Gå til innhold

Forbrukere sliter med bilproblemer – Tesla peker seg negativt ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er visst en del kø på Teslas service-sentre for tiden. Noen får lang ventetid når de prøver å bestille service. Sjefen som var ansvarlig for dette måtte vel nylig gå, så Tesla-eiere får satse på at det nå vil bli litt bedre. Jeg leste noe om at de skal ansette mange nye service-folk i løpet av sommeren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er visst en del kø på Teslas service-sentre for tiden. Noen får lang ventetid når de prøver å bestille service. Sjefen som var ansvarlig for dette måtte vel nylig gå, så Tesla-eiere får satse på at det nå vil bli litt bedre. Jeg leste noe om at de skal ansette mange nye service-folk i løpet av sommeren.

Hjelper lite med service folk når de ikke har dele lager i europa samt at de fleste delene går til nye biler, hørt om folk som har hatt tesla på service i flere måneder i påvente at deler skal komme med båt og fått en fosil bil som leiebil :p

Endret av onkel_jon
  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Det er visst en del kø på Teslas service-sentre for tiden. Noen får lang ventetid når de prøver å bestille service. Sjefen som var ansvarlig for dette måtte vel nylig gå, så Tesla-eiere får satse på at det nå vil bli litt bedre. Jeg leste noe om at de skal ansette mange nye service-folk i løpet av sommeren.

Hjelper lite med service folk når de ikke har dele lager i europa samt at de fleste delene går til nye biler, hørt om folk som har hatt tesla på service i flere måneder i påvente at deler skal komme med båt og fått en fosil bil som leiebil :p

Jo, de har delelager i Europa. Flere, faktisk. Ett av dem er i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neste år selges det knapt Tesla X når Audi kommer på banen. Da snakker vi ekte premiumbil.

 

Disse er vel ikke i samme klasse, Audien er en vesentlig mindre 5-seter. Den konkurrerer nok mer med I-Pace og den kommende CUVen basert på Model 3 (Model Y).

 

Ukjent hengervekt også foreløpig på Audien.

 

Forøvrig er nok mange av Tesla-eierne mer på jakt etter bruksbil enn "premium"-bil. Det gjaldt ihvertfall oss, vi trengte noe med god plass og god hengervekt. Gir benk i "luksus" og "premium", og bestilte med stoffinteriør. Bilen er ellers nydelig å kjøre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For ganske mange er heller ikke Møller bil et synonym med god service heller...

Man kan sikkert si mye om Møller, men de er i hvert fall velorganiserte, har kompetente ansatte og mye kortere ventetid. En stor andel servicepersonell (ikke mekanikere) i Tesla vet knapt nok hva som er bak og fram på en bil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mange som har snakket om produksjonsproblemene til Tesla og det at de henger etter skjema med å rampe opp produksjonen. Akkurat det hadde jeg ingen tro på at ville være noe problem. Men, det som kan bli et veldig stort problem, er servicen. Hvis de ikke får styr på den til neste år når Model 3 lanseres her til lands, så vil de få meget store problemer. De er også nødt til å få ned feilraten på biler som blir utlevert. 

I fjor ventet vi kanskje max 1 måned på å få time for henvendelser og faktisk få feil utbedret på en S85. Nå tok det nesten 3 måneder å få booket time for å bytte 2. dørhåndtak på samme dør på under 6 måneder etter at vi tok over bilen (helt ny S75D).

Blir spennende å se hvor dette bærer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Neste år selges det knapt Tesla X når Audi kommer på banen. Da snakker vi ekte premiumbil.

 

Helt enig, har vært ute og testet flere Tesla S modeller. De ser moderne ut og har høy gadgetfaktor, men synes dessverre at premium bil følelsen uteblir.

Og hvor mange biler planlegger Audi å lage pr år? Eller Jaguar, for den skyld? Jaguar håper å få laget 1500 biler i år, og Audi får kanskje ut 200 i 2018. Begge vil toppe ut kapasitetsmessig på under 10000 produsert pr år. (6000 er ryktet for begge). Med slike tall blir de ingen Tesla-killer.....de er ikke engang i samme markedssegment, og trolig fører utsolgte I-pace og e-tron til høyere salg av Model S og Model X.

 

Active torque vectoring som kunne vært Audi sin styrke er lagt bort da de har gått for kun en motor bak, og ikke to, antall hk faller til 320, og rekkvidden har også skrumpet siden prototypen var i Geneve.

 

Om Audi blir en bedre bil rent (følt) kvalitetsmessig enn Tesla? Ganske sikkert. Blir den raskere, vil den ligge bedre på veien, vil den ha lengre rekkevidde, og vil den ha dedikert ladenettverk tilgjengelig? Nei. Ingen av delene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den vil naturlig nok ligge bedre på veien enn en Model X. Å sammenligne en bil på stylter (suv) med en ordentlig bil er uansett håpløst når det gjelder kjøreegenskaper.

 

Ellers interessante nyheter med tanke på E-Tron, endelig blir det muligheter for kamera-speil (påstår de). Som betyr at løpet ikke er kjørt for slike speil på Porsche Taycan.

Lenke til kommentar

Man kan sikkert si mye om Møller, men de er i hvert fall velorganiserte, har kompetente ansatte og mye kortere ventetid. En stor andel servicepersonell (ikke mekanikere) i Tesla vet knapt nok hva som er bak og fram på en bil.

Tja, liker ikke for eksempel at de sender ambulanser ut att på veien uten at de faktisk utfører bremseskifte som var det servicen var for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...