Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Nettopp!

 

 

"Cpu har ingen ting å si i spill, kun gpu"

"Minnehastighet har ingen ting å si i spill, bortkasta penger"

 

Ikkje lenge siden 95% mente at dette var slik det var :p

 

Så lenge du ikkje er opptatt av å ha 100 fps++++ så har CPU og minnebandbredde nesten ingenting å si. Å bruke 5000kr på RTX 2070 enn å oppgradere frå Haswell til 9900k vil gi deg mykje betre spel opplevelse for pengane.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I 2018 er det ingen som gjør tester selv, eller klarer å lage egne meninger selv. Meningene må først taes fra en youtuber, eller en som har skrevet en "one-liner" på reddit :(

Personlig ser jeg ingen galt ved å se / høre en annen mening om diverse hardware enn meg selv, spesielt ikke fra en som gjør nettopp det du selv sier: Nemlig, han tester selv. Fordelen er at han deler resultatet med oss via Youtube. Ikke minst er dem mer kompetent enn deg Nizzen hva angår antall tester, hardware og ikke minst erfaring.,

 

Men når du skriver slik som du gjør, trekker jeg frem et par konklusjon: Nizzen er en som driter penger, bryr seg ikke om hva andre erfarne youtube sier om saken så lenge jeg tester det selv(ironisk, de tester jo det selv). !! Nei, det gjør at jeg tar det med en klype salt av alt du sier Nizzen. Sorry.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vil si det er mange dyktige folk på YouTube som gjør en god jobb med å gjøre grundige tester. Selvfølgelig er det en del crap også, men det skipper man bare. Fint å ha info fra noen som ikke er produsenten eller som jobber med salg/PR, selv om det er en del propaganga også.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en temmelig pompøs og idiotisk ting å komme med og påstå... Du skjære virkelig alle over en kam her nå. Det finnes da flere som legger ut videoer på YouTube som har temmelig greit med kompetanse og gjør en veldig god jobb.

 

Det blir litt som å som å si at alle på Internett ikke har peiling fordi du alltid klarer å finne utallige nettsider som lirer av seg det ene og det andre, men det betyr jo ikke at ikke oppegående nettsider med kompetanse og integritet ikke finnes...

 

Hadde dei hatt kompetanse så hadde dei iallefall ikkje jobba på "Youtube". Det er journalistikk der alle forsøke å selja inn mest mogleg pynta historie for Ola Nordmann. Som eg har sagt tidlegare, 99% av alle tester dykk lese om SSD'er er heilt på trynet. Det er meir svindel enn faktisk grundig journalistikk. Å forhalde seg til CPU'er og GPU'er er mykje enklare, der greier dei fleste å levere heilt ok. Men det er ikkje særleg djup eller god journalistikk. Det er mykje meir nyttig å lese gode kommentarar på Reddit eller Hacker News, men det kan også fort bli ganske tung stoff for Ola Nordmann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja med en dårlig kjøler også. Eneste grunnen for å kjøpe det kortet der, er hvis man uansett skal putte en vannblokk på det. Ellers styr unna.

Er dette kortet like godt som toppmodellene og klokker like bra hvis man ser bort fra kjøleløsningen?

 

Tror dere det vil komme et prisfall på 2080 ti kortene frammover f. Eks når produksjonen blir bedre og lagrene tømmes for 1080ti etc? Eller er det urealistisk å tro det?

Lenke til kommentar

Er dette kortet like godt som toppmodellene og klokker like bra hvis man ser bort fra kjøleløsningen?

 

Tror dere det vil komme et prisfall på 2080 ti kortene frammover f. Eks når produksjonen blir bedre og lagrene tømmes for 1080ti etc? Eller er det urealistisk å tro det?

Urealistisk når ikkje AMD er noe konkurrent i dette segmentet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette kortet like godt som toppmodellene og klokker like bra hvis man ser bort fra kjøleløsningen?

 

Det ser ut  som referanse designet til Nvidia, og vil derfor overklokke like bra om du putter en vannblokk på det. Som sagt, ellers styr unna. Men for all del, du gjør akkurat som du vil selv :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Er dette kortet like godt som toppmodellene og klokker like bra hvis man ser bort fra kjøleløsningen?

Nei, det har "referanse" frekvens på boost frekvensen. Så dette er sannsynligvis (nesten garantert) TU102-300(non-A). Om man har flaks kan man kanskje nå samme frekvens som med mer "Premium" modeller, dersom man flasher BIOS til en modell som kan trekke mer strøm. I så fall er det bare silisiums lotteriet som bestemmer hvor høyt man kommer. Men som sagt; chip'en som står på dette kortet er nesten garantert en chip som er binnet ned til non-A, altså av dårligere kvalitet en på fabrikk overklokkede modeller..

 

Tror dere det vil komme et prisfall på 2080 ti kortene frammover f. Eks når produksjonen blir bedre og lagrene tømmes for 1080ti etc? Eller er det urealistisk å tro det?

Så lenge folk er villig til å betale 13K for ovennevnte kort, så blir det ikke noe prisfall nei...

Lenke til kommentar

Nei, det har "referanse" frekvens på boost frekvensen. Så dette er sannsynligvis (nesten garantert) TU102-300(non-A). Om man har flaks kan man kanskje nå samme frekvens som med mer "Premium" modeller, dersom man flasher BIOS til en modell som kan trekke mer strøm. I så fall er det bare silisiums lotteriet som bestemmer hvor høyt man kommer. Men som sagt; chip'en som står på dette kortet er nesten garantert en chip som er binnet ned til non-A, altså av dårligere kvalitet en på fabrikk overklokkede modeller..

 

Så lenge folk er villig til å betale 13K for ovennevnte kort, så blir det ikke noe prisfall nei...

Takk for svar. Blir ingen bestilling på meg, selv med 20% DNB rabatt på dette kortet.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Så lenge du ikkje er opptatt av å ha 100 fps++++ så har CPU og minnebandbredde nesten ingenting å si. Å bruke 5000kr på RTX 2070 enn å oppgradere frå Haswell til 9900k vil gi deg mykje betre spel opplevelse for pengane.

Nja... ikke helt sant

Fruen har en i7 6700 non k med noe slappt 2666 minne å jeg vet om to hvertfall to spill der cpu ikke klarer 60fps låst uten merkbare dropps.

for ikke snakke om high refresh gaming (noe hun ikke gjør, men ja)

 

Men må nok oppgraderes ja

Lenke til kommentar

Takk for svar. Blir ingen bestilling på meg, selv med 20% DNB rabatt på dette kortet.

 

Du kan gå inn på en Power butikk og be betjeningen bestille dette kortet til deg. Det har "A" chip, og er overklokket fra fabrikk. Med 20% rabatt kommer det på 10 250 Kr, som jo ikke er så verst... Relativt sett. :p

 

Men du kommer neppe til å det til den prisen selvfølgelig. De kommer til å opplyse deg om at de ikke kan oppgi noen leveringstid på det, og det kommer til å stå med store bokstaver på kvitteringen din. Og dermed mener de at du ikke har noen rettigheter i henhold til forbrukerkjøpsloven angående leveringstid. Skjedde meg med en XBOX for et par år siden...

Lenke til kommentar

Hadde dei hatt kompetanse så hadde dei iallefall ikkje jobba på "Youtube". Det er journalistikk der alle forsøke å selja inn mest mogleg pynta historie for Ola Nordmann. Som eg har sagt tidlegare, 99% av alle tester dykk lese om SSD'er er heilt på trynet. Det er meir svindel enn faktisk grundig journalistikk. Å forhalde seg til CPU'er og GPU'er er mykje enklare, der greier dei fleste å levere heilt ok. Men det er ikkje særleg djup eller god journalistikk. Det er mykje meir nyttig å lese gode kommentarar på Reddit eller Hacker News, men det kan også fort bli ganske tung stoff for Ola Nordmann.

Tror ikke du helt forstår, 99% av oss her inne har aldri og gjør ikke pr. idag tester slik
som disse "youtube'ere" du referer til.
Disse såkalte "youtubere" (og da mener jeg ikke alle), har ikke bare gjort en, men MANGE tester.
Vi snakker om generasjon på generasjoner av CPU/GPU'er og på toppen av dette levert en god presentabelt av resultatene. På toppen av dette overklokker de også.
 
Derfor er det balletull av deg og si at disse ikke forstår men du? rar vinkling.
De gjør dette fordi det er gøy og ikke nødvendigvis derfor de ikke har jobb??
 
Alle må starte et sted og jobber seg oppover og derfor pr. idag har de opparbeidet seg god rykte. Hvorfor tror du de får inn så mye hardware? Hvorfor gjør ikke du SSD'er tester og viser verden at du har peiling isteden for å kritisere.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvorfor gjør ikke du SSD'er tester og viser verden at du har peiling isteden for å kritisere.

 

 

Sannsynligvis fordi man får bedre betalt av å gjøre andre ting :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...