Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Hakking på LG var grunnen til at jeg ville ha Sony eller Samsung denne gangen. Med Xf9005 var det en ny verden. Nesten litt tilvenning uten hakking/artefakter noe sted. Jobbet en del med innstillingene på LG uten noen gang å bli helt fornøyd. Eneste jeg savner er webos og innsynsvinkel som var veldig bra.

 

Også problemer med lipsync forsvant helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hakking på LG var grunnen til at jeg ville ha Sony eller Samsung denne gangen. Med Xf9005 var det en ny verden. Nesten litt tilvenning uten hakking/artefakter noe sted. Jobbet en del med innstillingene på LG uten noen gang å bli helt fornøyd. Eneste jeg savner er webos og innsynsvinkel som var veldig bra.

 

Også problemer med lipsync forsvant helt.

 

Når jeg handlet XE9005 for 1,5 år siden leste jeg mye i "monstertråden" om tven på avsforum - og la merke til at det var en del der som hadde kvittet seg med LG oleds og skaffet XE9005 tver - nettopp på grunn av dette. Og var veldig fornøyd etter bytte.

 

Har ingen erfaring med LG oleds selv, men synes det var litt rart.

Lenke til kommentar

Litt bedre bilde info om Sony nye 2019 oled....

 

Exstreamly low input lag tyder på freesync støtte... yess

 

post-240853-0-51220500-1546213498_thumb.jpeg

 

Tipper vi ser en AF9 arvtager til høsten en AF10 med oppdaterte hdmi innganger.

 

Edit AG9 er vist arvtageren til AF9 den kan bli meget spennende.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Ble plutselig usikker om jeg skal gå for q8dn 75" fremfor 65" LG Oled..

 

Mye film i mørkt rom, da blir oled bedre, samtidig er størrelse viktig. Lurer på når 75" Oled blir mer overkommelig i pris.

 

Mye film i mørkt rom og størrelse er viktig?

 

Vurdert projektor?

 

Har du 3,5m lengde på rommet fikser du et bilde på 106" - det gir deg skikkelig "kino-følelse"  :yes:

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Tenkt på det, men ønsker TV foreløpig. Kommer til å flytte etterhvert, og enklere å ha med TV å gjøre. Når mer endelig bosted er på plass, skal nok filmrom få seg projektor :D 

 

Har holdt av LG C8 65" på lokale power til 20.400,-. Vare som ble returnert innen 30 dager, så de har slått av 2,500 på annonsert pros 22990. Tror jeg kommer til å slå til på den.. 

Lenke til kommentar

Jeg er ikke særlig for eget kinorom - det viser seg at det ofte ikke blir særlig brukt. Man bør legge til rette for filmtitting der man oftest oppholder seg.

 

Projen bare skrus rett i taket, så skaffer man seg et greit manuell/elektrisk rullgardinlerret som monteres slik at det akkurat går ned foran tven.

 

Så kan man bruke surround anlegget både til tv (serier, gaming og sport) og til projektor (film).

 

Men 20k for en 65" Oled høres jo greit ut :)

Lenke til kommentar

Samme pris (21990,-) som Elkjøp og Power på QE65Q9FN på Hifiklubben nå, og man får 6 års garanti der :)

PS: Man må melde seg inn i kundeklubben for å få 6 år, men det er enkelt og gratis.

 

https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/uhd-tv-led-tv/samsung-qe65q9fn-qled-4k-tv/?variant=SAMQE65Q9FN&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=alwayson&utm_content=SAMQE65Q9FN

Endret av Teodor1979
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...