Gå til innhold

Ny reklame i toppen av siden


Anbefalte innlegg

Som tidligere nevnt... dette finnes det svært lite kunnskap om blandt de som styrer forumet tydeligvis. Jeg er sikker på at jeg kunne fått inn mer sponsorinntekter på den private bloggen min enn det diskusjon.no gjør med disse google annonsene. Å det etter kun ett par telefonsamtaler.

 

Hvor vanskelig kan det være å sette seg ned en kveld og ta noen telefoner og spørre utvalgte bedrifter om å bidra med noen kroner mot annonsering i Norges største diskusjonsforum?

 

Jeg forstår det bare ikke.... rett og slett...

Noen kroner er ikkje nok ;)

Der er problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når sjansene uansett er større ved å dra inn mer penger ved å skaffe sponsorer selv, så ser jeg ikke noe poeng i å implementere såkalte "auto annonser" fra Google.

 

Jeg tror ikke de største i bransjen baserer seg på slike annonser alene. Vertfall ikke som hovedinntekt.

De har jo også "annonsørinnhold" artikkler. Hvis ting hadde vært så enkelt, og folk hadde donert inn nok penger, så hadde vi nok sett mindre "spam" annonser.

Lenke til kommentar

De har jo også "annonsørinnhold" artikkler. Hvis ting hadde vært så enkelt, og folk hadde donert inn nok penger, så hadde vi nok sett mindre "spam" annonser.

Ja, det er faktisk så enkelt. Spesielt på et forum med størrelsen vi her snakker om. 

 

Jeg kan lett skrape sammen større beløp i min lille private blogg hvis jeg ønsket det, men mitt mål er ikke å tjene penger på bloggen eller drive den komersielt. Men jeg tar i mot gaver fra annonsører som igjen går rett tilbake til mine lesere. Det føler jeg er innafor.

 

Så langt har jeg ganske lett skaffet produkter for ganske mange tusen og det har ikke kostet meg annet enn noen eposter. Men man må jo bygge opp et "kundeforhold" og vise at man er seriøs. Man kan ikke bare sende av gårde en tiggemail og håpe på det beste. 

 

Man sender en forespørsel til en annonsør man tror vil passe godt på siden med tanke på klientellet som besøker den. Dette øker sjansene for at de som annonserer får utbytte av annonseringen. 

 

Man må på en måte kjenne bransjen litt samt selvsagt at man må dokumentere trafikken på siden i form at Google Analytics etc. Er man en normal oppegående person som er flink til å prate for seg samt sette seg inn i det han driver med, så bør ikke dette by på problemer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...