Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

I Battlefield Heroes var klærne til det britiske laget grønt, brunt, blått. Lyse farger liksom. Mens tyskerne hadde grå, sort, rødt. Det var aldri noe problem å skille på lagene når man så noen på avstand. Kanskje det blir noe lignende i BFV.

Utifra det vi har sett så langt, neppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helvetes opplegg da.. Dette kan vi takke Fortnite for

skins kom vel mange lange år før fortnite :p

 

Var jo flust av våpen skins i bf4 og bf1. Man kunne vel til og med velge klesfarge til en viss grad i bf4. Dette er bare det naturlige steget videre for å la spillere endre karakteren sin slik de selv vil (og selvsagt en måte for EA/Dice å tjene penger på micros.)

Lenke til kommentar

Brukte skins i CS1.3 men da måtte man manuelt legge dem i riktig folder og dette var i 2001/2003 der et sted.

 

Forskjellen nå er at de som selger spillet selger også skins, før var det gratis og ikke en greie som det er idag. Dumme folk som betaler i tillegg for skins /stupidityskylevelhigh

Lenke til kommentar

Sier vel litt om hvor lite du vet om saken. Skins og annen customization har vært populært lenge. Å legge skylden på Fortnite er teit. Det nærmeste du kan skylde på Fortnite for er bygge-delen (Fortifications i BFV) men det er jo faktisk en god ting de har tatt med.

Du tar feil... Å bygge fortifikasjon har da vært mulig i Battlefield i 12-13 år nå, så det kom før skins-trenden. CS:GO var først på banen med våpen-skins. GTA5, Rocket League, Overwatch, CoD, Fortnite, PUBG, FIFA har i det senere tid bevist at mikrotransaksjoner er big business. Fortnite er dessuten gratis allikevel håver dem inn penger. Så Fortnite er et erkeeksempel på at juggel selger i bøtter og spann. Jeg ville tro at EA ville gi slipp på tanken med lootbokser og slikt etter flausen med Battlefront 2. Du skal ikke se bortifra at Fortnite har tent denne ideen hos EA igjen etter sin store suksess.

 

Dette kommer i BFV.

 

And then there’s the new fortifications system, which lets you bolt things like machinegun nests, tank traps, sandbags and trenches

Disse elementene finnes allerede i gamle BF2: Project Reality. Blir kanskje feil å si at PR er en BF2-mod nå som det er et standalone-spill. Squad og Post Scriptum er etterfølgere av Project Reality, naturligvis tilbyr de også muligheten til å bygge fortifikasjon. Byggingen i Fortnite minner mer om Rust, ARK og Conan Exiles. Ironisk nok er alle disse fire titlene jeg nevnte nå basert på Unreal Engine 4 motoren.

deployable_at_launchers.jpg

deployable-mortars-project-reality-75350

m2_2.jpg

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er BF4 med med BF1 gameplay så står jeg nok over Battlefield V. Har ikke spilt BF1 på et halvt år nå, og hovedgrunnen er at jeg ble så lei av gameplayet.

Mulig jeg har fått med meg helt feil info men tror våpen skal ha dedikerte spray patterns ikke noe "rng" så blir litt ala cs på skytnga?

Lenke til kommentar

Hva er så dårlig med gameplay i bf1 vs bf4? :)

Synes at alt var mer rotete og bråkete i BF1, ble sliten etter en runde med conquest (på en dårlig måte) så ble sjeldent jeg spilte to runder på rad med bf1. Hadde ikke det problemet før BF1.

 

Mulig jeg har fått med meg helt feil info men tror våpen skal ha dedikerte spray patterns ikke noe "rng" så blir litt ala cs på skytnga?

Det vil nok hjelpe, men venter nok litt før jeg eventuelt kjøper :) Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Synes at alt var mer rotete og bråkete i BF1, ble sliten etter en runde med conquest (på en dårlig måte) så ble sjeldent jeg spilte to runder på rad med bf1. Hadde ikke det problemet før BF1.

 

Det vil nok hjelpe, men venter nok litt før jeg eventuelt kjøper :)

LOL

Lenke til kommentar

Mye rart og god humor i disse bf trådene. Det er hvertfall sikkert!

 

Jeg trur byggingen kommer av akkurat den grunnen de sier. At de fikk klager i bf1 for at kartene ble for destruerte slik at det gikk ut over gameplay.

 

Det er så stor forskjell fra fortnite at jeg tviler sterkt på at de har hentet masse innspirasjon derfra. Og om de ønsket å herme etter PR så trur jeg de hadde gjort det for lenge siden.

 

Når det gjelder lootboxer så har de sagt tydelig at det ikke blir lootboxes for salg. Så får vi se om de holder hva de lover.

 

Det følger med airdrops (lootbox) som inneholder random skins med deluxe utgaven. Fult mulig man kan låse opp slike med spilling og. Det er imo ikke noe problem så lenge de ikke tar betalt for de.

 

At det kommer en butikk med skins og en form for ingame currency tar jeg nesten for gitt. Med gratis dlc så må de håve inn de ekstra pengene på noe.

Lenke til kommentar

Ja, bare min mening LOL

Smaken er som baken.

Ingen tvil at spillene over tid har blitt mer hektiske og kaotiske. Jeg personlig digger det, men har også full forståelse for kritikken.

 

Chokepoints, Fly, tank, inf, nade spam kombinert med vind, vær, sandstorm, litt overkill lysefekter. Blir mye greier på en gang.

 

Er ikke som gamle dager på gazala og el alamein?

Lenke til kommentar

Ja, bare min mening LOL

Smaken er som baken.

 

Hehe, noen må bare oppføre seg som assholes på nett. Ikke noe nytt :) 

 

Jeg kan se hva du mener, BF1 er også for meg det Battlefield spillet som fenget absolutt minst. Random bullet deviation er noe de fjerner fra serien med BFV, spennende å se om det gjør at skytingen føles litt mer direkte.

 

Jeg synes personlig at BF3 var veldig mye diggere å spille, samme med BF4 etter de fikset det. Likte måten skyting og bevegelse føles, men i BF1 føles alt veldig slapt og gameplayet er litt masete og våpnene er ikke så interessante. Det var riktignok random bullet deviation i de spillene også, men jeg føler det ikke var like tilstede som i BF1.

 

Selvfølgelig skal jeg kjøpe BFV, akkurat som jeg har kjøpt absolutt alle BF spill tidligere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...