Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Er det EKTE nvlink på RTX Titan, og ikkje bare SLI? 

 

 

  • "100GB/s NVIDIA NVLink can pair two TITAN RTX GPUs to scale memory and compute "
Hva er det du tenker på?

Alle Turing-kort (TU102) kan bruke "ekte"(?) NVLink, altså høyere båndbredde og P2P med CUDA.

 

Grafikkdriveren for gaming (DX11, DX12, etc.) er foreløpig kun skrevet for å støtte SLI-over-NVLink.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du tenker på?

Alle Turing-kort (TU102) kan bruke "ekte"(?) NVLink, altså høyere båndbredde og P2P med CUDA.

 

Grafikkdriveren for gaming (DX11, DX12, etc.) er foreløpig kun skrevet for å støtte SLI-over-NVLink.

 

 

Håpte på å få begge gpuene til å bli til èn og minnet doblet seg også. Men det er kanskje bare til CUDA etc? Hadde et lite håp om at dette funket i Battlefield V  :rofl:

 

Får jo helt vill fps med Nvlink til 2x 2080ti i DX 11 i BF V. 180-230fps med oppløsning på 3440x1440 ultrasettings. Ikkje tvil om at nvlink funker bra i BF V. Ett kort gir 120 - 140fps

 

Kortet er tydeligvis mest for HKS:

 

The Titan RTX is aimed at AI researchers, data scientists, and content creators, with NVIDIA claiming "breakthrough performance" from FP32, FP16, INT8 and INT4 operations that allows for faster training and inference of neural networks. Researchers will also be able to leverage NVLink to combine two Titan RTXs when working with large data sets. Of particular interest for data scientists will be the fact that the Titan RTX supports RAPIDS, the open-source libraries that integrate with popular data science workflows to boost machine learning use cases.

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Får jo helt vill fps med Nvlink til 2x 2080ti i DX 11 i BF V. 180-230fps med oppløsning på 3440x1440 ultrasettings. Ikkje tvil om at nvlink funker bra i BF V. Ett kort gir 120 - 140fps

 

Drøy pris å betale for de extra fps der Nizzen på singel vs nvlinka kort. Til 4K gaming blir det vel noe annet, der trenger du vel Nvlinka korta. 120+ fps gir smooth gameplay i Battlefield :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Drøy pris å betale for de extra fps der Nizzen på singel vs nvlinka kort. Til 4K gaming blir det vel noe annet, der trenger du vel Nvlinka korta. 120+ fps gir smooth gameplay i Battlefield :)

Venter jo på 3440x1440 200hz skjermene som forhåpentligvis kommer tidelig Q1 2019

 

Ja spillet går HELT smooth med ett 2080ti i DX 11 :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Her er CUDA p2pBandwidthLatencyTest på 2 stk. RTX 2080 Ti med NVLink.

96.40 GB/s på sekund toveis-ytelse. Ikke langt unna 100 GB/s som er teoretisk maks.

 

RTX Titan vil gi lik ytelse.

 

P2P Connectivity Matrix
     D\D     0     1
     0	     1     1
     1	     1     1
Unidirectional P2P=Disabled Bandwidth Matrix (GB/s)
   D\D     0      1
     0 528.83   5.78
     1   5.81 531.37
Unidirectional P2P=Enabled Bandwidth (P2P Writes) Matrix (GB/s)
   D\D     0      1
     0 532.21  48.37
     1  48.38 532.37
Bidirectional P2P=Disabled Bandwidth Matrix (GB/s)
   D\D     0      1
     0 535.76  11.31
     1  11.42 536.52
Bidirectional P2P=Enabled Bandwidth Matrix (GB/s)
   D\D     0      1
     0 535.72  96.40
     1  96.40 534.63
P2P=Disabled Latency Matrix (us)
   GPU     0      1
     0   1.93  12.10
     1  12.92   1.91

   CPU     0      1
     0   3.77   8.49
     1   8.52   3.75
P2P=Enabled Latency (P2P Writes) Matrix (us)
   GPU     0      1
     0   1.93   1.34
     1   1.34   1.92

   CPU     0      1
     0   3.79   3.08
     1   3.07   3.76
Endret av HKS
Lenke til kommentar

Nå ser det ut som de så smått begynner å få litt mer teken på raytracing og.

Ja, selektiv RT der det betyr noe har løst hastighetsproblemet på en bra måte. Dette er alt annet en enkelt å implementerei spillmotorer, så tror nok det kommer et jevnt tilsig av titler som har støtte over tid p.g.a kompleksiteten i implementeringen.

Lenke til kommentar

Venter jo på 3440x1440 200hz skjermene som forhåpentligvis kommer tidelig Q1 2019

 

Ja spillet går HELT smooth med ett 2080ti i DX 11 :D

 

Hvor stor er ytelsesforskjellen og det visuelle mellom DX 11 og DX 12 da? Nå har jeg bare et 2080 og ikke et 2080 Ti, men med DX 12 har jeg texture og texture filtering på ultra, resten på high for å ligge over 100 FPS hele tiden med 2560x1440 oppløsning.

Lenke til kommentar

Var det ikke slikt at Quadro-kortene hadde en annen type Nvlink adapter og støtter høyere båndbredde også?

Nei, det er samme "bru" på Quadro.

De fleste av Tesla-kortene kommer med egen connector/socket som er kjent som SMX2, Volta (GV100) støtter opp til seks NVLink Gen2-kanaler, for opp til 300GB/s båndbredde.

 

TU102 har to NVLink Gen2 kanaler og TU104 har en NVLink Gen2-kanal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Venter jo på 3440x1440 200hz skjermene som forhåpentligvis kommer tidelig Q1 2019

 

Ja spillet går HELT smooth med ett 2080ti i DX 11 :D

 

 

Alle skjermer som er "lansert" med 3440x1440@200Hz så langt er jo alle MVA-paneler. Om det ikke har skjedd en aldri så liten revolusjon med disse panelene så vil nok 200Hz ha fryktelig lite for seg da panelet rett og slett ikke klarer å henge med i svingene så det gir absolutt null utbytte og gir bare høyere potensiale for overshot og smearing.

 

Selv IPS vil vel slite når fargeskift og ting skal gå såpass raskt. Skal du først opp på 200Hz+ så er det vel først og fremst TN-paneler som gjelder da de har raskere pixelrespons enn IPS og langt raskere enn VA. Her vil jo OLED og µLED kunne hjelpe oss endel men er vel en stund før vi ser noe slikt på gaming monitor fronten.

 

Hovedgrunnen til at disse lanseres med MVA-paneler er vel for å kunne skryte på seg HDR ettersom det er fryktelig vanskelig å få produsert 3440x1440@200Hz IPS som på noen måte klarer å fylle minimumskravene for HDR. På grunn av temmelig lugubert sortnivå så må de jo da klare å kompansere med ekstra høy lysstyrke men disse AH-IPS panelene har jo så langt ikke hatt så fryktelig mye å skryte av der heller så de er jo temmelig lite egnet for HDR.

 

Er vel derfor de går for MVA-paneler som har langt bedre sortnivå og derfor ikke er like avhengig av høy lysstyrke for å klare å gi et snev av reell HDR-effekt selv om disse nok også vil slite med å gi deg en spesielt god HDR-opplevelse. Men HDR er jo et buzzword for tiden så det er jo noe de helst vil ha så de kan skryte av det. Det er nok langt viktigere enn da de faktisk tilbyr et skjermpanel som på noen måte har noe fornuftig utbytte av 200Hz panel. De vet at det faktum at det står 200Hz, 21:9 og HDR er det som vil få de til å selge, selv om 200Hz, 21:9, IPS nok ville vært langt mer logisk og fornuftig. Om ikke TN, men TN ville vel slitt voldsomt med fargeskift ut til kantene vil jeg tro og folk flest setter jo likhetstegn mellom TN og billig skvip så det selger vel ikke så bra lenger på grunn av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle skjermer som er "lansert" med 3440x1440@200Hz så langt er jo alle MVA-paneler. Om det ikke har skjedd en aldri så liten revolusjon med disse panelene så vil nok 200Hz ha fryktelig lite for seg da panelet rett og slett ikke klarer å henge med i svingene så det gir absolutt null utbytte og gir bare høyere potensiale for overshot og smearing.

 

Selv IPS vil vel slite når fargeskift og ting skal gå såpass raskt. Skal du først opp på 200Hz+ så er det vel først og fremst TN-paneler som gjelder da de har raskere pixelrespons enn IPS og langt raskere enn VA. Her vil jo OLED og µLED kunne hjelpe oss endel men er vel en stund før vi ser noe slikt på gaming monitor fronten.

 

Hovedgrunnen til at disse lanseres med MVA-paneler er vel for å kunne skryte på seg HDR ettersom det er fryktelig vanskelig å få produsert 3440x1440@200Hz IPS som på noen måte klarer å fylle minimumskravene for HDR. På grunn av temmelig lugubert sortnivå så må de jo da klare å kompansere med ekstra høy lysstyrke men disse AH-IPS panelene har jo så langt ikke hatt så fryktelig mye å skryte av der heller så de er jo temmelig lite egnet for HDR.

 

Er vel derfor de går for MVA-paneler som har langt bedre sortnivå og derfor ikke er like avhengig av høy lysstyrke for å klare å gi et snev av reell HDR-effekt selv om disse nok også vil slite med å gi deg en spesielt god HDR-opplevelse. Men HDR er jo et buzzword for tiden så det er jo noe de helst vil ha så de kan skryte av det. Det er nok langt viktigere enn da de faktisk tilbyr et skjermpanel som på noen måte har noe fornuftig utbytte av 200Hz panel. De vet at det faktum at det står 200Hz, 21:9 og HDR er det som vil få de til å selge, selv om 200Hz, 21:9, IPS nok ville vært langt mer logisk og fornuftig. Om ikke TN, men TN ville vel slitt voldsomt med fargeskift ut til kantene vil jeg tro og folk flest setter jo likhetstegn mellom TN og billig skvip så det selger vel ikke så bra lenger på grunn av det.

Bare å gå fra 100 til 144/165hz er merkbart, men det visste du vel :)

Lenke til kommentar

Jeg leste det, men jeg mener det har noe for seg :)

 

Jeg tester, så konkluderer jeg etterpå. Konkludere før test er skjeldent helt riktig ;)

Hvis du skal teste selv og kommentere her at det fungerer mye bedre enn man tror må du også bevise det iform av tekniske tester du har gjort. Placebo sitter høyt når man bruker flere titusener på en skjerm. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du skal teste selv og kommentere her at det fungerer mye bedre enn man tror må du også bevise det iform av tekniske tester du har gjort. Placebo sitter høyt når man bruker flere titusener på en skjerm.

Jeg MÅ spise og drite. Bevise noe for deg MÅ jeg ikkje ;)

 

Kjerringa ser ikkje forskjell på 144hz og 60 hz... Jeg merker godt forskjell på 100 og 144hz i spill. Bevise det er tungvindt, fordi jeg føler forskjellen godt ingame.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært helt med på detaljene her, men det er vel sånn at om responstidene på pikselene på skjermpanelet er for tregt til å henge med på oppdateringsfrekvensen så er det fra et rent objektivt og teknologisk perspektiv umulig å oppleve en forbedring forutenom ren placebo? Klarer ikke pikslene på skjermpanelet å henge med så kan det umulig ha en positiv effekt og kan kun føre til overshot, ghosting og smearing? Nå er vel sånn at forskjellige farger har forskjellig responstid så det er vel først og fremst overgang til og fra sorte piksler som er ekstra trege på VA-paneler så det er godt mulig andre overganger henger bedre med i svingene, men det er vel i utgangspunktet den skjermpaneltypen med dårlig utgangspunkt for å dra nytte av såpass høye oppdateringsfrekvenser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært helt med på detaljene her, men det er vel sånn at om responstidene på pikselene på skjermpanelet er for tregt til å henge med på oppdateringsfrekvensen så er det fra et rent objektivt og teknologisk perspektiv umulig å oppleve en forbedring forutenom ren placebo? Klarer ikke pikslene på skjermpanelet å henge med så kan det umulig ha en positiv effekt og kan kun føre til overshot, ghosting og smearing? Nå er vel sånn at forskjellige farger har forskjellig responstid så det er vel først og fremst overgang til og fra sorte piksler som er ekstra trege på VA-paneler så det er godt mulig andre overganger henger bedre med i svingene, men det er vel i utgangspunktet den skjermpaneltypen med dårlig utgangspunkt for å dra nytte av såpass høye oppdateringsfrekvenser.

 

Kan det være at disse skjermene faktisk henger med i svingene, iallefall opp mot 165hz? Ingen har jo testet dem enda... Det vil jeg frem til. Folk sa jo i sin tid at IPS var så treigt, at 60hz var nok... Nå er vi på IPS 165hz

 

---------------------

 

 

 

Min nye nvlink kjører Raytracing  :xmas:

post-42975-0-88049600-1543880106_thumb.jpg

post-42975-0-39206400-1543880117_thumb.jpg

 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg MÅ spise og drite. Bevise noe for deg MÅ jeg ikkje ;)

 

Kjerringa ser ikkje forskjell på 144hz og 60 hz... Jeg merker godt forskjell på 100 og 144hz i spill. Bevise det er tungvindt, fordi jeg føler forskjellen godt ingame.

Jeg regnet med det var svaret. Heldigvis finnes det folk som tester produktene for oss og lager artikler vi kan lese, og deretter kan man bestemme seg om det står til forventning eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...