Jump to content
Nizzen

GeForce RTX 20** tråden

Recommended Posts

For noen priser Komplett har. Hvem er det som er villig til å bla opp 8000kr for et gammelt kort når man får nytt 2080 til samme pris?

Man får ingen 1080Ti under 7500,- i butikk, så 8000,- er ikke så himla gæli. komplett er jo sjelden billigst..

• Like 1

Man får ingen 1080Ti under 7500,- i butikk, så 8000,- er ikke så himla gæli. komplett er jo sjelden billigst..

Var ikke bare ment til Komplett. Man skulle jo tro at butikkene ville bli kvitt gammelt tech, men de sparer det kanskje til Black Friday?

Hvis man driver med GPGPU kan faktisk de ekstra 3GB-ene være mer nyttig enn eventuelt RTX-kjerner, men det er dog et ganske snevert marked.

Ja håper virkelig det er mer nyttig enn Rtx 😂😂

Edited by Kyrre S.

Annonse

Var ikke bare ment til Komplett. Man skulle jo tro at butikkene ville bli kvitt gammelt tech, men de sparer det kanskje til Black Friday?

Jeg tror trygt du kan anta at de blir kvitt kortene på det prispunktet de er på. Ellers ville de jo satt ned prisen eller kjørt kampanjer/tilbud. Black Friday blir nok en slik anledning..

Hvis man driver med GPGPU kan faktisk de ekstra 3GB-ene være mer nyttig enn eventuelt RTX-kjerner, men det er dog et ganske snevert marked.

Ikkje søren om eg ofrer tensor cores mot usle 3GB ekstra!

• Like 3

Har bestilt "Asus Geforce RTX 2070 Turbo" til 4495 men lurer på om jeg vil ha igjen for å bestille "MSI Geforce RTX 2070 Armor" til 5100 istedet. Kan jeg regne med mye mindre viftestøy eller andre fordeler ved sistnevnte kort? Kommer jo stort sett til å ha headset på når kortet blir tungt belastet i spill, så vet ikke om det er vits å prioritere viftestøy.

Bra pris men ikke nødvendig feilprising. Venter på det samme kortet selv..

Regner bare med at det var feilprising siden det skjedde samme dag de la korte ut for salg, og kun noen timer den dagen de solgte det 4995.- uten å merke det med tilbud eller lignende.

Ja, men så har de hatt pengene mine på konto langt over en måned også så jeg synes ikke synd på Elkjøp når det jeg bestilte fra dem kommer til meg.

De kuket de jo til for meg siden de endret innloggingssystem slik at det meste av mine opplysninger forsvant i konvertereringen. Takk, Microsoft-innloggingssystem.

I følge Gamer Nexus er lagrene til produsentene nå straks tomme for 1080Ti. Så "no need to panick" blant de som ønsker å selge sine brukte 1080Ti om 6-12mnd.

Ergo er det heller ingen grunn for butikkene å skru ned prisene på 1080Ti da lagrene snart er tomme, nye RTX er svindyre og etterspørselen etter 1080Ti fortsatt er høy.

Bruktprisen på disse vil nok holde seg på et pent nivå.

Mitt eneste håp er at kryptovaluta mining generelt sett blir mindre attraktivt på RTX både pga. krypto markedet generelt men også pga. arkitekturendringene som gjøres.

Samt at både Nvidia og AMD styrer seg vekk fra det markedet med disse gaming produktene. De vil nok fortsatt være ettertraktet i annet GPGPU arbeid så lenge man har CUDA og OpenCL (som er fantastiske verktøy) og nå også AI men krytpovaluta flommen var ikke bra for pc gamere.

Men nå tilhører jeg også de som synes det er galskap vi bruker en betydelig andel av strømproduksjon til kryptomining og alle disse enorme komersielle kryptomining hallene som popper opp overalt.

Edited by Theo343

Flott av Elkjøp og levere selv om det var feilprising

4999kr for dobbel vifte 500kr rimeligere for turbo vifte? eller er det oc versjon. Dvs 1600mhz ikke 1400mhz.

Edited by pizzafordi