Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Nja...

 

Vanlig half-precision (FP16) som kjøres på CUDA-cores er i full hastighet både på 2080 Ti og RTX Titan.

 

Der GeForce-kortene er begrenset til halv hastighet er operasjoner på Tensor Cores, hvor du gjør en FP16 multiplikasjon med en FP32 akkumulator. Så, A * B + C, hvor A og B er to FP16 matriser og C er en FP32 matrise. Det er en spesifikk operasjon som brukes mye i trening av nevrale nettverk.

 

FP16 multiplikasjon med en FP16 akkumulator er støttet i full hastighet på GeForce...

 

RTX 2080 Ti

FP32 = 14.2 TFLOPS (CUDA Cores)

FP16 = 28.5 TFLOPS (CUDA Cores)

FP16*FP16 + FP16 = 113.8 TFLOPS (Tensor Cores)

FP16*FP16 + FP32 = 56.9 TFLOPS (Tensor Cores)

 

Takk!  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test av siste versjon av Battlefield V med raytracing på 2070, 2080 og 2080 Ti.

Gi det et par måneder til, en ny driver og en ny patch så skal man nok ikke se bort i fra at at GTX 2080 Ti kjører kjører RTX i Ultra i 4K på over 60 fps.

 

Personlig synes jeg det var ganske idiotisk å slippe RTX patch for Battlefield V når de var klar over hvor stort forbedringspotensiale det var og er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gi det et par måneder til, en ny driver og en ny patch så skal man nok ikke se bort i fra at at GTX 2080 Ti kjører kjører RTX i Ultra i 4K på over 60 fps.

 

Personlig synes jeg det var ganske idiotisk å slippe RTX patch for Battlefield V når de var klar over hvor stort forbedringspotensiale det var og er.

 

Altså innen ytelsen er på plass, så nærmer Nvidia seg lansering av nye kort da?   :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er nok mest de som ikkje kjøper, som mener det.

 

Typisk å snakke ned alle mulige ting, for å rettferdiggjøre å ikkje kjøpe. Når ting er litt dyrt i forhold til det de hadde håpt, så blomstrer "hatet" til produktet.

 

Rart det der...

 

 

Blir nok ikkje mye forskjell på 2080ti med 380w bios + køstom kjøler og rtx titan som kun er stock.

 

Det er typisk å snakke ned alle mulige ting, for å rettferdiggjøre å ikkje kjøpe :green:

 

Rart det der altså :whistle:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Altså innen ytelsen er på plass, så nærmer Nvidia seg lansering av nye kort da?   :wee:

Neste "nye arkitektur" fra Nvidia blir ikke for gamere... Blir lansert i mars neste år, er per nå kjent som "Volta Next" og bygd på 7nm. Blir oppfølger til Tesla V100.

 

Mellom da og nå kommer det også noe mobile produkter og mid-range Turing-kort.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet det hos TPU's GPU database, men jeg stiller meg tvilende likevel. Asus selv oppgir nemlig ikke en gang Boost frekvens. Mens jeg har sjekket dette kortet tidligere, der frekvensen var oppgitt til 1560 MHz. Men det er Asus sin forhånds innstilling for "OC" i deres egen GPU Tweak software. Om man ikke installerer den, og velger "OC" profilen, vil boost frekvens være kun 1545MHz, som tilfredsstiller Nvidia's krav til at non-A chip'er ikke får leveres i kort som er fabrikk overklokkede. Det kan være det er A chip i denne, men som sagt; det tviler jeg på, så jeg anbefaler eventuelle kjøpere å være oppmerksom på det...

Lenke til kommentar

Neste "nye arkitektur" fra Nvidia blir ikke for gamere... Blir lansert i mars neste år, er per nå kjent som "Volta Next" og bygd på 7nm. Blir oppfølger til Tesla V100.

 

Mellom da og nå kommer det også noe mobile produkter og mid-range Turing-kort.

 

Ok takk for svar. Da ser vi nok nye gamer kort fra Nvidia på 7nm rundt september tiden da. Virker logisk også.

Lenke til kommentar

Det gikk ca halvannet år fra Volta ble lansert til vi fikk Turing (begge på 12nm FFN), tror du virkelig dette blir såpass mye kortere på 7nm?

 

For å stille deg et spørsmål tilbake; Tror du virkelig 2080Ti forblir gaming toppkortet i 18+ måneder? Det HKS sikkert mente var at det kommer ingen nytt gaming kort basert på en ny arkitektur i 2019. En 7nm refresh av samme (Turing) brikken er noe annet.

 

HKS : rett på meg om jeg tar feil her :)

Lenke til kommentar

For å stille deg et spørsmål tilbake; Tror du virkelig 2080Ti forblir gaming toppkortet i 18+ måneder? Det HKS sikkert mente var at det kommer ingen nytt gaming kort basert på en ny arkitektur i 2019. En 7nm refresh av samme (Turing) brikken er noe annet.

 

HKS : rett på meg om jeg tar feil her :)

Hvorfor skal nVidia gi ut ny arkitektur før det når AMD ikke har noe å tilby i dette segmentet?

 

I tillegg tror jeg ytelsen er ganske presser.

1) Liten forbedring fra forrige gen.

2) Rapportert flere «ustabile» 2080 ti, og veldig forsinket produksjon.

 

Tror nok vi kan se langt etter ny gen. Jeg tror grunnen til at flere her inne forventer ett 3080 ti i nærmeste fremtid nettopp er fordi de ikke liker prishoppet. Det er forståelig, men tror ikke nVidia vil pushe noe nytt på når de verken har konkurranse fra AMD, har problemer med produksjonen av ti, for ikke å nevne at kortene faktisk selger.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal nVidia gi ut ny arkitektur før det når AMD ikke har noe å tilby i dette segmentet?

 

Det er det jeg sier dem ikke gjør hvis du leste hva jeg skrev. En 7nm refresh av Turing, der Nvidia kan skvise ut litt høyere frekvenser. 

 

GTX 1080 og 1070 kom i 2016. Så kom 1080Ti i 2017. Så Turing korta nå i 2018. Da trenger dem noe i 2019 også, selv om det ikke blir før i september/oktober.

Lenke til kommentar

Det er det jeg sier dem ikke gjør hvis du leste hva jeg skrev. En 7nm refresh av Turing, der Nvidia kan skvise ut litt høyere frekvenser.

 

GTX 1080 og 1070 kom i 2016. Så kom 1080Ti i 2017. Så Turing korta nå i 2018. Da trenger dem noe i 2019 også, selv om det ikke blir før i september/oktober.

Eventuelt blir det en repetisjon av Tesla, Gtx 285 var toppen i halvannet år.

 

12nm FFN er faktisk en ganske stabil prosess, Nvidia har laget den 800 mm^2 store V100 siden begynnelsen av 2017, tror ikke egentlig yield er et kjempeproblem, men snarere selger de nok mye RTX 6000/8000

Lenke til kommentar

Det er det jeg sier dem ikke gjør hvis du leste hva jeg skrev. En 7nm refresh av Turing, der Nvidia kan skvise ut litt høyere frekvenser.

 

GTX 1080 og 1070 kom i 2016. Så kom 1080Ti i 2017. Så Turing korta nå i 2018. Da trenger dem noe i 2019 også, selv om det ikke blir før i september/oktober.

Det gir ikke mening å vrake 2080 ti for 2080 ti på 7nm bare etter et halvt år. De siste årene har det vært 18-24 mnd mellom vært toppkort for forbrukere fra nVidia. Det vil nok skje ettersom AMD sine 7nm ikke vil bli brukt for forbrukerkortene i 2019, så uten konkurranse vil vel 2080 ti stå på toppen like lenge som 780ti, 980ti og 1080ti har gjort.

 

nVidia har aldri vært kjent for refresh, det er AMD.

 

Blir nok repetisjon av Volta, med Quadro kort på turing GPU med 7nm. Også kommer det jo RTX 2050 og RTX 2060.

 

De som venter på refresh eller billig ti blir nok skuffet.

 

For å stille deg et spørsmål tilbake; Tror du virkelig 2080Ti forblir gaming toppkortet i 18+ måneder? Det HKS sikkert mente var at det kommer ingen nytt gaming kort basert på en ny arkitektur i 2019. En 7nm refresh av samme (Turing) brikken er noe annet.

 

HKS : rett på meg om jeg tar feil her :)

Tviler, vil nok stå i 18+ uten refresh.

 

2080 ti selger som bare det, og å gå over til 7nm på 2089 ti vil koste for nVidia. Det er bare dårlig markedsføring.

 

Målet til nVidia er ikke å gi forbrukerens mest for pengene, det er å få størst mulig profit, dessverre :(

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Tviler, vil nok stå i 18+ uten refresh.

 

2080 ti selger som bare det, og å gå over til 7nm på 2089 ti vil koste for nVidia. Det er bare dårlig markedsføring.

 

Målet til nVidia er ikke å gi forbrukerens mest for pengene, det er å få størst mulig profit, dessverre :(

hehe ja, og da er en refresh på 7nm slutten av neste år helt etter det du skriver. Folk kjøper det lett for litt bedre ytelse som med alt annet. Turing var nok ment som 7nm til å begynne med, men ting tok tid med prossesen. Så 12nm måtte både  AMD og Nvidia  ta til takke med det. Så at det kommer en refresh på 7nm slutten av neste år med litt bedre ytelse er eg helt sikker på.  Grunnen til det har tatt 18-24 mnd mellom kortene er pga. av prossesen har stått stille på 14nm.

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Det gir ikke mening å vrake 2080 ti for 2080 ti på 7nm bare etter et halvt år. De siste årene har det vært 18-24 mnd mellom vært toppkort for forbrukere fra nVidia. Det vil nok skje ettersom AMD sine 7nm ikke vil bli brukt for forbrukerkortene i 2019, så uten konkurranse vil vel 2080 ti stå på toppen like lenge som 780ti, 980ti og 1080ti har gjort.

 

 

Er ikke enig i denne fremstillingen. 980 var kjappere enn 780ti, 1080 var kjappere enn 980ti, i praksis har det vært 12-16mnd mellom toppkort. Definisjonen av et toppkort blir da et kort som er 15-30% kjappere enn det forrige kortet for ordinære forbrukere (tar ikke Titan med i denne beregningen).

 

Jeg tror heller ikke på at det kommer noe som utkonkurrerer 2080ti i samme prisklasse før det har gått 12+ mnd siden release, men vi er ihvertfall vant til en 12-16mnd syklus for folk som vil oppgradere hvert år, og jeg ser absolutt for meg at det fortsetter slik. 

Lenke til kommentar

Det gir ikke mening å vrake 2080 ti for 2080 ti på 7nm bare etter et halvt år. De siste årene har det vært 18-24 mnd mellom vært toppkort for forbrukere fra nVidia. Det vil nok skje ettersom AMD sine 7nm ikke vil bli brukt for forbrukerkortene i 2019, så uten konkurranse vil vel 2080 ti stå på toppen like lenge som 780ti, 980ti og 1080ti har gjort.

Ut ifra hvordan det alltid har vært, ga det heller ikke mening å lansere xx80 ti først.

 

Og som Hellbound skriver. Det kan hende de hopper på vogna (7nm) så snart det er klart for det. Det er det ikke enda.

 

Kommer dagens gpuer på 7 nm uten at noe annet endres, så vil vel fortjenesten per kort øke om ikke annet. Men siden de slenger ut med utallige kort i hver serie nå (senest ute med 1070 med Gddr5x), så er det vel ingen som blir forundret om vi ser en 4-5 ulike 2080 ti iløpet av de neste 3 årene.

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Der var 2080ti'en på plass i kabinettet, og Win10 october update gjorde seg ferdig i natt.
Klar for RTX!

Er det noen tweake tips for å få GPU'en til å snakke best mulig med CPU/RAM/HK?
Kjører en [email protected], med G.Skill Trident Z DDR4 RGB 16GB 3200Mhz. 
RAM'en kjører på høyeste frekvens satt opp av XMP.
HK er et ASUS Z390-F Gaming.

Er det noe mer som kan gjøres for å sikre seg best mulig guff?
Vurderte også å montere ekstra luftinntaksvifte på kabinettet, da kortet tilsynelatende blir fortere varmt enn mitt gamle 1080 ved idling.
(kan det ha med LED-belysningen å gjøre?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...