Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Kunne vært en knapp for menybar slik som på LG, om det var motion sensor. Hva ellers er det du pleier å gjøre med LG kontrolleren, som Samsung sin ikke kan?  :hmm: Jeg har jo LG C8 nå, men savner faktisk litt Tizen OS og kontrolleren fra KS7000 jeg hadde før LG B7. 

 

Jeg vil ha direkte knapper - vil ikke inn i en meny eller smart-tv layout å rote. Veiving og peking er verst - Wii-opplegg  :hrm:

 

Mulig LG er bedre. Jeg har Sony - den har en direkteknapp til Netflix (skulle gjerne hatt for flere streamingsalternativer), en direkteknapp til innganger (øverst til venstre - nå vet du det  :) ) - slik at dette går veldig smidig å skifte. Men jeg skulle hatt mer - gjerne direkte knapper til bildemodus - Game, Sport, Cinema osv.

 

Det er mulig dette finnes som nedlastbar Android app - app for å programmere knapper å fjernkontrollen altså - får sjekke etter den nye oppdateringen kommer.

 

For en fjernkontroll er funksjonalitet avgjørende - utseende og kvalitetsfølelse får komme noen plasser ned på prioritetslisten - for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg testet litt materiale på Nu8000. En del er tungt å svelge etter to uker med LG C8.. Men er der nå at jeg må ta meg litt i øra og tenkte over hvor mye mer jeg synes det er verdt.

 

Er det bare jeg som driver ønsketenkning, eller kan det være at jeg foretrekker bevegelsene fra samsungen?

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DUN3uF3990Q0&ved=2ahUKEwi15LSZsPDfAhUCs4sKHQ7WD54QjjgwAHoECAQQAQ&usg=AOvVaw2x1fz_mVjudrw0tQy-wPq2

Kjørte denne filmen på begge TVer. Særlig ved fokus i kanten av bildet, synes jeg LG hakket ganske mye, men samsungen er mye glattere (uten overdreven såpeopera) Noen innvendinger?

Endret av Martin H
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Da har jeg testet litt materiale på Nu8000. En del er tungt å svelge etter to uker med LG C8.. Men er der nå at jeg må ta meg litt i øra og tenkte over hvor mye mer jeg synes det er verdt.

 

Er det bare jeg som driver ønsketenkning, eller kan det være at jeg foretrekker bevegelsene fra samsungen?

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DUN3uF3990Q0&ved=2ahUKEwi15LSZsPDfAhUCs4sKHQ7WD54QjjgwAHoECAQQAQ&usg=AOvVaw2x1fz_mVjudrw0tQy-wPq2

Kjørte denne filmen på begge TVer. Særlig ved fokus i kanten av bildet, synes jeg LG hakket ganske mye, men samsungen er mye glattere (uten overdreven såpeopera) Noen innvendinger?

Jeg vil tro bevegelser er bedre på Samsung, sjekk særlig ut feks. Viasat, HBO osv. Alt må veies opp mot hverandre som sortnivå, lyd med mer. Jeg liker hakkingen dårlig men synes resten er såpass bra og veier opp.

Lenke til kommentar

Samme her. Heller ikke noe begeistret for bevegelser på C8, spesielt ikke med lav kvalitet. Håndball-VM godt eksempel. Der tror jeg ærlig talt en Samsung 6-serie ville gjort det bedre. Det kommer definitivt til å ha innflytelse på mitt neste kjøp, da jeg egentlig er passe sensitiv på sånt og er sportsentusiast. Imidlertid er det også som Nidar2 sier, at LC C8 er helt vanvittig bra på det meste annet. Jeg klarer ikke helt å gå tilbake til LCD kvalitet på bildet heller. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Samme her. Heller ikke noe begeistret for bevegelser på C8, spesielt ikke med lav kvalitet. Håndball-VM godt eksempel. Der tror jeg ærlig talt en Samsung 6-serie ville gjort det bedre. Det kommer definitivt til å ha innflytelse på mitt neste kjøp, da jeg egentlig er passe sensitiv på sånt og er sportsentusiast. Imidlertid er det også som Nidar2 sier, at LC C8 er helt vanvittig bra på det meste annet. Jeg klarer ikke helt å gå tilbake til LCD kvalitet på bildet heller. :p

Akkurat på sport synes jeg faktisk det er bra, og så ikke noe jeg reagerer på når jeg så håndball og fotball sist.

 

Lenke til kommentar

Absolutt vanskelig å akseptere dårligere bildekvalitet, skummelt (og uvant) og gjøre det den veien :p 

 

En ting jeg har merket på samsungen, som jeg synes er litt rart. Har hittil kun lagt merke til det ved HDR. Spesielt under "Lost on Space" på Netflix. Når det er litt mørke scener, så driver TV'en og justerer lysstyrken. Veldig tydelig hvis det har vært mørkt, og plutselig dukker det opp et lyst element, f.eks et belyst ansikt i mørket, da økes lysstyrken over hele skjermen. Den mørke bakgrunnen blir da plutselig en del lysere, og det er veldig tydelig. Ser ikke bra ut. 

 

Vet at TV'en har flere autofunksjoner, med auto-dim, eco-mode, osv. Alt dette er slått av. HDR+ er også slått av. I tillegg slått av local dimming. Likevel skjer dette. Har forsøkt å lese på ulike forum, men får ikke noe svar. Fler som opplever det samme? Er dette en funksjon som ikke kan slås av på denne TV'en, er det mulig en dealbreaker. 

Lenke til kommentar

Absolutt vanskelig å akseptere dårligere bildekvalitet, skummelt (og uvant) og gjøre det den veien :p

 

En ting jeg har merket på samsungen, som jeg synes er litt rart. Har hittil kun lagt merke til det ved HDR. Spesielt under "Lost on Space" på Netflix. Når det er litt mørke scener, så driver TV'en og justerer lysstyrken. Veldig tydelig hvis det har vært mørkt, og plutselig dukker det opp et lyst element, f.eks et belyst ansikt i mørket, da økes lysstyrken over hele skjermen. Den mørke bakgrunnen blir da plutselig en del lysere, og det er veldig tydelig. Ser ikke bra ut. 

 

Vet at TV'en har flere autofunksjoner, med auto-dim, eco-mode, osv. Alt dette er slått av. HDR+ er også slått av. I tillegg slått av local dimming. Likevel skjer dette. Har forsøkt å lese på ulike forum, men får ikke noe svar. Fler som opplever det samme? Er dette en funksjon som ikke kan slås av på denne TV'en, er det mulig en dealbreaker. 

 

Lost in Space ser veldig bra ut på min Sony LED - men jeg har opplevd flere hdr produksjoner med det samme som du beskriver. Tipper minst 25% ikke fungerer slik det skal. Jeg googlet litt på det tidligere og dette er ikke noe uvanlig. Ta og sjekk litt forskjellig hdr innhold og se om tven gjør dette hele tiden.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Hvordan er LG OLED55C7V sammenlignet med andre OLED toppmodeller? Henger den etter på mange måter eller den forstatt akseptabel ? Netonnet har satt ned prisen til 9990,- men er ikke på lager.

Fant denne som kan hjelpe deg: 

 

For å oppsummere raskt så er LG C7 fremdeles et godt kjøp, med mindre man er veldig opptatt av spilling slik jeg skjønte det. Og så er det små forbedringer her og der. Selvfølgelig. 

Lenke til kommentar

C7 er jo 2017 modell. Den er utgått for lengst. Ville vært rart om de fikk inn nye der. 

 

Modellen i seg selv er absolutt super ålreit, det er samme panel som 2018 tv-ene. Hovedsaklig prosessoren som er forskjell på c7 til c8. Sånn i kvalitet så har c7 lavere maks lysstyrke og sliter enda litt mer på bevegelser. 

 

jeg har samme tv selv i 65", spilling er null problem. 22ms i game mode funker som bare det :) 

Lenke til kommentar

Lost in Space ser veldig bra ut på min Sony LED - men jeg har opplevd flere hdr produksjoner med det samme som du beskriver. Tipper minst 25% ikke fungerer slik det skal. Jeg googlet litt på det tidligere og dette er ikke noe uvanlig. Ta og sjekk litt forskjellig hdr innhold og se om tven gjør dette hele tiden.

 

 

Absolutt vanskelig å akseptere dårligere bildekvalitet, skummelt (og uvant) og gjøre det den veien :p

 

En ting jeg har merket på samsungen, som jeg synes er litt rart. Har hittil kun lagt merke til det ved HDR. Spesielt under "Lost on Space" på Netflix. Når det er litt mørke scener, så driver TV'en og justerer lysstyrken. Veldig tydelig hvis det har vært mørkt, og plutselig dukker det opp et lyst element, f.eks et belyst ansikt i mørket, da økes lysstyrken over hele skjermen. Den mørke bakgrunnen blir da plutselig en del lysere, og det er veldig tydelig. Ser ikke bra ut. 

 

Vet at TV'en har flere autofunksjoner, med auto-dim, eco-mode, osv. Alt dette er slått av. HDR+ er også slått av. I tillegg slått av local dimming. Likevel skjer dette. Har forsøkt å lese på ulike forum, men får ikke noe svar. Fler som opplever det samme? Er dette en funksjon som ikke kan slås av på denne TV'en, er det mulig en dealbreaker. 

 

Jeg mener å ha lest at mye av HDR innholdet på Netflix er broken.

På mye av HDR innholdet skurrer det faktisk også i de lyse partiene på skjermen, for eksempel et opplyst ansikt.

Ansiktet får liksom prikker som skurrer, og lyse grånyanser blir også skurrete eller prikkete eller hvordan jeg skal forklare det.

Endret av lylu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...