Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det kommer til å resultere i at flere spawner i flyene bare for å hoppe ut ut på kartet

Skal ikke se bortifra det ja.

 

Har aldri brydd meg noe særlig om fly selv, så litt fint at vi mest sannsynlig slipper en del av de som har 50 K/D ratio. 

Sikkert moro for dem, men når du er den eneste på laget som prøver å få personen ut av flyet, så kan det til tider bli veldig frustrerende. 

Lenke til kommentar

Taxi med fly har vi gjort bestandig i bf. Alt for å vinne conquest :D

 

Alle flagg må cappes! :D

Kjipt når man har gode piloter på laget som hjelper til med å ta fiender da. Enda værre visst motstanderen også har gode piloter som ødelegger all bakke armor pga en stk tulling som bruker fly som taxi.

Lenke til kommentar

Kjipt når man har gode piloter på laget som hjelper til med å ta fiender da. Enda værre visst motstanderen også har gode piloter som ødelegger all bakke armor pga en stk tulling som bruker fly som taxi.

Hjelper ikkje med en som kjører solofly og tar ut alle andre fly, når ingen capper flagg. Det blir tap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelper ikkje med en som kjører solofly og tar ut alle andre fly, når ingen capper flagg. Det blir tap.

Er ikke pilotene sin oppgave å cappe flagg.

Har man en god pilot på sitt lag som klarer å holde unna andre fly fra å ta ut bakketropper/kjøretøy,

så har man en stor fordel.

 

Husker jeg spilte med Kakeninja(Norges beste pilot??) på mitt lag i BF4. Han holdt tanks og andre kjøretøy under sjakk, så vi infanteri spillerene kunne cappe flagg å kun trenge å tenke på å ta ut andre infanteri spillere.

 

Så pilotene har sin plass i spillet de å :)

Lenke til kommentar

Er ikke pilotene sin oppgave å cappe flagg.

Har man en god pilot på sitt lag som klarer å holde unna andre fly fra å ta ut bakketropper/kjøretøy,

så har man en stor fordel.

 

Husker jeg spilte med Kakeninja(Norges beste pilot??) på mitt lag i BF4. Han holdt tanks og andre kjøretøy under sjakk, så vi infanteri spillerene kunne cappe flagg å kun trenge å tenke på å ta ut andre infanteri spillere.

 

Så pilotene har sin plass i spillet de å :)

Klart, men når man ikkje har flagg, og man stanger for å komme til første flagg, så må noen ta taxi å cappa bakfra.

 

Ta taxi/droppe ned i starten av runden, for å få mange flagg tidelig, er også kjempeviktig. 2 mansfly er en vinner. Gode til å ta ut andre fly og tanks, og mulighet for å droppe en person over flagg.

 

Hilsen en som har minst 5 doktorgrader i BF conquest ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller fortsatt litt Battlefield 1 og flyr veldig mye, har blitt ganske god og da er det gøy. Ender ofte med å aldri dø iløpet av en runde, fordi jeg vinner alt av dogfights og tar ut AA-kanonene. Gjør man det bra med flyene i BF1 hjelper det laget utrolig mye. Men er enig i at taxi også er viktig.

 

Dessverre er det veldig mange som er utrolig dårlige til å fly, spesielt de store bombeflyene. De flyr altfor lavt, slipper bomber kanskje én gang før de enten blir skutt ned, kræsjer eller hopper ut for å ta flagg. 

Lenke til kommentar

Klart, men når man ikkje har flagg, og man stanger for å komme til første flagg, så må noen ta taxi å cappa bakfra.

 

Ta taxi/droppe ned i starten av runden, for å få mange flagg tidelig, er også kjempeviktig. 2 mansfly er en vinner. Gode til å ta ut andre fly og tanks, og mulighet for å droppe en person over flagg.

 

Hilsen en som har minst 5 doktorgrader i BF conquest ;)

 

Å trade 1 minutt med "nedetid" for 1x Fly imot å cappe et flagg er en svært god deal. Både tidlig i gamet og i en situasjon hvor man trenger å åpne opp spillet litt.

Lenke til kommentar

Så nylig at Komplett har BF V til forhåndsbestilling. Og fikk påminnelse på e-post om at jeg har to rabattkoder fordi jeg har Komplett mobil abonnement.

 

Ble handel.. BF V til 199,- 

 

Jada, sikkert dumt å forhåndsbestille, men til den prisen er det vanskelig å lavær, sant?   :wee:

ja det var jo rimlig kjekt  :dontgetit: på tide å bytte over dit :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så nylig at Komplett har BF V til forhåndsbestilling. Og fikk påminnelse på e-post om at jeg har to rabattkoder fordi jeg har Komplett mobil abonnement.

 

Ble handel.. BF V til 199,- 

 

Jada, sikkert dumt å forhåndsbestille, men til den prisen er det vanskelig å lavær, sant?   :wee:

Hadde jeg kunnet forhåndsbestilt til 199,- , så hadde nok jeg og gjort det og holdt kjeft om det.

 

Planen her blir vel 1 måned med Origin Access Premier, og så får det heller bli kjøp på tilbud om jeg er fornøyd med tingens tilstand.

Lenke til kommentar

Skal ikke se bortifra det ja.

 

Har aldri brydd meg noe særlig om fly selv, så litt fint at vi mest sannsynlig slipper en del av de som har 50 K/D ratio. 

Sikkert moro for dem, men når du er den eneste på laget som prøver å få personen ut av flyet, så kan det til tider bli veldig frustrerende.

 

 

Til tider er det morsomt å fly i Battlefield, du føler deg ganske usårbar i fly spesielt når motstanderne ikke klare å countre deg :) 

 

Hjelper ikkje med en som kjører solofly og tar ut alle andre fly, når ingen capper flagg. Det blir tap.

 

Tja... Jeg vet ikke jeg. Føler at jeg snudde spillet ganske greit her som pilot... Kan hende det var tilfeldig, hvem vet ;)

Bildet er tatt ved release tider av Battlefield 2, 2005. Det var tider det, kjøpte meg DVD-spiller for å spille Battlefield 2.

 

HDfTvLw.png

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si så mye ang flybruken i BF1, da jeg ikke har spilt det like mye som forgjengeren. I Battlefield 4 spilte jeg brorparten av tiden bak spakene til et eller annet voldsverk, utstyrt med kanoner og godt mot.

 

Ingenting er så hemmende som en god jagerflypilot som kan herje som han selv vil. Stingers og RPGer kan man til en grad dodge, da soldater ikke er like raske som deg. Men når det er du som sitter i den trege tanksen, båten, eller helikopteret, og ikke har nubbesjans til å holde følge med angriperen din; da er rollene reversert. 

 

Jeg skjønner logikken bak å bruke fly som transport til å ta flagg tidlig eller hvis du ellers ligger dårlig an i matchen. Men det kan være et tveegget sverd. 

Lenke til kommentar

Masse luftige bilder fra Narvik.

 

Liker også hvordan de har gjort det med at flyene ikke har uendelig med ammo, men må flys til spawnområdet for å fylle på. Da blir fly fort litt mer verdifullt både å beskytte og bruke riktig.  :w00t:

Veldig blandede følelser for dette spillet. På den ene siden ser det virkelig utrolig flott ut og blir sikkert artig å spille. Samtidig virker det litt vell "over the top" for min del og når jeg ser folk som løper rundt der med noe lignende aimpoint på maskinpistolen sin, før flyet flyr gjennom et ikon i luften for å lade, så spørs det om jeg er i målgruppen. Blir uansett spennende å se. 

Lenke til kommentar

Syns fly i BF serien har vært en merkelig affære helt siden de gikk over til konsoll. Veteraner husker sikkert BF1942 og El Alamein? Enorme skyboxes der man hadde utrolig stort rom å ferdes med fly. Du kunne ta av fra flyplasser og lande også. Det har ikke vært mulig siden dem begynnte å lage BF spill for konsoll.

 

Det er helt utrolig at jeg sitter her å mimre om et spill 16 år tilbake og tenker det var bedre. I dagens BF så rekker man å fly kanskje 20 sekund før man må skynde seg å snu flyet da man er "Out of Bounds". Ser ikke ut som dette er fikset i BFV. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...