Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mangle flere kjerner av de forskjellige typene er det da snakk om? Jeg husker det ble snakket om at det virket som Ti var en "cut down" version rundt launch.

 

Men jeg sliter litt med å se hvem Titan er beregnet for. Det virker som det er et kort som heller går litt i næringen på sine andre produktlinjer beregnet for pro markedet.

Vil RTX Titan gi bedre 4K gaming enn 2080Ti?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Synes de kan fokusere på å levere nok 2080 Ti til AIBs før de skal dure på med noe med enda dårligere yields, selv om prisen sikkert blir avskrekkende nok til at det ikke blir en storselger blant spillere uansett (Titan er jo tøvete til spill, selv om de er hakket hvassere til det også). Det har gått et par måneder siden release av 2080Ti, og fortsatt venter flesteparten som ønsker seg spesifikke modeller på det de har bestilt. Just Cause 4 skulle være årets høydepunkt, men det blir nok tidligst til sommeren at jeg får prøvd det nå. Menmen, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves - med mindre 3080 Ti kommer i mellomtida.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Hvor mangle flere kjerner av de forskjellige typene er det da snakk om? Jeg husker det ble snakket om at det virket som Ti var en "cut down" version rundt launch.

 

Men jeg sliter litt med å se hvem Titan er beregnet for. Det virker som det er et kort som heller går litt i næringen på sine andre produktlinjer beregnet for pro markedet.

Vil RTX Titan gi bedre 4K gaming enn 2080Ti?

Hele TU102 har 72 SM, 384-bit minnebuss, 2x NVLink, og støtter 2x FP16

RTX 2080 Ti har 68 SM, 352-bit minnebuss, 2x NVLink, og støtter 2x FP16

 

Jeg forutser 24GB VRAM, 15-30MHz lavere boost-frekvens enn 2080 Ti, og 7-8% bedre ytelse.

 

Med den die-size de opererer med er det vanskelig å komme unna en del produksjonsproblemer. Spesielt på toppmodellene hvor alt må stemme og en har minimalt å gå på med marginer på wafertoleranse.

Gi det litt tid, så ordner det seg nok.

Det er ærlig talt ganske utrolig at det går an:

  • Det er en rektangel på 3 cm * 2.5 cm
  • På dette rektangelet plasseres 18 600 000 000 transistorer, samt kobberledninger
  • Ikke en av disse transistorene eller ledningene kan plasseres feil.
Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes de kan fokusere på å levere nok 2080 Ti til AIBs før de skal dure på med noe med enda dårligere yields,

Er det ikke slik at TU102 er TU102? De produserer ikke brikker med 68 SM. De de produserer i håp om at alle 72 SM fungerer, men etter som noen er defekte, kan de fremdeles selge dem med noen SM deaktivert. Det er med på å berge yields.

 

Konspirasjon: Er produksjonsteknikken for bra? Får de kun brikker med alle 72 SM'er aktive? Er det derfor det er ventetid på brikker med defekte SM'er (som 2080 ti)? :D

Lenke til kommentar

Det er vel nå vi kan begynne gjettingen på hvor mye Ti kommer til å koste.

Tipper over 3000$ jeg.

Ytelse messing er det nok ikke store forskjeller i fps, men for fagfolk vil nok enda større del av skjermkortet bli dedikert til den nye hellige grail, RTS. Edit : ( Raytracing software/hardware)

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

?

Kom kanskje litt dårlig ut, men må innrømme at jeg ikke helt ser hva de Titan kortene kommer til å være bedre på, om det er en større RTX del, mer kjerne, eller høyere hastigheter er jeg rett og slett uvitende.

 

Finnes sikkert andre her som kan utdype langt bedre enn meg.

 

Derimot er min antagelse at dette blir dyre kort, derfor en såpass høy "gjetting" på 3000$ , trolig vil nok ikke prisen bli såpass ille men har ikke sett noen offisielle priser enda eller priser i nettbutikker enda.

 

Ser det er noen sider som tenker som meg også : Nvidia Geforece RTX Titan

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Kom kanskje litt dårlig ut, men må innrømme at jeg ikke helt ser hva de Titan kortene kommer til å være bedre på, om det er en større RTX del, mer kjerne, eller høyere hastigheter er jeg rett og slett uvitende.

 

Finnes sikkert andre her som kan utdype langt bedre enn meg.

Har nok ikke så veldig mye å si for grafikkbrukere. For brukere av compute eller AI er forskjellen potensielt større.

 

For AI så vil 24 GB med minne potensielt gjøre en stor forskjell. Vi sliter allerede med at 11 GB er for liten plass på flere av modellene våres, spesielt hvis vi kombinerer flere store GANs.

Lenke til kommentar

Har kjørt 1x RT-AX88, 1x Maximus XI Code og 1x MSI RTX 2080 Ti Duke OC. De to første skal jo gi kode til Black Ops 4, sistenevnte skal gi kode til Battlefield V. Kontakt Komplett da det ikke fulgte noe med kortene og de referer til at jeg skal ha fått det på epost, men har ikke fått noe og de sier også at jeg ikke skal få til Battlefield V da jeg bestilte før kampanjen til tross for at kortet jo ikke ble sendt før etter kampanjen var godt i gang.

 

Noen med erfaringer her som kan fortelle meg hvordan det fungerte for dere? Fikk dere koder helt plutselig via epost?

Jeg måtte etterspørre min kode.. Det var et jævla mas å registrere den hos Asus. Siste steget var å velge hvilket hovedkort, og da var det kun listet Z370 HK og ikke Z390. Så ingen Black Ops på meg :/

Lenke til kommentar

Jeg måtte etterspørre min kode.. Det var et jævla mas å registrere den hos Asus. Siste steget var å velge hvilket hovedkort, og da var det kun listet Z370 HK og ikke Z390. Så ingen Black Ops på meg :/

Samme her. Henvendte meg til Asus Nordic på facebook, og de sa sjekk med support. Sjekka med support, og de sa sjekk med promotion. Sjekka med promotion.. tyst som i graven... faaaen ASUS! For dårlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...