Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

3D headphones lydmodusen er helt rå! Anbefaler alle som spiller med hodetelefoner å skru på den!

 

Fikk endelig spilt litt ordentlig i går. Blir til tider blåst av banen av spillet, det er øyeblikk man kun får i Battlefield. WW2-følelsen kommer også stadig oftere. For eksempel når squaden pluss et par til kryper gjennom åkeren på Arras opp en slak bakke mot to intetanende tyske stridsvogner og tar den ut med hver vår at-rakett. Ah, deilig. 

Ser frem til å teste med det nye headsettet som har DTS Headphone:X V2.0 (munnfull).

 

Som regel veldig lite imponert over surrounden i spill, og i de fleste tilfeller hører man bedre retninger med vanlig stereo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha spilt singleplayer :p Alt som sto i chatten hos meg var Gay Cheater, Nice Aimbot og KYS scum.

Folk var helt i ekstase faktisk etter min første runde på Arras, det var veldig gøy å se. Du må slutte å gi folk juling :p

 

Vehicle Customization.

 

gnxg8u153yz11.jpg

r999yxd822021.png?width=960&crop=smart&a

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er det noen som har en god SLI-profil til spillet? En kompis av meg var ikke helt fornøyd.

 

Han har 2x 1070.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Du er en håpløs spiller om du holder på sånn. Du kan bli revivet? Å la laget ditt tape fordi "stoltheten" din får seg en liten smell, Jesus.

Åja, du er en slik pilot som ikke klarer å få andre kills enn de du får i starten, du får ha meg unnslydt for å ødelegge absolutt alt for deg

Lenke til kommentar

 


 

Du kan ikke customize pistoler, hvertfall ikke enda. Riflene kan du customize, men tror du må få kills med de uten at jeg er 100% sikker. Har aldri spilt Battlefield uten å få noen kills :p

 

Du har ikke prøvd en annen klasse da? Medic våpnene er egentlig ganske dårlige i forhold til resten av klassene. Support og KE7 er veldig noob friendly. Den har nesten ikke recoil og skyter ganske kjapt. Får ganske mye poeng når du deler ammo også :)


Support noob friendly???????? Dele ammo??????????????????????????????????????????????? Dice har jo totalt ødelagt alt som var fornuftig og "teamplay" aktig ved support. Totalt ræva våpen, ammo pack er totalt unødvendig. Nei support klassen kunne de like gjerne droppet i BFV

 

 


 

De få timene jeg har spilt synes jeg det er helt fantastisk. Likte aldri BF1, men dette liker jeg. Selv begynte jeg med BF4 og har en heller heftig sniper score fra det spillet. Med dette spillet så fungerer sniper også bra, men, jeg spiller skjelden det fordi jeg synes det er morsomere å hjelpe squaden å ta flag (conquest). Er kun det jeg har prøvd så langt.

 

Edit 1: Selfv --> Selv


Fabelaktig, sniper er jo bare totalt OP, sånn rent bortsett fra at de sjelden har mer enn 14,5 cm bullet range. Der man ser sniper kula daler i bunnen av dalen, så funker jo ei skje som en magisk sniper, der den har 100% acc på minst 4000 meters avstand, bare kast den og du vil få minst en magisk fleinsopp

 

 


 

Etter å ha blitt bombet i det jeg er på tur ut av spawn, så velger jeg å vente på at jeg kan spawne inn i AA for å ta hevn.
Pumper ut et magasin med rødfis å får hitmarker på omtrent alle skudd 70 damage totalt. Sitter der å venter til bomberen kommer for en re-run. Pumper igjen ut alle skudd mot bomberen som er på tur rett mot meg. 70 damage igjen, før jeg får en atombombe på meg som sprenger hele AAen og meg til himmels. Alt+F4 også satt jeg meg foran TVen resten av kvelden :p


Du skjønner det at det bare må til at disse som orker å fly skal få seg en kill eller 2, ikke kreves det kunnskap, ikke kreves det at du orker, for svarte, det kreves ikke at man i det hele tatt slår på maskina. Fly har dessverre alltid hatt en tendens til å være grusomt OP, selv for de med 0 skill. Etter 14 måneder pleier Dice å gi ut en patch som sørger for at de faktisk kan skytes ned med annet enn 14 perfekte treff fra en tanks (da trengs bare 12). Lønnsomheten av ekspress redeploy når du ser et null i en slik er overhengende

 

 


 

Enig.

 

Bombene fra bombefly tar også null damage, med mindre du planter dem rett i fleisen på fienden. Samme gjelder mitraljøsen, helt patetisk liten damage på infantry.


Med en avhengighet av 0 skill for dette kan man vel si du er ubrukelig

 

 


 

Til tider er ganske rått. Husker den 8 nov. Alle på serveren jublet i chatten, "shit, what a game" " this is amazing" "wow best Battlefield" "Arras is such a great map and stunning beaty"


Med low sewttings er det himmelsk å se alle som krabber i løse luften :-) Endret av Uderzo
flettet innlegg.
Lenke til kommentar

Haha, nettopp blitt herja med eller? Det var 5 ganske surmaga innlegg på rappen :p 

 

Skal ikke henge meg opp i så mye, men support har ræva våpen? Har du prøvd KE7? Har vel knapt vært et bedre våpen i BF før. 

Og slår også et slag for Ammo pack. Jeg har stadig behov og setter pris på å slippe løpe til ammo box. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 


 

En av de jeg spiller med har leget en liten video:

 

 

Kaaaaaaaaaare :w00t:


Kåre ser ut til å være en habil spiller, desverre fremviser han mange elendigheter ved BFV. 3 person spiller i et 1 person skytespill blir rett og slett bare tull (Tanks og fly), så kaster han en del smørkniver og oppnår naturligvis 100% ødeleggelse (mye mer enn alle rifler og pistoler ville gjort på samme avstand). Til slutt så bevises det at en liten knallert er langt bedre til å ta ut fly enn allt annet luftvåpen samlet. Det er bare et spill, men du verden så elendig realisme de faktisk har klart å få til.
PS. Lewisgun er 100% treffsikker på avstander der sniper bøsjer knapt når frem.

 

Jeg tjente faktisk 5,55 kroner på å kjøpe en mnd tidlig aksess (hadde allerede kjøpt en billig versjon for 12 mnd), og kommer nok neppe til å kjøpe dette spillet før EA blir desperate i Februar engang der de selger for 49,- (litt dyrt i forhold til verdi, men det får gå)

 

 


 

Haha, nettopp blitt herja med eller? Det var 5 ganske surmaga innlegg på rappen :p

 

Skal ikke henge meg opp i så mye, men support har ræva våpen? Har du prøvd KE7? Har vel knapt vært et bedre våpen i BF før.

 

Og slår også et slag for Ammo pack. Jeg har stadig behov og setter pris på å slippe løpe til ammo box.


Blir kun herja med i forhold til redeploy etter autospawn (prinsipp om redeploy etter idioti)
KE7 har 2,5 kuler eller så deromkring, har iallefall ikke noe med noe support våpen å gjøre. Lewisgun kan få max 97 og er et magisk mye dårligere våpen i 1940 enn det var tilbake i 1918. Generelt er alle våpen blitt magisk mye dårligere i løpet av de 20+ år som er gått, mye mindre våpen er det også blitt. Ikke rat ikke Hitler fikk ordna opp skilleig så lenge våpnene ble færre og dårligere.
Nå er spillet blitt en tastaturorgasme, sikkert flott for de som har touch langt oppi tattarata. Personlig syns jeg det er jævlig slitsomt å få tatt seg en øl samtidig som man skal måtte bruke kjærring og unger for å få trøkka på rektige taster

 

 


Du er bare magisk når det gjelder å hjelpe, jeg kan ikke fortelle hvor mye jeg og helt sikkert andre setter pris på hva du bidrar med her på forumet (ja jeg kan litt mer enn å klage). Disse plagene ville jeg sikkert fått fikset, men dessverre er spillet i seg selv såpass lite interresant for min del at jeg neppe kjøper før det kommer på et nær 0,- kr tilbud rett over jul. Da har vel kanskje Dice ha fikset denne bugen også (Ytterst tvilsomt)

 

Vil det være for my eforlangt å få:

 

Private servere (som i BF4)
En battlelog som kan brukes til noe fornuftig (som BF4)
Fjernet autospawn (hatobjekt nr1)
Fjerne sporlys på kuler
Fjerne "speed capture" når det ene laget ligger under (hvorfor premiere de som gjør det dårlig)
Om ikke spotting skal være med så må det til med en skikkelig "killcam" (når man blir snipet med et perfekt hodestøt bak låven i egen base er det greit å kunne fermvise et opptak som bevis på juks) (ja jeg tar alltid opptak, men i BFV er det totalt unyttig)
Helse/ammo bokser skaper elendig teamplay, men tviler på at de endres
Endre sikter så de i det minste føles reelle. (3x sikte på en LMG gir inimellom dårligere zoom enn uten, mens et 6x sikte på en sniper er en månekikkert....og vel så det)
Fjernet Conquest Assult en gang for alle

 

Og ikke minst, lag en skikkelig meny, ikke noe som en 14 åring med en tilårskommen Xbox har foreslått, nå er det som en meeeeget dårlig konsollport.

 

Jeg har ingen tro på at jeg er alene om noen av disse ønskene, og blir ikke det meste fikset så vil dere ikke høre fra meg før EA selger skiten på billigsalg (8 desember går accessen ut)

Endret av Uderzo
Flettet innlegg
Lenke til kommentar

Åja, du er en slik pilot som ikke klarer å få andre kills enn de du får i starten, du får ha meg unnslydt for å ødelegge absolutt alt for deg

Eh, Hva?

 

Jeg mente prakisisen din hvor du respawner før du blir bombet. Det er en taktikk som skader laget ditt. Jeg ser på de andre innleggene du skriver at du kanskje sliter med andre ting enn dataspill, og håper ting løser seg for deg.

 

Uansett, ikke respawn. Ta en death, kanskje noen overlevde bombingen og kan revive deg, så tar dere flagget OG sparer en ticket :)

Lenke til kommentar

Support noob friendly???????? Dele ammo??????????????????????????????????????????????? Dice har jo totalt ødelagt alt som var fornuftig og "teamplay" aktig ved support. Totalt ræva våpen, ammo pack er totalt unødvendig. Nei support klassen kunne de like gjerne droppet i BFV

 

 

Fabelaktig, sniper er jo bare totalt OP, sånn rent bortsett fra at de sjelden har mer enn 14,5 cm bullet range. Der man ser sniper kula daler i bunnen av dalen, så funker jo ei skje som en magisk sniper, der den har 100% acc på minst 4000 meters avstand, bare kast den og du vil få minst en magisk fleinsopp.

Noob friendly med tanke på våpen. KE7 er et av de beste våpnene i spillet da det omtrent ikke har recoil og skyter kjapt. 

Ammo pack unødvendig? Jeg synes nå det er greit å få ammo, men mulig det bare er meg :p

 

Tror du er den første jeg har hørt om som mener at sniper er OP. 

Lenke til kommentar

Noob friendly med tanke på våpen. KE7 er et av de beste våpnene i spillet da det omtrent ikke har recoil og skyter kjapt. 

Ammo pack unødvendig? Jeg synes nå det er greit å få ammo, men mulig det bare er meg :p

 

Tror du er den første jeg har hørt om som mener at sniper er OP. 

Det er vel KE7, Gewehr for assault, STG 1-5, Lewis som er helt klart de sterkeste våpna akkurat nå. Medic sine våpen skyter gummikuler føles det ut som til tider. Greit nok at MP40 skyter 9mm, men burde allikevel ikke bli utklasset av AR i nærkamp.

Lenke til kommentar

Det er vel KE7, Gewehr for assault, STG 1-5, Lewis som er helt klart de sterkeste våpna akkurat nå. Medic sine våpen skyter gummikuler føles det ut som til tider. Greit nok at MP40 skyter 9mm, men burde allikevel ikke bli utklasset av AR i nærkamp.

 

Medicvåpna er close range våpen. I nærkamp er f.eks "suomi" oppgradert helt vill! Det er på grensa OP :p

 

Hilsen Nzz1 medichore  :xmas:

Lenke til kommentar

Til DrAlban: En respawn er mer eller mindre påkrevd siden man sjelden har fått satt opp våpen etc før autospawn, om det skader laget får så være, jeg irriterer den som skal bombe og får mindre kills får satt opp våpen og annet før jeg spawner der jeg vil etterpå.

Til TheKims: Jeg løper rundt med ammopack og prøver å kaste til de med merke over huet, dog er det heller sjelden det funker fordi de mangler ting som en enkel ammopack ikke har. Så i det siste har jeg heller gitt f i å gi ut slike pakker da folk heller søker mot disse ammoboksene på hvert flagg. Og nei, sniper er slett ikke OP (om motspiller da ikke har en aimbot på den). Om du leste og tolket innlegget rett så skjønte du nok at det blir litt dumt at sniper kuler dropper rett ned etter 150 meter, mens f.eks Lewisgun sine kuler går i rett linje mellom Norge og månen

Så forøvrig en video av "Levelcap" som indikerte at en del av de ting jeg påpekte som problem nå vil bli fikset. Autospawn, tidlig spawn i bomber, lynhurtig flagg overtakelse når man ligger under i tickets. Dessverre finnes det sikkert ting som de også vil forværre (ikke Dice for ingenting). Har forøvrig alltid lurt på hvorfor de ikke tar lærdom av tidligere spill, BF3 var svært mangelfullt ved release, men meget bra rett før BF4 som også var svært mangelfullt ved release, men bra rett før BF1 som var svært mangelfult ved release, men slett ikke ille rett ffør BFV som var og fortsatt er mangelfult. Hadde man stratet fra der Bf3 var blitt bra og bygget videre kunne man i dag hatt et meget godt spill, desverre så ønsker de åpenbart å lansere meget dårlige utgaver som må patches i 2 år før de er bra og må gis bort.

Lenke til kommentar

Hadde man stratet fra der Bf3 var blitt bra og bygget videre kunne man i dag hatt et meget godt spill, desverre så ønsker de åpenbart å lansere meget dårlige utgaver som må patches i 2 år før de er bra og må gis bort

 

Er dessverre slik det er i AAA industrien for tiden, korte deadlines, store forandringer fra toppnivå som skjer alt for sent i utviklingen, som igjen gjør at man må fikse ting til Day 1 Patches eller Sanity Patches, og så bruker man gjerne ett år etter release på å tilpasse spillet slik at alle blir fornøyde med hvordan det er. Er slik det er de studioene jeg har jobbet i, og det gjelder nok for de fleste andre som også lager online skytespill.

Lenke til kommentar

Flere som er bekymret over at Dice nå skal endre TTK? Synes sånn som det er nå er perfekt, noen våpen må balanseres men utenom det er TTK ganske bra. Endrer de TTK blir det langt lavere ferdighetsnivå mellom folk. Litt stilig og endre noe de fleste virker fornøyd med, ser ikke helt poenget.

Endret av Johannes Entenmann
Lenke til kommentar

 


 

Til TheKims: Jeg løper rundt med ammopack og prøver å kaste til de med merke over huet, dog er det heller sjelden det funker fordi de mangler ting som en enkel ammopack ikke har. Så i det siste har jeg heller gitt f i å gi ut slike pakker da folk heller søker mot disse ammoboksene på hvert flagg. Og nei, sniper er slett ikke OP (om motspiller da ikke har en aimbot på den). Om du leste og tolket innlegget rett så skjønte du nok at det blir litt dumt at sniper kuler dropper rett ned etter 150 meter, mens f.eks Lewisgun sine kuler går i rett linje mellom Norge og månen

 


Ammopack for ammo og Ammocrate for ammo og eksplosiver. Jeg har begynt å bruke ammocrate når jeg spiller Support, Den kan være litt bugget til tider å være vanskelig å få lagt ut, men da får hvertfall Assault spillerene påfyll av eksplosiver.

 

Nå er det litt forskjell på en Sniperrifle som har mulighet for oneshot og Lewisgun som krever 6+ kuler for å drepe en fiende langt borte. Har ikke fått testet selv om det er bulletdrop på andre enn sniper våpen, men går ut i fra at de også har bulletdrop.

 

 


 

Flere som er bekymret over at Dice nå skal endre TTK? Synes sånn som det er nå er perfekt, noen våpen må balanseres men utenom det er TTK ganske bra. Endrer de TTK blir det langt lavere ferdighetsnivå mellom folk. Litt stilig og endre noe de fleste virker fornøyd med, ser ikke helt poenget.


Lavere ferdighetsnivå? Blir jo heller motsatt. Gjør ikke meg noe om det blir litt høyere TTK. Vet ikke om det er netkoden, men føles enkelte ganger ut som man spiller Hardcore når man blir instadrept av en pistol. Endret av Uderzo
flettet innlegg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...