Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I andre Nvidia-nyheter...

 

Nvidia har i dag sluppet hele PhysX SDK som open source, under en BSD Lisens.

Følgende plattformer er støttet: Windows, iOS, MacOS X, Android, Linux.

 

https://news.developer.nvidia.com/announcing-physx-sdk-4-0-an-open-source-physics-engine/

 

Dette gjør nok sitt for en større utbredelse.

PhysX kjører jo på både GPU og CPU så dette er en verdifull donasjon.

 

nVidia har listet opp under 50 titler på websidene sine.

https://www.geforce.com/hardware/technology/physx/games

Med tanke på hvor lenge de har eid PhysX er vel ikke dette spesielt mye.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

I 2018 er det ingen som gjør tester selv, eller klarer å lage egne meninger selv. Meningene må først taes fra en youtuber, eller en som har skrevet en "one-liner" på reddit :(

 

Problemet er at når du selv har brukt penger på det, vil ofte hjernen din gjøre sitt for å forsvare kjøpet. Vi er i 2018, da burde vitenskapsforståelsen være såpass god at man vet at egne tester på elektronikk kjøpt selv kommer med store feilkilder.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

I 2018 er det ingen som gjør tester selv, eller klarer å lage egne meninger selv. Meningene må først taes fra en youtuber, eller en som har skrevet en "one-liner" på reddit :(

 

Ja man kan vel kun stole på seg selv og egne erfaringer, men ikke alle har råd til eller velger å ta seg råd til å teste all hardware man kunne ha lyst på heller da Nizzen. Du er kanskje heldig der, eller velger iallefall annerledes enn mange :)

Endret av Betroz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mulig jeg overså den, men dette ser jo bra ut: https://wccftech.com/nvidia-dice-battlefield-v-game-ready-driver-50-percent-performance-improvement/ Rundt 50% bedre ytelse med raytraycing i BFV med nye drivere :) Fremdeles et stygt ytelsestap, men mye mer spiselig nå!

Bra at det kom en forbedring. Så får vi se om det kommer ytterligere forbedringer over tid.

50% betyr jo et ytelsetap som er lavere og kan gjøre at noen oppløsninger kan fungere greit med alt i pose og sekk.

Lenke til kommentar

Ja man kan vel kun stole på seg selv og egne erfaringer, men ikke alle har råd til eller velger å ta seg råd til å teste all hardware man kunne ha lyst på heller da Nizzen. Du er kanskje heldig der, eller velger iallefall annerledes enn mange :)

Gjelder generell diskusjon også, f.eks vrm på hovedkort, 9900k cpu og BF V. Svært mange "låner" en youtubers mening. Damer i BF V oppstod sikkert av èn Redditpost som spredte seg. Dermed heiv mange seg på. Om du skjønner :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I 2018 er det ingen som gjør tester selv, eller klarer å lage egne meninger selv. Meningene må først taes fra en youtuber, eller en som har skrevet en "one-liner" på reddit :(

 

Utfordringen ligger vel mer på det at folk flest verken har utstyr eller kompetansen til å teste dette på noen spesielt god eller objektiv måte selv? Vet ikke helt med deg, men jeg har personlig ikke noe utstyr som lar meg teste og sjekke respons på pikselnivå for å kunne sammenligne hvorvidt det er noen reell og praktisk forskjell på om jeg kjører disse MVA-panelene på 100, 120, 144,165 eller 200Hz.

 

Det er heller ikke nødvendig å drive med hersketeknikker og fordumme diskusjonen. Det finnes da langt bedre tester enn simple YouTube-videoer og "one-liners" på Internett. TFTCentral, Rtings osv gir oss langt mer dyptgående tester og evalueringer enn hva 99% av oss hadde klart å oppnå på egenhånd. Så det er ingen grunn til å legge opp til at folk er dummere enn de nødvendigvis trenger å være. DigitalFoundry osv gir oss svært gode videoer på YouTube også så ting er jo ikke helsvart her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utfordringen ligger vel mer på det at folk flest verken har utstyr eller kompetansen til å teste dette på noen spesielt god eller objektiv måte selv? Vet ikke helt med deg, men jeg har personlig ikke noe utstyr som lar meg teste og sjekke respons på pikselnivå for å kunne sammenligne hvorvidt det er noen reell og praktisk forskjell på om jeg kjører disse MVA-panelene på 100, 120, 144,165 eller 200Hz.

 

Det er heller ikke nødvendig å drive med hersketeknikker og fordumme diskusjonen. Det finnes da langt bedre tester enn simple YouTube-videoer og "one-liners" på Internett. TFTCentral, Rtings osv gir oss langt mer dyptgående tester og evalueringer enn hva 99% av oss hadde klart å oppnå på egenhånd. Så det er ingen grunn til å legge opp til at folk er dummere enn de nødvendigvis trenger å være. DigitalFoundry osv gir oss svært gode videoer på YouTube også så ting er jo ikke helsvart her.

Var ikkje direkte til deg, men generelt. Alt for mange som låner meninger av youtubere etc, uten å finne en egen mening om en sak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Godt jeg kjøper fra begge leirer, så slipper jeg å forsvare noe som helst. ;)

 

Tingen er at når du i dette tilfellet kjøper en 144 Hz-skjerm, og en 200Hz-skjerm, er sistnevnte betydelig dyrere og du vil ha større (kanskje underbevisst) ønske om å rettferdiggjøre det dyre kjøpet.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Tingen er at når du i dette tilfellet kjøper en 144 Hz-skjerm, og en 200Hz-skjerm, er sistnevnte betydelig dyrere og du vil ha større (kanskje underbevisst) ønske om å rettferdiggjøre det dyre kjøpet.

Er nok mest de som ikkje kjøper, som mener det.

 

Typisk å snakke ned alle mulige ting, for å rettferdiggjøre å ikkje kjøpe. Når ting er litt dyrt i forhold til det de hadde håpt, så blomstrer "hatet" til produktet.

 

Rart det der...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er nok mest de som ikkje kjøper, som mener det.

 

 

Samt en stor stabel psykologiske artikler, du kan jo begynne å lese igjennom Wikipedia artikkelen, masse kilder der ;)

 

Jeg rakker ikke ned på noen, men hvis man vil måle om det faktisk er forskjell på oppdateringsfrekvens, må en nesten ha bedre test enn "Jeg kjøpte og merket forskjell". Det er veldig fint at du merker forskjell, men for andre som vil vurdere hvor de skal legge pengene sine, er objektiv informasjon veldig nyttig og viktig.

Lenke til kommentar

Er nok mest de som ikkje kjøper, som mener det.

 

Typisk å snakke ned alle mulige ting, for å rettferdiggjøre å ikkje kjøpe. Når ting er litt dyrt i forhold til det de hadde håpt, så blomstrer "hatet" til produktet.

 

Rart det der...

Ikke alle sammen har behov for en Ferrari.

På samme måte er det ikke alle som har behov for det siste innenfor skjermkort, noen er såpass irriterende at de kan finne på å fortelle noen som faktisk har kjøpt seg det beste at de mener at de selv hadde fått lite for pengene sine og kjøper heller et billig Nvidia kort til de spillene de spiller.

Lenke til kommentar

Samt en stor stabel psykologiske artikler, du kan jo begynne å lese igjennom Wikipedia artikkelen, masse kilder der ;)

 

Jeg rakker ikke ned på noen, men hvis man vil måle om det faktisk er forskjell på oppdateringsfrekvens, må en nesten ha bedre test enn "Jeg kjøpte og merket forskjell". Det er veldig fint at du merker forskjell, men for andre som vil vurdere hvor de skal legge pengene sine, er objektiv informasjon veldig nyttig og viktig.

Tftcentral er jo fasiten på de fleste skjermer. Det som ikkje står der om de forskjellige skjermene, er neppe verdt å vite :)

Lenke til kommentar

Gjelder generell diskusjon også, f.eks vrm på hovedkort, 9900k cpu og BF V. Svært mange "låner" en youtubers mening. Damer i BF V oppstod sikkert av èn Redditpost som spredte seg. Dermed heiv mange seg på. Om du skjønner :)

 

"For å finne kilden (svaret aka årsaken til problemet), må man gå mot strømmen (massen)"

 

Altså "Tenke sjæl" som Trond Viggo sang.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

"For å finne kilden (svaret aka årsaken til problemet), må man gå mot strømmen (massen)"

 

Altså "Tenke sjæl" som Trond Viggo sang.

Nettopp!

 

 

"Cpu har ingen ting å si i spill, kun gpu"

"Minnehastighet har ingen ting å si i spill, bortkasta penger"

 

Ikkje lenge siden 95% mente at dette var slik det var :p

Lenke til kommentar

Så...hvis jeg da ikke skal sjekke tester av skjermkort på nettet, men teste selv, og jeg har da kommet frem til denne listen :

 

- AMD Vega 64

- GTX 1080Ti

- RTX 2080

- RTX 2080Ti

 

Hmm hva passer til mitt bruk lurer jeg på.... Så tar jeg en Nizzen og kjøper ALLE korta og tester selv! Yay! :p;)

 

(bare et banalt eksempel...)

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...