Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andynator, Apple utnytter merkenavnet for det er verdt. Fra 5000kr til 12000kr for en iPhone er noe sykt.

Det kan nå diskuteres. De lager være veldig bra pakke. Som nevnt av andre så var Note9 noe av det bedre jeg også har prøvd av android men den ble solgt igjen fordi jeg er mye mer fornøyd med totalpakken til Apple. Note 9 koster 12600kr så den er ikke så fryktelig langt i fra iPhone, men jeg har ingen problemer med å betale de siste lappene for å få et så mye bedre produkt (i mine øyner) som det Apple tilbyr.

 

Kan ringe med en telefon til 2000kr også, men du er i totalt feil tråd om du mener de er i samme klasse det :)

 

Kjøper alltid Note telefonene og de nyeste Iphonene, alt jeg har i huset har et eple på seg så IPhone er obligatorisk( også jobbtelefonen)

Denne gangen smerter det litt, Note 9 er det beste jeg har hatt av Android i huset, å plutselig fant Apple ut at de skulle sende telefonene ut mye tidligere enn før.

Så Dessverre ryker Samsungen litt raskere enn planlagt denne gangen

Hehe godt å høre at jeg ikke er aleine :p Var note8 og X på meg i fjor også, men er så mye bedre fornøyd med totalpakken Apple tilbyr at jeg går på en smell hver gang.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt X. Er 3d touch essensielt, eller klarer jeg meg uten. Har ikke brukt det tidligere. Er det mer som bør hindre meg i å kjøpe xr?

 

3D Touch har vi vel hatt siden iPhone 6S og det er jo bare en forbedret variant av long press som også kan registrere forskjellen på hvor hardt du trykker. Jeg bruker det og liker det mye bedre enn long press men det er ikke essensielt. iPhone Xr har jo en litt forberdte long press i form av at du har haptic engine så du får samme feedback følelse som 3D Touch ting er bare ikke like responsivt og kan ikke merke forskjellig på hvor hardt du presser.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt X. Er 3d touch essensielt, eller klarer jeg meg uten. Har ikke brukt det tidligere. Er det mer som bør hindre meg i å kjøpe xr?

 

Jeg brukte det mye mer enn jeg trodde. F.eks er det kjempegreit til å trykke litt hardere over tastaturet og flytte input dit man vil om teksten må redigeres. Det var egentlig her jeg savnet det mest ellers har jeg bare brukt den helt sporadisk til noen gestures. Hadde vært bummer om den var fjernet. 

 

Btw, har noen sett på deksler og skjermbeskytter til Xs? Spigen har ingenting på lager og jeg regner med at de lokale sjappene heller ikke har det ved launch. 

Lenke til kommentar

Jeg brukte det mye mer enn jeg trodde. F.eks er det kjempegreit til å trykke litt hardere over tastaturet og flytte input dit man vil om teksten må redigeres. Det var egentlig her jeg savnet det mest ellers har jeg bare brukt den helt sporadisk til noen gestures. Hadde vært bummer om den var fjernet.

 

Btw, har noen sett på deksler og skjermbeskytter til Xs? Spigen har ingenting på lager og jeg regner med at de lokale sjappene heller ikke har det ved launch.

Mytrenyphone.no av alle steder hadde litt OK utvalg. Så jeg bestilte 3 stk derfra.

Lenke til kommentar

Ser ulåst iPhone xs max 256 gb  ulåst koster kr 10284 i usa. Det er faktisk over 4000 kroner billigere enn her i Norge. 

 

Ang om xs og x modellen bruker samme deksel så vet jeg faktisk ikke. Om du går på Apple.no og velger deksel til xs, så trykker kompatibilitet så skriver dem kun xs og ikke x modellen. 

 

https://www.apple.com/no/shop/product/HMHB2ZM/A/otterbox-traction-series-deksel-for-iphone-xs?fnode=99&fs=f%3Diphonex-iphonexs%26fh%3D458b%252B4959%252B4a78

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt X. Er 3d touch essensielt, eller klarer jeg meg uten. Har ikke brukt det tidligere. Er det mer som bør hindre meg i å kjøpe xr?

Aldri utnyttet 3D touch sin fulle potensiale (hvis det i det hele tatt er noe). Hadde ikke brydd meg det grann om 3D touch, og regner med at denne blir fjernet fra alle versjoner av iPhone som lanseres neste år.
Lenke til kommentar

Har bestilt iPhone Xs 64gb sort etter å ha hatt en 6S Plus i 2 år nå. Funker fremdeles meget bra men knuste selvfølgelig skjermen og det frister med en nyere og mindre telefon. Lei av å tekste med to hender. 

 

Mulig jeg ikke har fått alt med meg her, men skal det ikke være mulig må få flere apper i bredden på en ny 6,5» skjerm enn en gammel 4» skjerm?
Hadde vært fryktelig kjekt å hatt noen ekstra apper fremme på skjermen

 

Vet ikke hvordan det er med Max men på Plus-tlfene får du bare mer plass mellom appene. 

Lenke til kommentar

Ettersom Xs blir min første iPhone med trådløs lading og uten jack-plugg, så har jeg gjort noen innkjøp allerede og er klar for at mobilen kommer på døra på fredag.

 

Har kjøpt meg en billig Qi-lader på AliExpress, og den kom i posten i går. Aner ikke om den er noe særlig, men vi prøver. I tillegg har jeg kjøpt meg et adapter, slik at jeg får Lightning-plugg og jack-plugg. Trenger det i bilen spesielt, hvor jeg kun får kjørt musikk over AUX inntil videre. Ellers har jeg litt lyst å kjøre uten case, meeeen en mobil til nesten 10.000,- må få litt beskyttelse, så gikk for en Spigen Air Skin, som ikke kostet all verden.

 

Nå kan fredag bare komme. Jeg er klar!

Lenke til kommentar

IKEA har noen rimelige og fine Qi ladere. Jeg gikk på med hullsag å felte inn en ladeplate i nattbordet og på kontoret. Tror ikke jeg ladet Xen jeg hadde med kabel en eneste gang.

 

Får du ikke kjøpt noe som går fra aux til blåtann i bilen? Jeg bruker kun blåtann i mine biler og det er så digg å slippe å plugge inn/ut telefonen samt automatisk få handsfree.

Lenke til kommentar

Får du ikke kjøpt noe som går fra aux til blåtann i bilen? Jeg bruker kun blåtann i mine biler og det er så digg å slippe å plugge inn/ut telefonen samt automatisk få handsfree.

Joda, har blåtann i min bil, men er nødt til å selge den da motoren røk i sommer, og regner med jeg blir stuck med kasett til AUX i bilen jeg låner frem til jeg flytter hjem til Norge i desember. :)

 

Å bygge inn Qi lader i nattbordet høres faktisk ikke så dumt ut! Må sjekkes ut etterhvert. Får se hvordan den jeg kjøpte nå fungerer.

Lenke til kommentar

Ja, det MÅTTE jo være Apple sine feil... *som vanlig* :p

 

«Det er slik at Apple bestemmer hvilke land og operatører som får benytte de forskjellige tjenestene i produktene sine.  Vi jobber kontinuerlig med smarte løsninger – noe nettopp eSim er. Vi håper derfor på å etterhvert, i dialog med Apple, kunne tilby alle kundene våre eSim i produktenene vi selger, og at Norge også kan komme inn på markedet.»

-Telenor

Avventer bortforklaringen din med glede :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...