Gå til innhold

Forbrukere sliter med bilproblemer – Tesla peker seg negativt ut


Anbefalte innlegg

 

Fire nuller på grillen og en bak rattet mener du? :p

 

For ganske mange er heller ikke Møller bil et synonym med god service heller...

Likevel selger møller biler i bøtter og spann, år etter år.

BillingKjentRæll vet du.. Fattig folka må jo kjøpe noe som er kjent de også, da blir det VAG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn det må gå i Norge når det skal pøses på med noe det ikke er tilrettelagt for. Samtidig vil jeg påstå at det er typisk nordmenn og ikke tenker lenger enn "åhh ny bil". Ikke tenker vi på serviceapparatet og lignende ting.

Tesla sitt serviceapparat har vært veldig godt. Var først i fjor høst/nå i vinter, at det har begynt å skeie ut og bare blitt verre og verre.

Lenke til kommentar

Tesla sitt serviceapparat har vært veldig godt. Var først i fjor høst/nå i vinter, at det har begynt å skeie ut og bare blitt verre og verre.

Det er vel ganske typisk for nye selskap som etablerer seg og etter kvart blir større enn dei har kapasitet til. Sett fleire tilfelle av det innanfor elektronikkbransjen. Ein ny butikl startar opp med nokre tilbud for å få kundar. Med mindre volum har dei tid til ein god service of får mykje skryt av det. Dette fører til fleire kundar og på eit tidspunkt blir det for mykje og servicen går ned.

 

Ikkje utenkeleg at Tesla leverte god service i starten, med færre bilar på veiane. Når det stadig blir fleire og mange av dei må på service, så ballar det på seg og blir kø.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Service skal vel gå rundt økonomisk av seg sjølv og burde være mulig å få på plass for Tesla. Derimot er reklamasjon og den type problem bare utgifter og kan såleis lage problemkø for ein kort periode eller lenger periode viss det stadig dukker opp meir å reklamere for på ein veksande Tesla-flåte.

 

Viss det tek meir enn 48 timer å skaffe til veie Tesla-deler, ville eg aldri brydd meg med bilmerket.

 

Syns ikkje dette lover så godt for Tesla. Bilhold er litt meir enn bare kjøpe bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den vil naturlig nok ligge bedre på veien enn en Model X. Å sammenligne en bil på stylter (suv) med en ordentlig bil er uansett håpløst når det gjelder kjøreegenskaper.

 

Ellers interessante nyheter med tanke på E-Tron, endelig blir det muligheter for kamera-speil (påstår de). Som betyr at løpet ikke er kjørt for slike speil på Porsche Taycan.

 

Model x er en suv, e-tron er en suv. Model x har lavest tyngdepunkt av alle i sin klasse. Forøvrig vil kommende Model y være i samme klasse som e-tron.

 

Kameraspeil blir ikke godkjent i us, så kommer neppe på e-tron i andre verdensdeler heller. Dessverre.

Lenke til kommentar

Service skal vel gå rundt økonomisk av seg sjølv og burde være mulig å få på plass for Tesla. Derimot er reklamasjon og den type problem bare utgifter og kan såleis lage problemkø for ein kort periode eller lenger periode viss det stadig dukker opp meir å reklamere for på ein veksande Tesla-flåte.

 

Viss det tek meir enn 48 timer å skaffe til veie Tesla-deler, ville eg aldri brydd meg med bilmerket.

 

Syns ikkje dette lover så godt for Tesla. Bilhold er litt meir enn bare kjøpe bilen.

 

Det er litt merkelig at de ikke setter litt mer fokus på kvalitetskontroll før bilene forlater fabrikken. Lakk som skaller av fordi noe så enkelt som dører ikke er justert blir fort dobbelt opp med problemer en uke eller to etter overlevering. Inn tre-fire ganger for løse paneler i interiør er også ganske meningsløs bruk av tid og penger for alle parter. Slik det er nå er det bedre å kjøpe en ett års gammel Tesla model x da den er ordentlig skrudd sammen grunnet alle utførte reklamasjoner og rettelser. Dårlig rykte, og penger ut av vinduet for Tesla. På toppen må de altså ansette et unormalt høyt antall hender for service. Og alt dette pga. noe så banalt som elendig kvalitetskontroll i enden av samlebåndet. Vanskelig å forstå prioriteringene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tesla rykket opp til desidert topp av bilfabrikanter hos forbrukerrådet i norge. Og elendig delelogistikk betyr lang ventetid på verksted. 3 måneder er ikke unormalt. Tesla har alltid vært dårlig bygget, men virker som det har blitt verre.

 

Audi sier selv at E-Tron blir første masseproduserte bil med kameraspeil, så da har de vel avklart at det blir ok i EU.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er visst en del kø på Teslas service-sentre for tiden. Noen får lang ventetid når de prøver å bestille service. Sjefen som var ansvarlig for dette måtte vel nylig gå, så Tesla-eiere får satse på at det nå vil bli litt bedre. Jeg leste noe om at de skal ansette mange nye service-folk i løpet av sommeren.

 

Det hjelper ikke med nye servicefolk når man ikke har deler. Det tar ofte lenger tid å få deler enn å få ny bil.

 

Prøvde nå igjen, en ny "test" som jeg har kjørt flere ganger når jeg har relativt god tid. Ringer Teslas nummer, taster 2 for delelager og telefonen ringte som vanlig i 30 minutter uten at man fikk noe annet enn den stadige oppringningen, ingen som sier "du rykker stadig frem i køen". Ingenting! Nåtting! Tesla har altså rigget opp et dummysystem på telefonen. Akkurat som enkelte rigger opp et dummykamera på husveggen for å lure tyven rigger Tesla opp et dummysystem for telefonen for å lure kunder til å tro at de har en organisasjon som fungerer. Men dette jo logisk. Har man ingen deler å selge trenger man ikke ta telefonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er bare et mindretall som har problemer med bilen, så å begynne å snakke om manglende kvalitetskontroll blir litt for dumt.

 

Du vil dysse ned det hele og gjerne påpeke at andre produsenter ikke sparer tid på kvalitetskontroller for å få bilene ut i markedet før de føler de er klare for det. Husk gjerne også at det kun er noen få land hvor elbil har tatt helt av. 

 

Men en litt kjapp utregning for Tesla sin situasjon i Norge. Det er 11 service sentere i Norge, jeg kjenner ikke til kapasiteten men anslår de håndterer 10 biler pr dag. Totalt kapasitet blir da 550 biler i uka her i landet. 

Vi vet de kun reserverer tid 9mnd frem i tid og flere har fått beskjed om at det er "fullt". Si snittet i landet er 6mnd venting. 

Det skulle bety at det er 14.300 biler som venter på rep/service osv.. Av totalt 26.300 registrerte i landet... 

 

Å si mindretall virker helt feil, og gjerne bare et forsøk på å dysse ned en håpløs situasjon? 

Sammenlignet med et hvilket som helst annet merke er dette en katastrofe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er bare et mindretall som har problemer med bilen, så å begynne å snakke om manglende kvalitetskontroll blir litt for dumt.

 

Nei, det blir ikke dumt, for det er akkurat hva som er hovedproblemet. En gjenganger er nettopp justering av dører, og løse interiørpaneler. Akkurat slike ting som kvalitetskontroll på slutten av samlebåndet skal avdekke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tesla rykket opp til desidert topp av bilfabrikanter hos forbrukerrådet i norge. Og elendig delelogistikk betyr lang ventetid på verksted. 3 måneder er ikke unormalt. Tesla har alltid vært dårlig bygget, men virker som det har blitt verre.

 

Audi sier selv at E-Tron blir første masseproduserte bil med kameraspeil, så da har de vel avklart at det blir ok i EU.

 

Da får vi vente tålmodig på at e-tron blir levert, og se hva den kommer mer. Jeg tipper den får normale speil, men holder muligheten åpen for at et lite svært antall biler levert i eu får kamera (som option)

Lenke til kommentar

Det er bare et mindretall som har problemer med bilen, så å begynne å snakke om manglende kvalitetskontroll blir litt for dumt.

Du vil dysse ned det hele og gjerne påpeke at andre produsenter ikke sparer tid på kvalitetskontroller for å få bilene ut i markedet før de føler de er klare for det. Husk gjerne også at det kun er noen få land hvor elbil har tatt helt av.

 

Men en litt kjapp utregning for Tesla sin situasjon i Norge. Det er 11 service sentere i Norge, jeg kjenner ikke til kapasiteten men anslår de håndterer 10 biler pr dag. Totalt kapasitet blir da 550 biler i uka her i landet.

Vi vet de kun reserverer tid 9mnd frem i tid og flere har fått beskjed om at det er "fullt". Si snittet i landet er 6mnd venting.

Det skulle bety at det er 14.300 biler som venter på rep/service osv.. Av totalt 26.300 registrerte i landet...

 

Å si mindretall virker helt feil, og gjerne bare et forsøk på å dysse ned en håpløs situasjon?

Sammenlignet med et hvilket som helst annet merke er dette en katastrofe.

Bra at Elon Musk ikke er som hekemo og heller anerkjenner problemet enn å neglisjere det. :-)

 

https://e24.no/bil/tesla-motors/elon-musk-forstaar-at-nordmenn-er-misfornoeyde/24386994

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det er visst en del kø på Teslas service-sentre for tiden. Noen får lang ventetid når de prøver å bestille service. Sjefen som var ansvarlig for dette måtte vel nylig gå, så Tesla-eiere får satse på at det nå vil bli litt bedre. Jeg leste noe om at de skal ansette mange nye service-folk i løpet av sommeren.

 

Det hjelper ikke med nye servicefolk når man ikke har deler. Det tar ofte lenger tid å få deler enn å få ny bil.

 

Prøvde nå igjen, en ny "test" som jeg har kjørt flere ganger når jeg har relativt god tid. Ringer Teslas nummer, taster 2 for delelager og telefonen ringte som vanlig i 30 minutter uten at man fikk noe annet enn den stadige oppringningen, ingen som sier "du rykker stadig frem i køen". Ingenting! Nåtting! Tesla har altså rigget opp et dummysystem på telefonen. Akkurat som enkelte rigger opp et dummykamera på husveggen for å lure tyven rigger Tesla opp et dummysystem for telefonen for å lure kunder til å tro at de har en organisasjon som fungerer. Men dette jo logisk. Har man ingen deler å selge trenger man ikke ta telefonen.

Nå har du skrevet det samme innlegget på alle tråder i alle omtaler av Tesla på alle nettsider som fins i Norge.

 

Du ville bli veldig overrasket over hvor mange firmaer som ikke har komplett delelager i Norge. De fleste har hovedlagre i Nederland/Belgia alt fra bilmerker til vaskemaskinprodusenter og kopimaskiner. Tesla har lager i Moss, men det vil du ikke tro på, fordi du ikke får 'du rykker stadig fremover i køen' når du ringer. Jeg regner med at du forstår at når noen ringer 'delelager' til hvilket som helst firma, så kommer du til en person som sitter foran en pc, og ikke en som sitter på toppen av et delefjell inne på et verksted. Den personen lager da en bestilling på den delen, og er den ikke i Norge, så må den bestilles fra et annet sted. Når du da foretar denne 'testen' din, og ikke får svar, så send en mail. På den måten får de selve forespørselen, navn og mulighet til å kontakte deg. (Ja, jeg har vært innom den biten av en serviceorganisasjon, og en kunde som legger på blir vanskelig å kontakte, noe som nettopp er grunnen til mail) Neste gang jeg ringer Toyota, og blir sendt fra kundemottak til verksted, og ingen på verkstedet svarer, skal jeg da skrive 2000 innlegg om at Toyota ikke har verksted? Ja, selvsagt burde Tesla ha den telefonen bemannet i åpningstiden, men sånn er det av en eller annen grunn ikke, så send mail. Karosserideler er noe Tesla tydligvis ikke har på lager i Norge eller Europa, men som kun sendes fra USA. (Tesla er i aluminium, så tydligvis ikke bare enkelt. Da Audi sin A8 var ny, måtte alle biler med karrosseriskader sendes til Tyskland den første tiden).Har flere bekjente med samme 'problem'. Ja, problem i anførselstegn, fordi alle har fått lånebil, noe du også hadde fått, om du faktisk var eier av en Tesla....for det er hva dette virker som med disse skriveriene dine: at du ikke har en Tesla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...