Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

 

Tror ikke du helt forstår, 99% av oss her inne har aldri og gjør ikke pr. idag tester slik
som disse "youtube'ere" du referer til.
Disse såkalte "youtubere" (og da mener jeg ikke alle), har ikke bare gjort en, men MANGE tester.
Vi snakker om generasjon på generasjoner av CPU/GPU'er og på toppen av dette levert en god presentabelt av resultatene. På toppen av dette overklokker de også.
 
Derfor er det balletull av deg og si at disse ikke forstår men du? rar vinkling.
De gjør dette fordi det er gøy og ikke nødvendigvis derfor de ikke har jobb??
 
Alle må starte et sted og jobber seg oppover og derfor pr. idag har de opparbeidet seg god rykte. Hvorfor tror du de får inn så mye hardware? Hvorfor gjør ikke du SSD'er tester og viser verden at du har peiling isteden for å kritisere.

 

 

Det mange av disse youtuberene gjør er å kopiere testmetodane til kvarandre og lage sin eigen presentasjon.

 

Eg har skreve SSD tester, men eg har ikkje brukt tid på å pakke det fint inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja... ikke helt sant

Fruen har en i7 6700 non k med noe slappt 2666 minne å jeg vet om to hvertfall to spill der cpu ikke klarer 60fps låst uten merkbare dropps.

for ikke snakke om high refresh gaming (noe hun ikke gjør, men ja)

 

Men må nok oppgraderes ja

Har 6700 selv med 2666mhz ram og spiller på 3440x1440 uten problem BF V med 70-100 FPS. Hva er det hun sliter med?

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Har 6700 selv med 2666mhz ram og spiller på 3440x1440 uten problem BF V med 70-100 FPS. Hva er det hun sliter med?

70-100fps i bf, ikke akkurat high refresh gaming imo :confused:

assassin's creed origin og odyssey. Sliter er vel kaaanskje å dra det litt langt, men det skjer såpass ofte at hun klager spøkefullt etter en oppgradering

Lenke til kommentar

70-100fps i bf, ikke akkurat high refresh gaming imo :confused:

assassin's creed origin og odyssey. Sliter er vel kaaanskje å dra det litt langt, men det skjer såpass ofte at hun klager spøkefullt etter en oppgradering

Har aldri nevnt noe high refresh gaming jeg, har jeg?

At 6700 sliter i et spill tror jeg absolutt ikke noe på. Hvis hun sliter med å holde 60 FPS MED dips er det noe annet problem hun har. 

Lenke til kommentar

 

 

 

At 6700 sliter i et spill tror jeg absolutt ikke noe på. Hvis hun sliter med å holde 60 FPS MED dips er det noe annet problem hun har. 

Tja, du får tro hva du vil. Når cpu når maks load samtidig som gpu load dropper så tyder det på at cpu er problemet.

Ikke er det noe rusk og rask på systemet heller, men særlig odyssey er kjent for å ta knekken på quad cores :)

Lenke til kommentar

Tja, du får tro hva du vil. Når cpu når maks load samtidig som gpu load dropper så tyder det på at cpu er problemet.

Ikke er det noe rusk og rask på systemet heller, men særlig odyssey er kjent for å ta knekken på quad cores :)

Jeg tror ingenting. Jeg kjører 6700, 2666mhz RAM, 1080TI og PG348 og har absolutt null problemer med alt jeg kaster på den.

Det blir vel en liten forbedring når jeg mottar alt til oppgraderingen(HK,9900k) men at det bllir en stor forskjell, det blir det ikke. 

 

Lenke til kommentar

Jeg tror ingenting. Jeg kjører 6700, 2666mhz RAM, 1080TI og PG348 og har absolutt null problemer med alt jeg kaster på den.

Det blir vel en liten forbedring når jeg mottar alt til oppgraderingen(HK,9900k) men at det bllir en stor forskjell, det blir det ikke. 

 

ok.. det samme kan dem som sitter med en i5 2500k si, det blir ikke sant av den grunn.

Men hvorfor oppgradere når du ikke forventer noe nevneverdig forskjell? Bedre å kvitte seg med 1080ti og gå rett på 2080ti ;)

Lenke til kommentar

Du kan gå inn på en Power butikk og be betjeningen bestille dette kortet til deg. Det har "A" chip, og er overklokket fra fabrikk. Med 20% rabatt kommer det på 10 250 Kr, som jo ikke er så verst... Relativt sett. :p

 

Men du kommer neppe til å det til den prisen selvfølgelig. De kommer til å opplyse deg om at de ikke kan oppgi noen leveringstid på det, og det kommer til å stå med store bokstaver på kvitteringen din. Og dermed mener de at du ikke har noen rettigheter i henhold til forbrukerkjøpsloven angående leveringstid. Skjedde meg med en XBOX for et par år siden...

Men jeg kan altså gå på en power butikk å bestille det kortet selv om de ikke har det på hovedlager? Trodde det ikke gikk, ihvertfall det de skrev i chatten til Power tidligere idag.

Lenke til kommentar

Men jeg kan altså gå på en power butikk å bestille det kortet selv om de ikke har det på hovedlager? Trodde det ikke gikk, ihvertfall det de skrev i chatten til Power tidligere idag.

 

Power har kanskje skrenket inn enda mer? Før kunne man kjøpe iPad og iPhone også med rabatt, men de er nå unntatt fra kampanjen. Jeg har bestilt og betalt under kampanjen for varer de ikke hadde på lager i butikk, og såvidt jeg husker, heller ikke hadde på hovedlager. Men som kan ha vært i bestilling til hovedlager allerede. Du må nesten bare gå i butikken og prøve. Det som er sikkert, er at alle slike ting som Power taper på, gjør de alt de kan for å få folk til å la være å kjøpe/bestille...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde dei hatt kompetanse så hadde dei iallefall ikkje jobba på "Youtube". Det er journalistikk der alle forsøke å selja inn mest mogleg pynta historie for Ola Nordmann. Som eg har sagt tidlegare, 99% av alle tester dykk lese om SSD'er er heilt på trynet. Det er meir svindel enn faktisk grundig journalistikk. Å forhalde seg til CPU'er og GPU'er er mykje enklare, der greier dei fleste å levere heilt ok. Men det er ikkje særleg djup eller god journalistikk. Det er mykje meir nyttig å lese gode kommentarar på Reddit eller Hacker News, men det kan også fort bli ganske tung stoff for Ola Nordmann.

Enten har du ikke vert på youtube siden 2006 eller så ser du på så mye rart der at youtube kun foreslår rare ting til deg. Prøve å åpne en inkognitofane og se om det hjelper :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...