Gå til innhold

Media og Trump


Anbefalte innlegg

Gammelmedia, eller de tradisjonelle mediene, synes å fortsette sin hån og hets mot Trump. VG, Dagbladet og Aftenposten har f. eks. en klart negativ vinkling mot Trump i noen av sine artikler etter det historiske møtet med Kim. Man kunne jo forventet noen lovord om Trump etter dette.

 

Spørsmålet er: Er norske journalister i stand til å gi en fornuftig og oppegående dekning av USAs utenrikspolitikk under Trump? Eller blir de blindet av hat mot USAs president?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Trump hadde reddet hele verden fra fattigdom og krig tror jeg fremdeles media hadde vinklet det negativt. Han har fått til en avtale med Nord Korea ingen annen amerikansk president har vært i nærheten av. Media har valgt å vinkle det som om avtalen ikke er god nok. Det er den mest sannsynlig heller ikke, men den er bedre enn tidligere forsøk på avtaler. Det er et steg i riktig retning, et steg som har vært etterlengtet i mange år. Jeg tror det er mange på venstresiden som er rimelig forbannet over at det er akkurat Trump som fikk denne avtalen i havn. Og siden det sitter langt inne å innrømme at Trump har gjort noe bra for verdensfreden, velger de (naturligvis) å vinkle det på en negativ måte.

 

Jeg liker Trump like dårlig som folk flest, men må innrømme at denne avtalen gjør ham mer kvalifisert til Fredsprisen enn Obama noen gang var. Men han kommer selvfølgelig aldri til å få den.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Om Trump hadde reddet hele verden fra fattigdom og krig tror jeg fremdeles media hadde vinklet det negativt. Han har fått til en avtale med Nord Korea ingen annen amerikansk president har vært i nærheten av. Media har valgt å vinkle det som om avtalen ikke er god nok. Det er den mest sannsynlig heller ikke, men den er bedre enn tidligere forsøk på avtaler. Det er et steg i riktig retning, et steg som har vært etterlengtet i mange år. Jeg tror det er mange på venstresiden som er rimelig forbannet over at det er akkurat Trump som fikk denne avtalen i havn. Og siden det sitter langt inne å innrømme at Trump har gjort noe bra for verdensfreden, velger de (naturligvis) å vinkle det på en negativ måte.

 

Jeg liker Trump like dårlig som folk flest, men må innrømme at denne avtalen gjør ham mer kvalifisert til Fredsprisen enn Obama noen gang var. Men han kommer selvfølgelig aldri til å få den.

Ja, det er ganske utrolig hvordan media synes å angripe Trump på alt han sier og gjør. Det er vel ingen som etter dette vil påstå at norske journalister forsøker å være objektive og nøytrale i sin dekning av Trump? Men siden jeg startet tråden, vil jeg ikke skrive så mye. Får heller høre hva folk har å si.

Lenke til kommentar

Han har da ikke fått til noe som tidligere presidenter ikke kunne fått til. USA har hatt tøffere krav før, og dermed har det ikke kommet til noe møte/avtale. DT har firt på det aller meste og, foreløpig, ikke oppnådd noe som helst.

 

Jeg synes dagens tilnærming er langt bedre enn det han drev ned for noen måneder siden, men jeg synes det å hylle en diktator som Kim er mer et hån mot menneskerettighetene enn noe han bør hylles for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han har da ikke fått til noe som tidligere presidenter ikke kunne fått til. USA har hatt tøffere krav før, og dermed har det ikke kommet til noe møte/avtale. DT har firt på det aller meste og, foreløpig, ikke oppnådd noe som helst.

Jeg synes dagens tilnærming er langt bedre enn det han drev ned for noen måneder siden, men jeg synes det å hylle en diktator som Kim er mer et hån mot menneskerettighetene enn noe han bør hylles for.

Kim er en diktator, ja. Men Trump forsøker å få til en fredelig løsning på konflikten. Da må han vel nødvendigvis møte Kim med respekt og høflighet?

Lenke til kommentar

Trump legger opp til dette selv med en konstant strøm av idiotiske utspill på twitter og andre kanaler. Når en av verdens antatt mektigste menn oppfører seg som en 5-åring blir det mye nyheter av det selv om det også finnes saker som de godt kunne unnlatt å skrive om. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er allerede så lei av både media og Trump og hetsing osv, at jeg hopper glatt over disse artiklene. TA HINTET MEDIA 

 

 

Samme her, har lenge før han ble president, hoppet glatt over mediaartikler som skrives om han. Fikk tidlig denne "ondsinnet sladder" følelsen av hele opplegget.

 

Misliker mannen. Men misliker folk som overdriver og bare snakker dritt - som media gjør - enda mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump legger opp til dette selv med en konstant strøm av idiotiske utspill på twitter og andre kanaler. Når en av verdens antatt mektigste menn oppfører seg som en 5-åring blir det mye nyheter av det selv om det også finnes saker som de godt kunne unnlatt å skrive om.

 

Uansett hva Trump twitrer, så mottar media de samme milliardene av nordmenns skattepenger. Det gjør de for å holde folk opplyst. Men er ikke en ensidig negativ vinkling av en presidents handlinger nødt til å bli fordummende, hvem enn presidenten er? Det er vel ofte snakk om store handlinger som det er vanskelig å se konsekvensene av.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager er det dere tror Trump har "fått til" i denne avtalen? Nøyaktig hva har Kim lovet? Tror dere fredsprisen gis bort til folk som kommer med vage løfter og skryter på twitter?

Obama fortjente selvsagt ikke fredsprisen, og Jagland og co vasset i møkk når de ga den til ham, men ingen er dumme nok til å tro at Trump fortjener den heller med mindre de VIRKELIG misforstår hva Trump har "fått til" her. 

 

Samtlige presidenter siden 1951 kunne "fått til" nøyaktig det samme, for det eneste som har skjedd er at Trump har løftet Kim opp på verdensscenen og gitt ham legitimitet og hvem vet hva mer UTEN Å FÅ NOE IGJEN!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva i alle dager er det dere tror Trump har "fått til" i denne avtalen? Nøyaktig hva har Kim lovet? Tror dere fredsprisen gis bort til folk som kommer med vage løfter og skryter på twitter?

 

Det er vel kjent allerede - synlig på bildene...  Om NK holder hva de lover er så en annen sak og det vil ta tid før vi finner ut det.  Så langt må man bare innse at det er et stort historisk skritt de har tatt i dag og en sejr for begge, ikke minst for Trump.  At NK også tidligere begyndte å prate med SK viste seg også å være Trump's fortjeneste, ifølge SK's president.

 

Det kan ikke være lett å være Trump-hater for tiden.  Ser at Dagbladet måtte helt tilbake til tidlig 90-tallet for å finne frem gamle Trump-sitater som de kunne bruke mot ham i dag.  

 

Om så Trump skaffet fred i hele verden og fant opp vaksine mot kreft ville det ikke endret haternes holdninger til ham.

Endret av tigerdyr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel kjent allerede - synlig på bildene...  Om NK holder hva de lover er så en annen sak og det vil ta tid før vi finner ut det.  Så langt må man bare innse at det er et stort historisk skritt de har tatt i dag og en sejr for begge, ikke minst for Trump.  At NK også tidligere begyndte å prate med SK viste seg også å være Trump's fortjeneste, ifølge SK's president.

 

Det kan ikke være lett å være Trump-hater for tiden.  Ser at Dagbladet måtte helt tilbake til tidlig 90-tallet for å finne frem gamle Trump-sitater som de kunne bruke mot ham i dag.  

 

Om så Trump skaffet fred i hele verden og fant opp vaksine mot kreft ville det ikke endret haternes holdninger til ham.

HVA er det Trump har "fått til". Ikke vis til "bildene", jeg vil ha en fullstendig oversikt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gammelmedia, eller de tradisjonelle mediene, synes å fortsette sin hån og hets mot Trump. VG, Dagbladet og Aftenposten har f. eks. en klart negativ vinkling mot Trump i noen av sine artikler etter det historiske møtet med Kim. Man kunne jo forventet noen lovord om Trump etter dette.

 

Spørsmålet er: Er norske journalister i stand til å gi en fornuftig og oppegående dekning av USAs utenrikspolitikk under Trump? Eller blir de blindet av hat mot USAs president?

Ingen røyk uten ild. Så svaret er nok henholdsvis Ja og Nei.

 

Blir for lett å skylde på "mediene".

 

EDIT: Kom på en positiv Trump-nyhet fra "media": https://www.dagbladet.no/kjendis/trump-benader-bestemor-63-etter-kardashian-mote/69876822

Endret av Feynman
Lenke til kommentar

Trump kunne ikke drite mer i Nord-Korea, han er bare ute etter presse og noe å Twittre om.

Mulig du tilhører sekta som liker fyren, men hvis du ikke vet hva en handelskrig er, da bør du lese deg litt opp. Og det vaset han gjorde på G7 var bare for å vise Nord-Korea hvor patetisk han er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig du tilhører sekta som liker fyren, men hvis du ikke vet hva en handelskrig er, da bør du lese deg litt opp. Og det vaset han gjorde på G7 var bare for å vise Nord-Korea hvor patetisk han er.

 

Du tilhører sekta som ikke liker fyren du da?

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kim er en diktator, ja. Men Trump forsøker å få til en fredelig løsning på konflikten. Da må han vel nødvendigvis møte Kim med respekt og høflighet?

Du tenker på «Little Rocket Man»? Ja, mobbing og trakassering er en idiotiskfremgangsmåte og helt hinsides når det kommer fra en amerikansk president. Alternativet til det er ikke å hylle en av tidenes mest brutale og hensynsløse diktatorer. Kim har i svært lang tid ønsket et møte med de tidligere presidentene, fordi det gir han anerkjennelse og gir han makt. Ingen annen president har ønsket å gi han det før han faktisk viser endring.

DT er farlig for verden fordi han ikke forstår konsekvensene av hva han gjør, og fordi han viser alle andre diktatorer at de kan gjøre hva de vil..

Lenke til kommentar

Trump kunne ikke drite mer i Nord-Korea, han er bare ute etter presse og noe å Twittre om.

Mulig du tilhører sekta som liker fyren, men hvis du ikke vet hva en handelskrig er, da bør du lese deg litt opp. Og det vaset han gjorde på G7 var bare for å vise Nord-Korea hvor patetisk han er.

Hvorfor skriver ikke media om EUs toller? Hvem har høyest tollsatser av EU og USA?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...