Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Hvordan funker det hvis man faktisk angrer da, når man kjøper TV og mobil på slikt vis? 

Hvis man bare leverer TV tilbake så taper man jo penger i forhold til at man kjøpte mobil også (differansen på det man får solgt den for kontra ny). Mobilen får man vel ikke lov å levere tilbake?

Hvis jeg kunne levert tilbake telefonen i stedet for å selge på finn så hadde jeg gjort det. Moralsk forkastelig eller ei :p

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må jo si at AF8 har en mye penere design, så er enig der.

 

 

 

Gratulerer med knallkjøp! :)

 

 

 

Så I et lyst rom så vil AF8 være bedre enn AF9 dersom kun lysstyrke er et kriterium?

 

Ja litt bedre er litt skuffet med nits på AF9 litt i tenke boksen fristet til å vente litt lengre.

AF9 tone mapper hdr detaljer til 5000 nits men tone mapping jukser litt med å senke lysstyrken på en tv for å få fram lyse detaljer bedre hdr.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Hvordan funker det hvis man faktisk angrer da, når man kjøper TV og mobil på slikt vis? 

 

Hvis man bare leverer TV tilbake så taper man jo penger i forhold til at man kjøpte mobil også (differansen på det man får solgt den for kontra ny). Mobilen får man vel ikke lov å levere tilbake?

 

Hvis jeg kunne levert tilbake telefonen i stedet for å selge på finn så hadde jeg gjort det. Moralsk forkastelig eller ei :p

Det ligger helt klar vilkår for dette dobbel kjøpet ville hørt med Sony før du prøver å være umoralsk...

Lenke til kommentar

Da jeg fikk prismatchet mot en pakkepris i en annen butikk, satt de ekstravarene til kr 0. Da jeg senere returnerte alt igjen, fordelte de retursummen på varene iht. den totale rabatten. Dvs. jeg fikk litt mindre tilbake for TV, og en del mer (enn kr 0) tilbake for ekstravarene, slik at det til sammen utgjorde beløpet jeg hadde betalt.

Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med Sony og Ice. Vilkår for kjøp og rabatt på tv.. Man må inn på tlf for å aktivere koden så kan man kjøpe tv. Man får 50% avslag da på tv. Returnerer man tlf etter man har mottatt tv vil man bli etterfakturert avslaget man fikk og man ender opp å betale full pris for tv enkelt og greit.. Samme vilkår kjører Telenor og Tele 2.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Så bra må være en ettertraktet tv dette med fire bud på 50 min :grin:

Haha ja. Fikk 6 interesserte på ca 20 min. Finn.no er fint i Oslo. Både mange kjøpere og selgere.

 

Kan godta 2500, men får ikke ny tv før mandag så ingen hast.

 

Og takk til alle som hjalp og tipset om tilbudet til Elkjøp! :D Fikk solgt XZ3 til 6500 så reell pris for 55af8 ble 9500. Den leveres mandag. I tillegg til at min forrige går for ca 2500-3000.

 

Ikke mye penger for såpass stor oppgradering i kvalitet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv med 7-8k. Det er i utgangspunktet en dårlig handel for kjøper, men det er kanskje mulig å få solgt den til det. KU6075 er en såpass dårlig modell, at jeg selv nok ikke ville vært villig til å legge ut mer enn 5000 kr for en 65-tommer brukt, men det finnes heldigvis litt mangfold iblant oss. ^^

 

Da jeg fikk prismatchet mot en pakkepris i en annen butikk, satt de ekstravarene til kr 0. Da jeg senere returnerte alt igjen, fordelte de retursummen på varene iht. den totale rabatten. Dvs. jeg fikk litt mindre tilbake for TV, og en del mer (enn kr 0) tilbake for ekstravarene, slik at det til sammen utgjorde beløpet jeg hadde betalt.

Hehe, da er det kassen, eventuelt salgsmedarbeider som har lagt inn feil. Blir nok helt sikkert trikset litt hit og dit med tanke på å sette tapsvarer på "husets" selgerkoder, og vinstvarer på egen bruker etc. Det kan fort gi krøll når ting returneres. 

Lenke til kommentar

Da jeg fikk min LG C8 kjørte jeg bare en pixel-test i forskjellige farger for å sjekke at det ikke var noen døde piksler, og konstanterte at absolute black-nivået var helt sort.

Etterhvert som jeg har brukt den har det begynt å irritere meg at venstresiden er mye lysere enn høyresiden når det er gråtoner som skal vises, og at det kan være spor av banding, så jeg tok en test med 5% grå. Dette må vel være gyldig grunn for å reklamere? Ser det er et kjent problem generelt med OLED-panel.

post-20456-0-36112300-1539378694_thumb.png

Bildet viser selvfølgelig overdrevent lyst panel siden det er tatt med høy ISO og lukkertid, men den relative forskjellen (og bandingen) kommer likevel greit frem.

 

Redselen er dog at jeg skal ende opp med et nytt panel som har pikselfeil, som jeg da ikke kan klage på...

Lenke til kommentar

Jeg finner det ikke i farten, men mener at det finnes en ISO-standard for hvor mange døde piksler per areal som defineres som en feil, som produsentene refererer til i sine garantivilkår. Man kan jo selvfølgelig uansett referere til norsk reklamasjonsrett, men erfaringsmessig kommer det da an på humøret til personen i butikken.

 

Angrerett er i utgangspunktet bare noe som gjelder ved postordre- og nettkjøp, og da kun i 14 dager. Nå har jo de store kjedene valgt å gi dette i butikk også, og de fleste i mer enn 14 dager, men jeg er utenfor den perioden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...