Gå til innhold

Media og Trump


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forklar hvor og hvordan.

Eh, du mener at noen må forklare deg hvordan Trump-administrasjonen bare er mer sump og korrupsjon når han har fylt den opp med blant annet folk som var ansvarlige for finanskrisen? Hentet inn folk fra banker som utnyttet kundene sine på det groveste og så ble reddet av myndighetene da alt falt sammen? Skattelette til kameratene sine?

 

Trump-administrasjonen er en drømme-regjering for korrupte banker og finansfolk.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må da være noe galt med medias dekning av Trump, når man på forhånd av en sak vet hva de vil skrive. Jeg mener, uansett hva Trump sier eller gjør, så vil jo media vinkle det på en negativ måte. Det var slik Pravda i Sovjetunionen drev journalistikk. Jeg ser at Trump har en del karaktertrekk som mange vil finne usympatiske, men det forsvarer ikke løgn og forvrengning av saker fra medias side. Det journalister, og akademikere som rotter seg sammen med journalister - mot Trump, ofte ikke nevner, er at Trump gjennomfører sine valgløfter. Når et valgløfte er gitt, skal dette gjennomføres uansett konsekvens. En slik type politikk har et ord og det kalles demokrati. F.eks. ga Trump et valgløfte til det amerikanske folk at dersom han vant, skulle han forsøke å forbedre USAs forhold til Russland. Når et valgløfte først er gitt, betyr konsekvenser ingenting. Det eneste som betyr noe, er å gjennomføre valgløftet. Hvis det ikke er slik, feiler demokratiet. Det er industriarbeidere, bønder, trailersjåfører, pensjonister og lærere, altså vanlige mennesker, som skal bestemme et lands politikk. Ikke eksperter og politikere. Hvis man synes det er så forferdelig at folk på bakken har makt, så kan man jo alltid flytte til et land som ikke er demokratisk.

Noe galt - Ja! Hvor lenge tror du at media orker å ignorere den amerikanske president sin betegnelse "Fake News"! Det tar på, og ikke minst på Sara Huckabee  Sanders. Hun står, rak i ryggen og formidler presidentens budskap - dag etter dag. Jeg tipper at hun gråter seg i søvn hver natt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe galt - Ja! Hvor lenge tror du at media orker å ignorere den amerikanske president sin betegnelse "Fake News"! Det tar på, og ikke minst på Sara Huckabee  Sanders. Hun står, rak i ryggen og formidler presidentens budskap - dag etter dag. Jeg tipper at hun gråter seg i søvn hver natt.

Fordi han ikke er så flikt til å pakke inn løgnene som andre politikere? Og gråter journalister som systematisk feilinformerer seg også i søvn hver natt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Systematisk feilinformerer, faktisk.

Det er faktisk en betydelig forskjell på Trump og de fleste politikere:
De fleste politikere, altså dem som ikke er korrupt, har faktisk nasjonens, velgerene, innbyggerene og allierte sine interesser i tankene når de jobber i tinget og regjerer.

Trump har ikke tid til å sette seg inn i saker engang; Han golfer og ferierer, og lyger konstant om alt mellom himmel og jord:
http://www.politifact.com/personalities/donald-trump/

Jeg bare lurer på hvilken personlighet dem som støtter Trump har -- når de angivelig må anta at journalister er mindre ærlige og etterettelige enn Trump, og dermed selv bør være ganske like Trump når det kommer til sitt forhold til sannhet og virkelighet for å kunne forsvare å tenke slik de gjør om journalister, samtidig som at de aksepterer Trump.

Man antar automatisk at andre har lignende forhold til sin jobb som seg selv -- og når man antar at de fleste er inkompetente...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på hvilken personlighet dem som støtter Trump har -- når de angivelig må anta at journalister er mindre ærlige og etterettelige enn Trump, og dermed selv bør være ganske like Trump når det kommer til sitt forhold til sannhet og virkelighet for å kunne forsvare å tenke slik de gjør om journalister, samtidig som at de aksepterer Trump.

 

Man antar automatisk at andre har lignende forhold til sin jobb som seg selv -- og når man antar at de fleste er inkompetente...

Trump støtterne jeg kjenner er ærlige, hyggelige karer men som er konservative er glad i en del Trump har gjort (skattelettelsen, Gorsuch) og vil stanse ulovlig innvandring. Likevel kritiserer de mye annet som Trump gjør og særlig måten han gjør det. Slik er det med de fleste amerikanere, de velger de som de mener ikke er verre enn den andre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Systematisk feilinformerer, faktisk.

 

Det er faktisk en betydelig forskjell på Trump og de fleste politikere:

De fleste politikere, altså dem som ikke er korrupt, har faktisk nasjonens, velgerene, innbyggerene og allierte sine interesser i tankene når de jobber i tinget og regjerer..

Så når venner av Støre fikk jobber og bevilgninger helt utenom vanlige prosedyrer så var det landets beste han tenkte på? Takk for forklaringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump støtterne jeg kjenner er ærlige, hyggelige karer men som er konservative er glad i en del Trump har gjort (skattelettelsen, Gorsuch) og vil stanse ulovlig innvandring. Likevel kritiserer de mye annet som Trump gjør og særlig måten han gjør det. Slik er det med de fleste amerikanere, de velger de som de mener ikke er verre enn den andre.

Vil tro det er de samme type personene som støttet NS i Norge før andre verdenskrig. De var også høyt ansett i samfunnet.

Endret av DrAlban3000
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så når venner av Støre fikk jobber og bevilgninger helt utenom vanlige prosedyrer så var det landets beste han tenkte på? Takk for forklaringen.

Hva gjorde media?

 

De rapporterte det.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3r41L/jonas-gahr-stoere-ga-ekskollega-superloenn

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/derfor-er-jonas-gahr-store-inhabil/63301624

 

...

 

Og mange av oss på venstresiden er ikke overbegeistret over at en mann som ikke har TRENGT å arbeide en dag i sitt liv er leder for partiet for dem som kan havne på gaten om de mister jobben.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Den typisk Trump støttere tjener litt over median inntekt

Ok? Hva har det med saken å gjøre? De som støttet NS (Nazi) i Norge før krigen var ikke ansett som dumme. Jeg har et familiemedlem som var i NS, og han var bedriftsleder, godt likt i lokalsamfunnet. De likte å prate litt med naboene, de lånte bort melk og sukker.

 

De støttet NS, men ikke alt de sto for. De elsket landet sitt.

 

Igjen, det er mange likhetstrekk imellom en som støttet nazistene før krigen og Trump supportere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok? Hva har det med saken å gjøre? De som støttet NS (Nazi) i Norge før krigen var ikke ansett som dumme. Jeg har et familiemedlem som var i NS, og han var bedriftsleder, godt likt i lokalsamfunnet. De likte å prate litt med naboene, de lånte bort melk og sukker.

 

De støttet NS, men ikke alt de sto for. De elsket landet sitt.

 

Igjen, det er mange likhetstrekk imellom en som støttet nazistene før krigen og Trump supportere.

Trump støttere ses som dumme og fattige, blant mange, særlig i disse fora

 

En kan godt se likhetstrekk, særlig med en overfladisk, svart hvitt tankegang, slik som rasister gjør når de ser på folk som de ikke forstår.

Lenke til kommentar

Trump støttere ses som dumme og fattige, blant mange, særlig i disse fora

 

En kan godt se likhetstrekk, særlig med en overfladisk, svart hvitt tankegang, slik som rasister gjør når de ser på folk som de ikke forstår.

Javel(???) Jeg har ikke nevnt inntekten til Trump supportere i innlegget du siterte.

 

Jeg viser til førkrigstiden og hvordan mange som støttet NS og nazistene slett IKKE var fattige idioter, de var som du sier produktive medlemmer av det norske samfunnet og ikke mislikte idioter med lav lønn.

 

De støttet NS av forskjellige grunner, ikke alle støttet hele deres program. Det er sammenligningen min.

 

Smarte folk, som har gått på gode skoler og har god lønn ble med i NS. Det samme kan sies om Trump supportere. De kan sammenlignes med nazister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...