Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som en del brukere opplever hakking (stuttering) ved 2080 / 2080 Ti. Ingen offisiell løsning ute ennå, men virker som om dette er noe som bør kunne fikses med drivere? 

 

Og før noen kommenterer at det må ligge på CPUen: Det er folk med 8700k i tråden som har samme problem.

 

Etter nyeste windows oppdatering, så er det også folk som har hatt liknende problemer. Hos meg så får jeg litt lugging når jeg har msi afterburner eller andre overlay oppe. Dette skjedde etter nyeste win opdatering. Uten overlay, så er det helt fint.

Lenke til kommentar

Tjaa, spørs når DLSS kommer på plass. Innen den tid er vel neste generasjon ute ? Vi får håpe det kommer fortere enn vi tror.

 

Eg forstår fruststrasjonen at det har tatt tid før spel har komt med denne, men innan 6 månader så er dette meir vanlig. Eg har ingen tru på nytt Nvidia serie før tidligst hausten 2020. Det kommer kanskje et nytt toppkort i mellomtida.

Lenke til kommentar

Hva mener folket her egentlig.

Er RTX 2080 Ti toppkort noe å gå for hvis man ønsker det beste?

F.eks MSI RTX 2080 Ti Gaming Trio X? Eller er det rett og slett unødvendig å kjøpe dette? Er det heller bedre å kjøpe et «billigere» kort og nyte samme/bedre ytelse i spill?

Etter at jeg personlig har sagt og fortsatt mener at 2080 ti er det beste på markedet hadde jeg nok trolig anbefalt det på nytt, men akkurat nå om du kan vente en stund kan man få kanskje en reduksjon i pris, mindre sannsynlighet for å få et problematisk kort, bedre innsikt i Hdr ytelse og bedre Driverstøtte.

Sånn sett opp til deg hvor lenge du skal vente, kanskje 1 mnd?

 

Flere med RTX 2070 ROG Strix som sliter med at spill crasher og pcen ikke booter ordentlig til tider? Fant ut at det bare er driver problemer, så regner med at det ordner seg etter hvert. Håper jeg

Eller Psu. Har du målt hva systemet trekker uten gpu i drift ( standby ) ved belastning og ved full belastning opp mot Psu?

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Sure thing !!  :whistle:  

Jepp! Mange noobs ;)

har vært borti flere tilfeller av stutter på rtx kort og alle viste seg å være ustabil cpu og/eller minne.

Inkludert mitt eget system. Jeg måtte øke vcore en aning pga avx i BF V pga frame-time spikes når du ligger å presser på 200 fps

Systemet mitt hadde passert RB og prime small fft i timsvis, men var fortsatt ikke stabilt nok

Lenke til kommentar

Jepp! Mange noobs ;)

har vært borti flere tilfeller av stutter på rtx kort og alle viste seg å være ustabil cpu og/eller minne.

Inkludert mitt eget system. Jeg måtte øke vcore en aning pga avx i BF V pga frame-time spikes når du ligger å presser på 200 fps

Systemet mitt hadde passert RB og prime small fft i timsvis, men var fortsatt ikke stabilt nok

Selv om det alltid er en god idé å gå tilbake til stock om man opplever problemer kan det jo hende at noen faktisk har problemer på systemer som aldri har vært overklokket :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"jammen cpuen har vært fjellstabil i alle andre spill, selv om den er overklokket, det var først når jeg spillte BF V, at det ble problemer. Det MÅ være spillet som er dårlig kodet, siden det klikker. Helt sikkert at det er Battlefield V som er problemet,"

 

:p

 

 

Dette er et typisk scenario som er vanlig :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Temmelig barnslig og usaklig nivå på innleggene her nå...

 

Er jo temmelig naturlig om du ikke har problemer med noen andre spill at du ikke mistenker ustabil overklokk, det sier jo seg selv. Men Battlefield V er vel en av relativt få spill som benytter AVX-instruksjoner og de færreste har vel kjørt noe særlig at stabilitetskontroll på AVX når de har overklokket så det kan fort ligge mye der.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Temmelig barnslig og usaklig nivå på innleggene her nå...

 

Er jo temmelig naturlig om du ikke har problemer med noen andre spill at du ikke mistenker ustabil overklokk, det sier jo seg selv. Men Battlefield V er vel en av relativt få spill som benytter AVX-instruksjoner og de færreste har vel kjørt noe særlig at stabilitetskontroll på AVX når de har overklokket så det kan fort ligge mye der.

 

Deilig å være litt barnslig når det er snakk om dataspill :D

 

Helt klart at det har noe med at spillet er svært cpukrevende. Leser jo på mange fora at folk sliter veldig med fps med 4 core. Spesielt 4core UTEN HyperTreading.

 

Spillet bruker 12tråder veldig mye. Med sli, så brukes 12 tråder nær 90%+

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...