatorer og veiledere ikke er affilierte med diskusjon.no på annen måte enn som en frivillig ubetalt "dugnadsarbeidere" med et ønske om at forumet skal vedvare langt inn i fremtiden. Og har sådan ingen mer kontroll over hva som blir gjort og ikke gjort med forumet en vanlige brukere. Eneste vi kan gjøre er å gi tilbakemeldinger til redaksjonen/ledelsen.

 

Det som uansett er det store faktumet her er at det uansett hvordan en vrir å vender på det koster det penger å drifte et av norges største nettforum, og jeg tror nok at jeg kan si med ganske go sikkerhet at det er ingen som blir rike på de reklamene som nå er plasserte her, men de er dessverre nødvendige for å skaffe nok intekter til driften av forumet. Ingenting her i verden er gratis, så om en har et ønske om å holde liv i forumet er reklame noe en nå bare må leve med :)

 

edit: Eller å få inn en abonnements tjeneste lignende som vi hadde med Tek Extra før Tek ble skilt ut fra diskusjon.no , kanskje bake det inn i TU Extra eller lignende.

Les nøyere - vi er ikke mot reklamen. Vi er mot plasseringen og størrelsen.
Lenke til kommentar

Vi to bare ignorerer den reklamen vi ikke liker, og det har vi alltid gjort og det kommer vi alltid til og gjøre.

Problemet er at det er blitt umulig på mobil. Den dekker nå hele siden.

 

Plassering og størrelse er vel også korrelert med inntekter, da.

 

Ellers veldig for en doneringsordning/abonnementsordning for reklamefri diskusjon.

Se mine forslag på forrige side - bedre synlighet og mindre irriterende.

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei. Det viser bare at reklamene også er forskjellige.

 

Og det er jo litt av problemet.det er varierende og all den tid reklamen lastes sist så vet man aldri hvor man skal trykke.

 

Så trykker man og akkurat da hopper driten. Er så utrolig dårlig programmering at å ha noe slikt på diskusjon.no burde diskvalifisere de fra å ha alt som er av datakategorier. Blir bare for dumt.

Endret av Jotun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ws5f2jD_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&f

 

 

Slik ser det ut på en P20 Pro vertfall. Ikke helt idieelt, men er et stykke fra å fylle hele skjermen som noen skrekk eksempler her viser. Men klart, det finnes hundretals forskjellige telefoner med forskjellige oppløsninger og forskjellige nettlesere, så det vil vel variere noe.

Har det samme oppsettet på min LG G6, ikke sånn "gedigne" skrekk-reklamer jeg har sett her o.o

Lenke til kommentar

Nå fremstår det nesten som om det er denne mobilreklamen som det er lagt inn et dusin bilder av som er hovedproblemet og det stemmer jo ikke helt. Problemet ligger dypere enn som så.

 

Det gjelder grunnleggende forståelse av digital annonsering og hvordan dette påvirker brukere. Hadde man hatt denne forståelsen så hadde tilnærmingen rundt dette vært helt annerledes over hele forumet.

 

Tro det eller ei, men reklame kan faktisk være en positiv ting hvis det gjøres skikkelig og målrettet. 

Lenke til kommentar

Nå fremstår det nesten som om det er denne mobilreklamen som det er lagt inn et dusin bilder av som er hovedproblemet og det stemmer jo ikke helt. Problemet ligger dypere enn som så.

 

Det gjelder grunnleggende forståelse av digital annonsering og hvordan dette påvirker brukere. Hadde man hatt denne forståelsen så hadde tilnærmingen rundt dette vært helt annerledes over hele forumet.

 

Tro det eller ei, men reklame kan faktisk være en positiv ting hvis det gjøres skikkelig og målrettet. 

Absolutt. referer skamløst igjen til mine forslag på forrige side, kanskje noen som har noe de skulle sagt ser dem:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1826655&p=24679366

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...